
Δέσμη μέτρων που θα βοηθήσουν τις εταιρείες των αεροπορικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και οδικών μεταφορών να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της επιδημίας του κορονοϊού, ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Τα μέτρα αυτά θα μειώσουν τον κανονιστικό φόρτο και το κόστος για τις μεταφορικές εταιρείες, ενώ μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες προτάσεις τις προσεχείς εβδομάδες», σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής.
Η Επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν δήλωσε ότι «οι προτάσεις εισάγουν συγκεκριμένους τρόπους για τη διευκόλυνση των καθημερινών δραστηριοτήτων του κλάδου των μεταφορών, σε όλους τους τρόπους μεταφοράς. Έτσι, οι εταιρείες του κλάδου μπορούν να αρχίσουν να εστιάζουν στην αναγκαία ανάκαμψή τους».
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε μια πρόταση τροποποίησης του κανονισμού σχετικά με τα λιμενικά τέλη, η οποία θα δώσει στα κράτη μέλη και στις λιμενικές αρχές την ευελιξία να αναβάλουν, να μειώσουν ή να άρουν τα τέλη λιμενικής υποδομής για χρήστες λιμένων, εάν το επιθυμούν. Αυτό θα προσφέρει στις ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαχειρίζονται πορθμεία, την απαιτούμενη ρευστότητα.
Οι προτάσεις αυτές ακολουθούν σειρά μέτρων που έχει ήδη θεσπίσει η Επιτροπή, όπως η ασφάλεια των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών, η ενημέρωση των ταξιδιωτών σχετικά με τα δικαιώματά τους και η διακίνηση βασικών αγαθών σε όλη την Ευρώπη.
Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Απριλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τις Κατευθυντήριες Γραμμές της για τις αλλαγές πληρωμάτων και τη δυνατότητα επαναπατρισμού των ναυτικών. Η κατάσταση με τα πληρώματα αποτελεί κύριο θέμα συζήτησης μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ. Από τη μία κάποια κράτη επιτρέπουν την απρόσκοπτη μετακίνηση των πληρωμάτων και έχουν πάρει τα κατάλληλα μέτρα για την επέκταση της εγκυρότητας των πιστοποιητικών των ναυτικών. Παράλληλα έχουν υιοθετήσει μια ρεαλιστική προσέγγιση για τις επιθεωρήσεις και το post state control. Άλλα κράτη απαγορεύουν ρητά τις αλλαγές πληρωμάτων μπροστά στην πανδημία και την απαγόρευση των μετακινήσεων. Σε πρόσφατο έγγραφο των υπουργών Μεταφορών των κρατών της ΕΕ αναφέρεται ότι η υιοθέτηση των Κατευθυντήριων Γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αλλαγές πληρωμάτων θα πρέπει να αξιολογηθεί και να εξεταστεί, δεδομένου του κομβικού ρόλου των ναυτικών στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις προτάσεις της Επιτροπής για τα λιμενικά τέλη εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ