
Θετική εικόνα παρουσίασε η Costamare Inc. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, εν μέσω μιας πρωτόγνωρης χρονικής συγκυρίας εξαιτίας της πανδημίας. Η εταιρεία πέτυχε υψηλά κέρδη $32,8 εκατ., ενώ βελτίωσε ελαφρώς και τον κύκλο εργασιών της.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $121,4 εκατ., αυξημένος κατά 7,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019 ($113,0 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $32,8 εκατ., έναντι ζημιών $1,7 εκατ. το 2019.
Τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε $0,27 έναντι $0,12 για το 2019, ενώ η συνολική ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα $268,4 εκατ. Επιπλέον, η εταιρεία πέτυχε δύο συμφωνίες αναχρηματοδότησης δανειακών της υποχρεώσεων ($65 και $70 εκατ.), καθώς επίσης και ακόμα μία που αφορά τη μερική χρηματοδότηση για την απόκτηση τεσσάρων πλοίων μεγέθους 4.258 TEUs, ύψους $30 εκατ.
Ο στόλος της Costamare Inc. αριθμεί 75 containerships, συμπεριλαμβανομένων πέντε νεότευκτων πλοίων υπό ναυπήγηση, των οποίων η παραλαβή προγραμματίζεται για το τρίτο τρίμηνο του 2020 (τρία πλοία) και το πρώτο τρίμηνο του 2021 (δύο πλοία).
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι «ο Covid-19 προκαλεί το μεγαλύτερο σοκ στην παγκόσμια οικονομία μετά την κρίση του 2008-2009. Η προσφορά των προϊόντων που μεταφέρονται σε εμπορευματοκιβώτια βιώνει ένα σπάνιο φαινόμενο αποδιοργάνωσης και η βιομηχανία πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της μειωμένης ζήτησης.
»Ο προσδιορισμός του χρόνου επιστροφής στην κανονικότητα αποτελεί πρόκληση, αλλά τα προστατευτικά μέτρα που λαμβάνονται σε όλο τον κόσμο είναι προσωρινά και πιστεύουμε ότι οι περιορισμοί που επιβάλλονται δημιουργούν επίσης μια αναβαλλόμενη ενσωματωμένη ζήτηση.
»Σε αυτό το περιβάλλον, η ασφάλεια των πληρωμάτων των πλοίων μας καθώς και των υπαλλήλων μας στην ξηρά παραμένει η πρώτη μας προτεραιότητα. Έχουμε λάβει μέτρα προκειμένου να προστατεύσουμε τους εργαζομένους μας καθώς και να διασφαλίσουμε την αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πελάτων μας.
»[…] Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την αγορά και να αξιολογούμε νέες πρωτοβουλίες, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ισολογισμό και τη θέση ρευστότητας, ενώ ταυτόχρονα αξιολογούμε νέες ευκαιρίες σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον αγοράς».
Όλη η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.costamare.com/images/news/cmre_q1_2020_earnings_release.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ