
Στον απολογισμό της για τις απώλειες bulkers μεταξύ 2010 και 2019 προχώρησε πρόσφατα η INTERCARGO μέσω του «Bulk Carrier Casualty Report 2019».
Στην εν λόγω έκθεση αναφέρεται ότι κατά το εν λόγω διάστημα 173 ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους ενώ 39 bulk carriers (άνω των 10.000 dwt) αναγνωρίστηκαν ως total losses. H Ιntercargo για ακόμη μία φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την υγροποίηση των φορτίων καθώς από τα 39 αυτά περιστατικά τα οκτώ αφορούσαν ζητήματα του φορτίου με την υγροποίηση νικελίου να αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Ενδιαφέρον εύρημα επίσης αποτελεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας των απολεσθέντων bulkers κατά το χρονικό διάστημα 2010-2019 ήταν τα 20,8 έτη ενώ η συνολική χωρητικότητα των 39 αυτών πλοίων ανήλθε στα 2,59 εκατ. dwt. Τα Ηandysizes αποτέλεσαν τη μερίδα του λέοντος των απωλειών καθώς αντιπροσώπευαν το 37,5% ενώ ακολούθησαν τα Handymaxes (22,9%), τα Supramaxes (16,7%), τα Capesizes (14,6%) και τα Panamaxes (8,3%).
Στο report της ΙNTERCARGO αναφέρεται επίσης ότι η εμπειρία παλαιότερων περιστατικών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για να καθοριστεί εάν απαιτούνται επιπλέον μέτρα ασφάλειας από την ίδια τη βιομηχανία αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα τονίζεται ότι η βιομηχανία ξηρού φορτίου δύσκολα μπορεί να αποδεχτεί ότι μόλις για το 61,5% ή για τις 24 από τις συνολικά 39 απώλειες bulkers τα reports ερευνών είναι διαθέσιμα στη βάση δεδομένων του IMO Global Integrated Shipping Information System (GISIS). Μάλιστα το μέσο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πρόκληση του περιστατικού έως την καταγραφή του και τη δημοσιοποίησή του είναι οι 32 μήνες.
Τέλος στο report της Intercargo ειδική αναφορά γίνεται στην απώλεια του bulk carrier Nur Allya τον περασμένο Αύγουστο, σημειώνοντας ότι παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις ασφάλειας από τη βιομηχανία δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού.
Φωτό: Karl Groendal/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ