
Η BHP αναμένει ότι η παραγωγή χάλυβα της Κίνας θα αυξηθεί οριακά φέτος, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αποφευχθεί ένα δεύτερο κύμα εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα.
Σε λεπτομερή της ανάλυση αναφορικά με τις αγορές των κύριων εμπορευμάτων, η BHP σημείωσε ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα βελτιώνεται σταδιακά, απόρροια βέβαια και των δημοσιονομικών και πιστωτικών πολιτικών στήριξης της χώρας.
Οι εκτιμήσεις της BHP έρχονται να προστεθούν σε αυτές της Rio Tinto, ο επικεφαλής της οποίας την περασμένη εβδομάδα έκανε λόγο για «restart» της Κίνας και αύξηση της ζήτησής της για πρώτες ύλες.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους, η αντοχή που έχει επιδείξει η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας κατά την περίοδο αυτή της κρίσης αποτελεί ένα απρόσμενο και συνάμα ευχάριστο γεγονός. Ακόμα και όταν τα κρούσματα αυξάνονταν με γεωμετρικούς ρυθμούς στην Κίνα, τα εγχώρια χαλυβουργεία παρέμειναν σε λειτουργία, ωστόσο βασίζονταν περισσότερο σε προμήθειες iron ore από τις διεθνείς αγορές, όπως από την BHP. Η εξέλιξη αυτή συντέλεσε ώστε να αυξηθούν οι τιμές για διά θαλάσσης μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, η τιμή του οποίου παρέμεινε πάνω από τα $80/τόνο καθ’ όλη τη διάρκεια της γενικευμένης πτώσης των τιμών κύριων εμπορευμάτων λόγω της πανδημίας.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η πολύ χαμηλή ζήτηση της Κίνας για μεταλλεύματα κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους οδήγησε σε μια τάση αύξησης των αποθεμάτων χάλυβα, η οποία ενδεχομένως να χρειαστεί αρκετό καιρό για να απορροφηθεί. Η BHP σημειώνει ότι τα εν λόγω αποθέματα στην Κίνα μειώνονται, αλλά ακόμη βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Εκτός Κίνας βέβαια τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι θετικά, καθώς χαλυβουργεία σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Βόρεια Αμερική έχουν προχωρήσει σε πλήρη διακοπή της λειτουργίας τους. Αναλυτές τονίζουν ότι σε διεθνές επίπεδο η βιομηχανία χάλυβα βρίσκεται μακριά από την ισορροπία, καθώς η «αδράνεια» σε χαλυβουργεία ανά τον κόσμο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την εξάρτηση της αγοράς από την Κίνα.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ