
Δύο βήματα-απάντηση στη στρατηγική της ΕΕ για τα λιμάνια και τις μεταφορές προτείνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (European Sea Ports Organisation ‒ ESPO).
Σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός σημειώνει ότι, από το 2011, η Ευρώπη καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις και έχει καθορίσει νέες πολιτικές. Ωστόσο, η υπάρχουσα υγειονομική κρίση δυστυχώς είναι ικανή να ανατρέψει ριζικά τις όποιες πραγματικότητες, υποθέσεις και στρατηγικές, καθώς η οικονομία και η καθημερινότητα της διεθνούς κοινότητας απειλούνται άμεσα.
Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε ο κορονοϊός τα ευρωπαϊκά λιμάνια κάνουν ό,τι είναι δυνατό να διατηρήσουν ομαλή τη λειτουργία τους και ανοικτή την εφοδιαστική αλυσίδα, αναφέρεται στην ανακοίνωση του ESPO. Συνεπώς, κατά τη δύσκολη αυτή συγκυρία, περισσότερο από ποτέ καταδεικνύεται ο ζωτικής σημασίας ρόλος των λιμένων για την αδιάκοπη ροή αγαθών.
«Ενώ τα λιμάνια είναι έτοιμα να υιοθετήσουν μια νέα πραγματικότητα, παραμένει ακόμη ασαφές το πόσο θα διαρκέσουν οι σημαντικές αυτές στρεβλώσεις για την οικονομία και την κοινωνία της Ευρώπης, ποια θα είναι η επίδρασή τους και ποιες προσπάθειες είναι απαραίτητες για μια νέα κανονικότητα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Με τα δεδομένα αυτά, ο ΕSPO εκτιμά ότι η χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής για τις μεταφορές από μεριάς ΕΕ είναι αδύνατη και προτείνει μια νέα προσέγγιση, η οποία θα κινείται σε δύο άξονες.
Η πρώτη προτεραιότητα της Ευρώπης για τα λιμάνια θα πρέπει να είναι η συγκρότηση ενός πλάνου επανεκκίνησης και ανάκαμψης προκειμένου να ξεπεραστεί η κρίση. Επιπλέον, είναι σημαντικό οι υφιστάμενες πολιτικές και τα χρηματοδοτικά μέσα για έργα υποδομής σε λιμάνια να ενισχυθούν περαιτέρω ώστε να διασφαλιστεί η ταχεία ανάκαμψη μετά την κρίση.
Σε δεύτερη φάση, μόλις σταθεροποιηθεί η κατάσταση μετά το πέρας της κρίσης και αρχίσει μια «νέα κανονικότητα», η συζήτηση θα πρέπει να στραφεί στη σύσταση μιας νέας στρατηγικής για τις μεταφορές, η οποία θα θέτει τους μακροπρόθεσμους στόχους, τις φιλοδοξίες και τις πρωτοβουλίες της. Η στρατηγική αυτή θα πρέπει να ενσωματώνει τις συνέπειες και τα διδάγματα που αντλήθηκαν από αυτή την κρίση, σημειώνει ο ESPO.
Ενώ επιτυχημένες πολιτικές, όπως η Europe’s Transport Infrastructure policy, δεν πρέπει να τεθούν υπό αμφισβήτηση ελέω της κρίσης αυτής, είναι σαφές ότι η υπάρχουσα κατάσταση δημιουργεί νέες προκλήσεις και ερωτήματα που χρήζουν απάντησης, καταλήγει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ