
Η BHP αναμένει ότι η παραγωγή χάλυβα της Κίνας θα αυξηθεί οριακά φέτος, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αποφευχθεί ένα δεύτερο κύμα εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα.
Σε λεπτομερή της ανάλυση αναφορικά με τις αγορές των κύριων εμπορευμάτων, η BHP σημείωσε ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα βελτιώνεται σταδιακά, απόρροια βέβαια και των δημοσιονομικών και πιστωτικών πολιτικών στήριξης της χώρας.
Οι εκτιμήσεις της BHP έρχονται να προστεθούν σε αυτές της Rio Tinto, ο επικεφαλής της οποίας την περασμένη εβδομάδα έκανε λόγο για «restart» της Κίνας και αύξηση της ζήτησής της για πρώτες ύλες.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times σε δημοσίευμά τους, η αντοχή που έχει επιδείξει η βιομηχανία χάλυβα της Κίνας κατά την περίοδο αυτή της κρίσης αποτελεί ένα απρόσμενο και συνάμα ευχάριστο γεγονός. Ακόμα και όταν τα κρούσματα αυξάνονταν με γεωμετρικούς ρυθμούς στην Κίνα, τα εγχώρια χαλυβουργεία παρέμειναν σε λειτουργία, ωστόσο βασίζονταν περισσότερο σε προμήθειες iron ore από τις διεθνείς αγορές, όπως από την BHP. Η εξέλιξη αυτή συντέλεσε ώστε να αυξηθούν οι τιμές για διά θαλάσσης μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος, η τιμή του οποίου παρέμεινε πάνω από τα $80/τόνο καθ’ όλη τη διάρκεια της γενικευμένης πτώσης των τιμών κύριων εμπορευμάτων λόγω της πανδημίας.
Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι η πολύ χαμηλή ζήτηση της Κίνας για μεταλλεύματα κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους οδήγησε σε μια τάση αύξησης των αποθεμάτων χάλυβα, η οποία ενδεχομένως να χρειαστεί αρκετό καιρό για να απορροφηθεί. Η BHP σημειώνει ότι τα εν λόγω αποθέματα στην Κίνα μειώνονται, αλλά ακόμη βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Εκτός Κίνας βέβαια τα μηνύματα που έρχονται δεν είναι θετικά, καθώς χαλυβουργεία σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Ινδία και Βόρεια Αμερική έχουν προχωρήσει σε πλήρη διακοπή της λειτουργίας τους. Αναλυτές τονίζουν ότι σε διεθνές επίπεδο η βιομηχανία χάλυβα βρίσκεται μακριά από την ισορροπία, καθώς η «αδράνεια» σε χαλυβουργεία ανά τον κόσμο αναδεικνύει ακόμα περισσότερο την εξάρτηση της αγοράς από την Κίνα.
Φωτό: Stefan Sauer/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ