
Μετά από αρκετά έτη αβεβαιότητας για το μέλλον της, η ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia θα περάσει στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η απόπειρα για τη διάσωσή της, ύστερα από προσπάθεια ετών για οικονομική επιβίωση, δεν κατέληξε κάπου. Ταυτόχρονα, η άνευ προηγουμένου πανδημία και ο περιορισμός των αερομεταφορών άσκησαν πολύ μεγάλη πίεση στον ιταλικό αερομεταφορέα, με αποτέλεσμα η κρατικοποίησή του να αποτελέσει μονόδρομο.
Σύμφωνα με τον Ιταλό υπουργό Οικονομικής Ανάπτυξης, Στέφανο Πατουανέλι, η μεταβίβαση της Alitalia στο κράτος θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουνίου. Η νέα κρατική Alitalia θα είναι πλήρως απαλλαγμένη από τα χρέη που τη βαραίνουν, καθώς θα δημιουργηθεί μια «κακή» εταιρεία, στην οποία θα μεταβιβαστούν όλες οι δυσβάσταχτες οικονομικές υποχρεώσεις της. Αυτό, αν και θα βαρύνει κατά πάσα πιθανότητα τους Ιταλούς φορολογουμένους, θα επιτρέψει στον ιταλικό αερομεταφορέα να κάνει ένα νέο ξεκίνημα.
Ωστόσο, οι αλλαγές συνεχίζονται και στη λειτουργία της εταιρείας. Η κρατική Alitalia θα έχει μικρότερο στόλο, καθώς αναμένεται να διαθέτει περίπου 90 αεροσκάφη έναντι των 113 που διαθέτει σήμερα. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με διεθνή
ειδησεογραφικά μέσα, ο κ. Πατουανέλι δήλωσε ότι θα εξεταστούν εκ νέου, και κατόπιν συνεννόησης με τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, οι συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού με την Delta Airlines, που λήγουν στις 24 Μαΐου, αλλά και το μέλλον της εταιρείας στην αεροπορική συμμαχία SkyTeam. Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν η Lufthansa είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για εμπορική συνεργασία με την Alitalia, ακόμα και αν αυτή περνούσε στα χέρια του ιταλικού κράτους. Η εμπορική συνεργασία θα μπορούσε να είναι απλώς για πτήσεις κοινού κωδικού μέχρι και την πλήρη ένταξη των ιταλικών αερογραμμών στην αεροπορική συμμαχία Star Alliance, στην οποία η Lufthansa αποτελεί ένα εκ των πέντε ιδρυτικών μελών.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές τυχόν αλλαγές στο πτητικό έργο της Alitalia που πιθανώς να επιφέρει η κρατικοποίησή της. Ωστόσο, είναι λογικό η μείωση του στόλου να οδηγήσει σε μειώσεις στη συχνότητα των δρομολογίων ή/και των προορισμών του αερομεταφορέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ