
Στον απολογισμό της για τις απώλειες bulkers μεταξύ 2010 και 2019 προχώρησε πρόσφατα η INTERCARGO μέσω του «Bulk Carrier Casualty Report 2019».
Στην εν λόγω έκθεση αναφέρεται ότι κατά το εν λόγω διάστημα 173 ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους ενώ 39 bulk carriers (άνω των 10.000 dwt) αναγνωρίστηκαν ως total losses. H Ιntercargo για ακόμη μία φορά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την υγροποίηση των φορτίων καθώς από τα 39 αυτά περιστατικά τα οκτώ αφορούσαν ζητήματα του φορτίου με την υγροποίηση νικελίου να αποτελεί σημαντική πρόκληση.
Ενδιαφέρον εύρημα επίσης αποτελεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας των απολεσθέντων bulkers κατά το χρονικό διάστημα 2010-2019 ήταν τα 20,8 έτη ενώ η συνολική χωρητικότητα των 39 αυτών πλοίων ανήλθε στα 2,59 εκατ. dwt. Τα Ηandysizes αποτέλεσαν τη μερίδα του λέοντος των απωλειών καθώς αντιπροσώπευαν το 37,5% ενώ ακολούθησαν τα Handymaxes (22,9%), τα Supramaxes (16,7%), τα Capesizes (14,6%) και τα Panamaxes (8,3%).
Στο report της ΙNTERCARGO αναφέρεται επίσης ότι η εμπειρία παλαιότερων περιστατικών διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για να καθοριστεί εάν απαιτούνται επιπλέον μέτρα ασφάλειας από την ίδια τη βιομηχανία αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα τονίζεται ότι η βιομηχανία ξηρού φορτίου δύσκολα μπορεί να αποδεχτεί ότι μόλις για το 61,5% ή για τις 24 από τις συνολικά 39 απώλειες bulkers τα reports ερευνών είναι διαθέσιμα στη βάση δεδομένων του IMO Global Integrated Shipping Information System (GISIS). Μάλιστα το μέσο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την πρόκληση του περιστατικού έως την καταγραφή του και τη δημοσιοποίησή του είναι οι 32 μήνες.
Τέλος στο report της Intercargo ειδική αναφορά γίνεται στην απώλεια του bulk carrier Nur Allya τον περασμένο Αύγουστο, σημειώνοντας ότι παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις ασφάλειας από τη βιομηχανία δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού.
Φωτό: Karl Groendal/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ