
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Μεξικό ολοκλήρωσαν και τις τελευταίες λεπτομέρειες για τη νέα εμπορική τους συμφωνία. Ο Ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου, Phil Hogan, και ο υπουργός Οικονομίας του Μεξικού Graciela Márquez Colín, σε τηλεφωνική κλήση τους την Τρίτη 28 Απριλίου, συμφώνησαν το πλαίσιο εφαρμογής του ανοίγματος των αγορών προκειμένου ΕΕ και Μεξικό να προχωρήσουν στην υπογραφή και στην επικύρωση αυτής της συμφωνίας.
Ο επίτροπος Εμπορίου Phil Hogan ανέφερε: «Ενώ οι προσπάθειές μας έχουν επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση της κρίσης του κορονοϊού, εργαζόμαστε επίσης για να προωθήσουμε την ατζέντα ανοιχτού και δίκαιου εμπορίου, η οποία εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική. Η διαφάνεια, οι εταιρικές σχέσεις και η συνεργασία θα είναι ακόμα πιο ουσιαστικές καθώς ανοικοδομούμε τις οικονομίες μας όταν περάσει ο κίνδυνος από αυτή την πανδημία. Είμαι, λοιπόν, πολύ χαρούμενος που με τους Μεξικανούς εταίρους μας μοιραζόμαστε παρόμοιες απόψεις. Η σημερινή συμφωνία αποτελεί σαφή απόδειξη της κοινής μας δέσμευσης να προωθήσουμε την ατζέντα συνεργασίας. Αυτή η συμφωνία ‒μόλις τεθεί σε ισχύ‒ θα βοηθήσει τόσο την ΕΕ όσο και το Μεξικό να στηρίξουν τις οικονομίες μας και να ενισχύσουν την απασχόληση».
Με βάση τη νέα συμφωνία ΕΕ-Μεξικού, στο εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Μεξικού δεν θα ισχύουν δασμοί. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης κανόνες για την αειφόρο ανάπτυξη, όπως η δέσμευση για την αποτελεσματική εφαρμογή της Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή. Οι απλούστερες τελωνειακές διαδικασίες θα βοηθήσουν περαιτέρω στην αύξηση των εξαγωγών.
Το Μεξικό αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της ΕΕ στη Λατινική Αμερική, με διμερές εμπόριο αγαθών αξίας 66 δισ. ευρώ και εμπόριο υπηρεσιών αξίας 19 δισ. ευρώ (αντίστοιχα στοιχεία για το 2019 και το 2018). Οι εξαγωγές αγαθών της ΕΕ υπερβαίνουν τα 39 δισ. ευρώ ετησίως. Το εμπόριο αγαθών ΕΕ-Μεξικού έχει υπερδιπλασιαστεί από την έναρξη ισχύος της αρχικής συμφωνίας το 2001. Η εκσυγχρονισμένη εμπορική συμφωνία θα συμβάλει στην ενίσχυση αυτής της ισχυρής ιστορικής ανάπτυξης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ