
Ανησυχίες εγείρονται για την πτώση της στάθμης των υδάτων του σημαντικότερου ποταμού της Γερμανίας, του Ρήνου, ως απόρροια των ελάχιστων βροχοπτώσεων τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της μετεωρολογικής υπηρεσίας της Γερμανίας, οι βροχοπτώσεις στη χώρα μέχρι στιγμής, τον Απρίλιο, ανέρχονται μόλις στο 5% των επιπέδων υπό κανονικές συνθήκες. Πρόκειται μάλιστα για τον ξηρότερο μήνα από το 1881, οπότε και ξεκίνησε η καταγραφή τέτοιων δεδομένων.
Η στάθμη των υδάτων του Ρήνου, ως εκ τούτου, κινείται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2011, δημιουργώντας ανησυχίες για τη μεταφορά σημαντικών πρώτων υλών, όπως χάλυβα και πετρελαίου, που πραγματοποιείται μέσω φορτηγίδων.
«Εάν τον Μάιο δεν επιστρέψουμε σε κανονικά επίπεδα βροχοπτώσεων, τότε οδηγούμαστε προς ακόμα μία χρονιά με σφοδρή ξηρασία», ανέφερε ο Andreas Friedrich της ομοσπονδιακής μετεωρολογικής υπηρεσίας.
Ο Ρήνος πηγάζει στις νοτιοανατολικές Ελβετικές Άλπεις και εκβάλλει στη Βόρεια Θάλασσα στο Ρότερνταμ. Μέσω του σημαντικού αυτού ποταμού, φορτηγίδες πραγματοποιούν πλόες μεταφέροντας κύρια εμπορεύματα για ορισμένες από τις πιο σημαντικές βιομηχανικές ζώνες της Ευρώπης. Για να κατανοήσει κανείς τη σημασία των ποτάμιων πλεύσεων για τη μεταφορά εμπορευμάτων στη χώρα, αξίζει να ανατρέξει σε παλαιότερη δήλωση Γερμανού οικονομολόγου του ινστιτούτου Ifo, σύμφωνα με την οποία «σχεδόν το 80% των αγαθών που μεταφέρονται διαμέσου των εγχώριων υδάτινων διαδρομών περνούν από τον Ρήνο, καθιστώντας τον την κυριότερη πλωτή οδό της Γερμανίας».
Και στο παρελθόν η στάθμη του Ρήνου είχε μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ελεύθερη ροή αγαθών και συνεπώς στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της, δείγμα ότι οι προηγμένες οικονομίες, πέραν όλων των άλλων, έχουν να αντιμετωπίσουν και το σοβαρό ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
Πέρυσι, μάλιστα, το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας εισήγαγε ένα σχέδιο για την ομαλή ναυσιπλοΐα στον Ρήνο ακόμα και στην περίπτωση που η στάθμη βαίνει συνεχώς μειούμενη. Μία πρόταση είναι η βυθοκόρηση από τα πιο ρηχά σημεία του ποταμού.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ