
Μετά από αρκετά έτη αβεβαιότητας για το μέλλον της, η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia θα περάσει στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η απόπειρα για τη διάσωσή της, ύστερα από προσπάθεια ετών για οικονομική επιβίωση, δεν κατέληξε κάπου. Ταυτόχρονα, η άνευ προηγουμένου πανδημία και ο περιορισμός των αερομεταφορών άσκησαν πολύ μεγάλη πίεση στον ιταλικό αερομεταφορέα, με αποτέλεσμα η κρατικοποίησή του να αποτελέσει μονόδρομο.
Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, Στέφανο Πατουανέλι, η μεταβίβαση της Alitalia στο κράτος θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου. Η νέα κρατική Alitalia θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τα χρέη που τη βαραίνουν, καθώς θα δημιουργηθεί μια «κακή» εταιρεία, στην οποία θα μεταβιβαστούν όλες οι δυσβάσταχτες οικονομικές υποχρεώσεις της. Αυτό, αν και θα βαρύνει κατά πάσα πιθανότητα τους Ιταλούς φορολογουμένους, θα επιτρέψει στον ιταλικό αερομεταφορέα να κάνει ένα νέο ξεκίνημα.
Ωστόσο, οι αλλαγές συνεχίζονται και στη λειτουργία της εταιρείας. Η κρατική Alitalia θα έχει μικρότερο στόλο, καθώς αναμένεται να διαθέτει περίπου 90 αεροσκάφη έναντι των 113 που διαθέτει σήμερα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με διεθνή
ειδησεογραφικά μέσα, ο κ. Πατουανέλι δήλωσε ότι θα εξεταστούν εκ νέου, και κατόπιν συνεννόησης με τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, οι συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού με την Delta Airlines, που λήγουν στις 24 Μαΐου, αλλά και το μέλλον της εταιρείας στην αεροπορική συμμαχία SkyTeam. Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν η Lufthansa είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για εμπορική συνεργασία με την Alitalia, ακόμα και αν αυτή περνούσε στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η εμπορική συνεργασία θα μπορούσε να είναι απλώς για πτήσεις κοινού κωδικού μέχρι και την πλήρη ένταξη των ιταλικών αερογραμμών στην αεροπορική συμμαχία Star Alliance, στην οποία η Lufthansa αποτελεί ένα εκ των πέντε ιδρυτικών μελών.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές τυχόν αλλαγές στο πτητικό έργο της Alitalia που πιθανώς να επιφέρει η κρατικοποίησή της. Ωστόσο, είναι λογικό η μείωση του στόλου να οδηγήσει σε μειώσεις στη συχνότητα των δρομολογίων ή/και των προορισμών του αερομεταφορέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ