
Δέσμη μέτρων που θα βοηθήσουν τις εταιρείες των αεροπορικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και οδικών μεταφορών να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της επιδημίας του κορονοϊού, ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Τα μέτρα αυτά θα μειώσουν τον κανονιστικό φόρτο και το κόστος για τις μεταφορικές εταιρείες, ενώ μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες προτάσεις τις προσεχείς εβδομάδες», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής.
Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «οι προτάσεις εισάγουν συγκεκριμένους τρόπους για τη διευκόλυνση των καθημερινών δραστηριοτήτων του κλάδου των μεταφορών, σε όλους τους τρόπους μεταφοράς. Έτσι, οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να αρχίσουν να εστιάζουν στην αναγκαία ανάκαμψή τους».
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια πρόταση τροποποίησης του κανονισμού σχετικά με τα λιμενικά τέλη, η οποία θα δώσει στα κράτη μέλη και στις λιμενικές αρχές την ευελιξία να αναβάλουν, να μειώσουν ή να άρουν τα τέλη λιμενικής υποδομής για χρήστες λιμένων, εάν το επιθυμούν. Αυτό θα προσφέρει στις ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαχειρίζονται πορθμεία, την απαιτούμενη ρευστότητα.
Οι προτάσεις αυτές ακολουθούν σειρά μέτρων που έχει ήδη θεσπίσει η Επιτροπή, όπως η ασφάλεια των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών, η ενημέρωση των ταξιδιωτών σχετικά με τα δικαιώματά τους και η διακίνηση βασικών αγαθών σε όλη την Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τις Κατευθυντήριες Γραμμές της για τις αλλαγές πληρωμάτων και τη δυνατότητα επαναπατρισμού των ναυτικών. Η κατάσταση με τα πληρώματα αποτελεί κύριο θέμα συζήτησης μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Από τη μία κάποια κράτη επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετακίνηση των πληρωμάτων και έχουν πάρει τα κατάλληλα μέτρα για την επέκταση της εγκυρότητας των πιστοποιητικών των ναυτικών. Παράλληλα έχουν υιοθετήσει μια ρεαλιστική προσέγγιση για τις επιθεωρήσεις και το post state control. Άλλα κράτη απαγορεύουν ρητά τις αλλαγές πληρωμάτων μπροστά στην πανδημία και την απαγόρευση των μετακινήσεων. Σε πρόσφατο έγγραφο των υπουργών Μεταφορών των κρατών της ΕΕ αναφέρεται ότι η υιοθέτηση των Κατευθυντήριων Γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές πληρωμάτων θα πρέπει να αξιολογηθεί και να εξεταστεί, δεδομένου του κομβικού ρόλου των ναυτικών στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις προτάσεις της Επιτροπής για τα λιμενικά τέλη εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ