
Μετά από αρκετά έτη αβεβαιότητας για το μέλλον της, η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia θα περάσει στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η απόπειρα για τη διάσωσή της, ύστερα από προσπάθεια ετών για οικονομική επιβίωση, δεν κατέληξε κάπου. Ταυτόχρονα, η άνευ προηγουμένου πανδημία και ο περιορισμός των αερομεταφορών άσκησαν πολύ μεγάλη πίεση στον ιταλικό αερομεταφορέα, με αποτέλεσμα η κρατικοποίησή του να αποτελέσει μονόδρομο.
Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, Στέφανο Πατουανέλι, η μεταβίβαση της Alitalia στο κράτος θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου. Η νέα κρατική Alitalia θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τα χρέη που τη βαραίνουν, καθώς θα δημιουργηθεί μια «κακή» εταιρεία, στην οποία θα μεταβιβαστούν όλες οι δυσβάσταχτες οικονομικές υποχρεώσεις της. Αυτό, αν και θα βαρύνει κατά πάσα πιθανότητα τους Ιταλούς φορολογουμένους, θα επιτρέψει στον ιταλικό αερομεταφορέα να κάνει ένα νέο ξεκίνημα.
Ωστόσο, οι αλλαγές συνεχίζονται και στη λειτουργία της εταιρείας. Η κρατική Alitalia θα έχει μικρότερο στόλο, καθώς αναμένεται να διαθέτει περίπου 90 αεροσκάφη έναντι των 113 που διαθέτει σήμερα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με διεθνή
ειδησεογραφικά μέσα, ο κ. Πατουανέλι δήλωσε ότι θα εξεταστούν εκ νέου, και κατόπιν συνεννόησης με τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, οι συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού με την Delta Airlines, που λήγουν στις 24 Μαΐου, αλλά και το μέλλον της εταιρείας στην αεροπορική συμμαχία SkyTeam. Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν η Lufthansa είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για εμπορική συνεργασία με την Alitalia, ακόμα και αν αυτή περνούσε στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η εμπορική συνεργασία θα μπορούσε να είναι απλώς για πτήσεις κοινού κωδικού μέχρι και την πλήρη ένταξη των ιταλικών αερογραμμών στην αεροπορική συμμαχία Star Alliance, στην οποία η Lufthansa αποτελεί ένα εκ των πέντε ιδρυτικών μελών.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές τυχόν αλλαγές στο πτητικό έργο της Alitalia που πιθανώς να επιφέρει η κρατικοποίησή της. Ωστόσο, είναι λογικό η μείωση του στόλου να οδηγήσει σε μειώσεις στη συχνότητα των δρομολογίων ή/και των προορισμών του αερομεταφορέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εμφανώς συγκινημένος, ο νέος πάπας, Λέων 14ος, βγήκε στο μπαλκόνι της βασιλικής του Αγίου Πέτρου και χαιρέτισε το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί από νωρίς…
Τελευταία Ενημέρωση: Πέμπτη 08/05 – 20.00 Λευκός καπνός υψώθηκε από την Καπέλα Σιξτίνα και οι καμπάνες της βασιλικής του Αγίου Πέτρου σήμαναν, σημάδι ότι…
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πέραν της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών και νέων καυσίμων στα πλοία, φέρνει στο προσκήνιο κανονιστικές πρωτοβουλίες τόσο…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προέβη πρόσφατα η αμερικανική Commonwealth LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Commonwealth LNG υπέγραψε συμφωνία πώλησης και αγοράς…
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ