
Δύο βήματα-απάντηση στη στρατηγική της ΕΕ για τα λιμάνια και τις μεταφορές προτείνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (European Sea Ports Organisation ‒ ESPO).
Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός σημειώνει ότι, από το 2011, η Ευρώπη καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις και έχει καθορίσει νέες πολιτικές. Ωστόσο, η υπάρχουσα υγειονομική κρίση δυστυχώς είναι ικανή να ανατρέψει ριζικά τις όποιες πραγματικότητες, υποθέσεις και στρατηγικές, καθώς η οικονομία και η καθημερινότητα της διεθνούς κοινότητας απειλούνται άμεσα.
Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε ο κορονοϊός τα ευρωπαϊκά λιμάνια κάνουν ό,τι είναι δυνατό να διατηρήσουν ομαλή τη λειτουργία τους και ανοικτή την εφοδιαστική αλυσίδα, αναφέρεται στην ανακοίνωση του ESPO. Συνεπώς, κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία, περισσότερο από ποτέ καταδεικνύεται ο ζωτικής σημασίας ρόλος των λιμένων για την αδιάκοπη ροή αγαθών.
«Ενώ τα λιμάνια είναι έτοιμα να υιοθετήσουν μια νέα πραγματικότητα, παραμένει ακόμη ασαφές το πόσο θα διαρκέσουν οι σημαντικές αυτές στρεβλώσεις για την οικονομία και την κοινωνία της Ευρώπης, ποια θα είναι η επίδρασή τους και ποιες προσπάθειες είναι απαραίτητες για μια νέα κανονικότητα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Με τα δεδομένα αυτά, ο ΕSPO εκτιμά ότι η χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής για τις μεταφορές από μεριάς ΕΕ είναι αδύνατη και προτείνει μια νέα προσέγγιση, η οποία θα κινείται σε δύο άξονες.
Η πρώτη προτεραιότητα της Ευρώπης για τα λιμάνια θα πρέπει να είναι η συγκρότηση ενός πλάνου επανεκκίνησης και ανάκαμψης προκειμένου να ξεπεραστεί η κρίση. Επιπλέον, είναι σημαντικό οι υφιστάμενες πολιτικές και τα χρηματοδοτικά μέσα για έργα υποδομής σε λιμάνια να ενισχυθούν περαιτέρω ώστε να διασφαλιστεί η ταχεία ανάκαμψη μετά την κρίση.
Σε δεύτερη φάση, μόλις σταθεροποιηθεί η κατάσταση μετά το πέρας της κρίσης και αρχίσει μια «νέα κανονικότητα», η συζήτηση θα πρέπει να στραφεί στη σύσταση μιας νέας στρατηγικής για τις μεταφορές, η οποία θα θέτει τους μακροπρόθεσμους στόχους, τις φιλοδοξίες και τις πρωτοβουλίες της. Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να ενσωματώνει τις συνέπειες και τα διδάγματα που αντλήθηκαν από αυτή την κρίση, σημειώνει ο ESPO.
Ενώ επιτυχημένες πολιτικές, όπως η Europe’s Transport Infrastructure policy, δεν πρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση ελέω της κρίσης αυτής, είναι σαφές ότι η υπάρχουσα κατάσταση δημιουργεί νέες προκλήσεις και ερωτήματα που χρήζουν απάντησης, καταλήγει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ