
Η BHP αναμένει ότι η παραγωγή χάλυβα της Κίνας θα αυξηθεί οριακά φέτος, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αποφευχθεί ένα δεύτερο κύμα εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα.
Σε λεπτομερή της ανάλυση αναφορικά με τις αγορές των κύριων εμπορευμάτων, η BHP σημείωσε ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα βελτιώνεται σταδιακά, απόρροια βέβαια και των δημοσιονομικών και πιστωτικών πολιτικών στήριξης της χώρας.
Οι εκτιμήσεις της BHP έρχονται να προστεθούν σε αυτές της Rio Tinto, ο επικεφαλής της οποίας την περασμένη εβδομάδα έκανε λόγο για «restart» της Κίνας και αύξηση της ζήτησής της για πρώτες ύλες.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους, η αντοχή που έχει επιδείξει η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας κατά την περίοδο αυτή της κρίσης αποτελεί ένα απρόσμενο και συνάμα ευχάριστο γεγονός. Ακόμα και όταν τα κρούσματα αυξάνονταν με γεωμετρικούς ρυθμούς στην Κίνα, τα εγχώρια χαλυβουργεία παρέμειναν σε λειτουργία, ωστόσο βασίζονταν περισσότερο σε προμήθειες iron ore από τις διεθνείς αγορές, όπως από την BHP. Η εξέλιξη αυτή συντέλεσε ώστε να αυξηθούν οι τιμές για διά θαλάσσης μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, η τιμή του οποίου παρέμεινε πάνω από τα $80/τόνο καθ’ όλη τη διάρκεια της γενικευμένης πτώσης των τιμών κύριων εμπορευμάτων λόγω της πανδημίας.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η πολύ χαμηλή ζήτηση της Κίνας για μεταλλεύματα κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους οδήγησε σε μια τάση αύξησης των αποθεμάτων χάλυβα, η οποία ενδεχομένως να χρειαστεί αρκετό καιρό για να απορροφηθεί. Η BHP σημειώνει ότι τα εν λόγω αποθέματα στην Κίνα μειώνονται, αλλά ακόμη βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Εκτός Κίνας βέβαια τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι θετικά, καθώς χαλυβουργεία σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Βόρεια Αμερική έχουν προχωρήσει σε πλήρη διακοπή της λειτουργίας τους. Αναλυτές τονίζουν ότι σε διεθνές επίπεδο η βιομηχανία χάλυβα βρίσκεται μακριά από την ισορροπία, καθώς η «αδράνεια» σε χαλυβουργεία ανά τον κόσμο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την εξάρτηση της αγοράς από την Κίνα.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ