
H μεταβλητότητα που παρουσιάζει φέτος η αγορά πετρελαίου κρίνεται πρωτοφανής, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η αντίστοιχη αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων.
Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει ότι τα άνευ προηγουμένου σοκ σε προσφορά και ζήτηση έχουν ρίξει τις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με το VLSFO να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $246/τόνο στις 5 Μαΐου στη Σιγκαπούρη. Παράλληλα η τιμή του MGO LS (marine gas oil low sulphur) έφτασε στα $243/μετρικό τόνο την ίδια ημέρα, όταν στις 8 Ιανουαρίου ήταν στα $744/μετρικό τόνο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, η τιμή του MGO LS ήταν στα $1.360/μετρικό τόνο στις αρχές του 2008, ακολούθησε μια μακρά πορεία καθόδου πριν ανέλθει σε πολύ υψηλά επίπεδα ξανά στις 11 Απριλίου του 2011, και συγκεκριμένα στα $1.075/μετρικό τόνο. Από την εμπειρία του παρελθόντος προκύπτει ότι η ανάκαμψη δεν επέρχεται τόσο γρήγορα όσο η ύφεση και, παρόλο που η φύση της τρέχουσας κρίσης είναι διαφορετική από τις προηγούμενες, η ανάκαμψη των τιμών δύσκολα θα ακολουθήσει την καμπύλη v.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει ότι οι τιμές των καυσίμων στη Σιγκαπούρη κατρακύλησαν με τον πιο γρήγορο ρυθμό μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης του 2008.
Με την εφαρμογή της νομοθεσίας του ΙΜΟ από 1/1/2020, το σκηνικό έχει αλλάξει σημαντικά στους κυριότερους κόμβους ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμα, με τις πωλήσεις VLSFO να είναι ασύγκριτα πιο υψηλές σε σχέση με τις αντίστοιχες HSFO. Άλλωστε, ένας μικρός αριθμός πλοίων έχει εξοπλιστεί με scrubbers για την κατανάλωση βαρέων καυσίμων.
«Πριν από την εφαρμογή του sulphur cap, η βιομηχανία ανησυχούσε για τη διαθεσιμότητα αποθειωμένων καυσίμων. Τώρα, τον Απρίλιο του 2020, η επάρκεια HSFΟ είναι μάλλον ένα ζήτημα που απασχολεί σημαντικά hubs μαζί με την ποιότητα», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο κ. Sand.
Φωτό: Martin Förster/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ