
Αναδρομή στην εξέλιξη της αγοράς ξηρού φορτίου τα τελευταία δέκα χρόνια επιχειρεί με νέο report της η ΒIMCO.
Την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη ήταν τέτοια, που ώθησε τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, η υψηλή αυτή ζήτηση μετριάστηκε από την τάση των πλοιοκτητών να προβαίνουν μαζικά σε παραγγελίες νεότευκτων προκειμένου να επωφεληθούν από τις καλές ημέρες.
Τη δεκαετία που ακολούθησε από το 2010, η προσφορά πλοίων υπερέβη την αντίστοιχη ζήτηση, με αποτέλεσμα να ασκείται μεγάλη πίεση στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, σημειώνει η BIMCO στην ανάλυσή της.
Προσφορά
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στις αρχές του 2020, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers είχε ανέλθει στα 878,6 εκατ. DWT, καταγράφοντας αύξηση 88,8% σε σχέση με τα δεδομένα του 2010. Κατά το ίδιο διάστημα, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
Οι στόλοι των Capesizes και των Handymaxes βίωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, καθώς στον μεν πρώτο προστέθηκαν 178 εκατ. DWT (+104,6%) και στον δεύτερο 115,2 εκατ. DWT (+123,8%). Αντιθέτως στον στόλο των Handysizes προστέθηκαν 22,8 εκατ. DWT (+27,8%) και αυτός ανήλθε στα 104,7 εκατ. DWT. Τα Handysizes σημείωσαν τη μικρότερη ανάπτυξη μεταξύ των διαφόρων τύπων bulkers την τελευταία δεκαετία.
Μεγαλύτερη καθαρή αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημειώθηκε το 2011 και συγκεκριμένα στα 80,9 εκατ. DWT. Τόσο το 2011 όσο και το 2012 οι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers ξεπέρασαν τα 100 εκατ. DWT, ενώ οι διαλύσεις ανήλθαν αντιστοίχως σε 6,5 εκατ. DWT και 23,3 εκατ. DWT.
Ζήτηση
Από την άλλη, το 2010 ήταν το έτος με τη μεγαλύτερη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, καθώς σε όρους τονομιλίων η αύξηση της ζήτησης άγγιξε το 13,7%. Το 2019, η αύξηση τονομιλίων ήταν η μικρότερη της δεκαετίας και άγγιξε το 0,6%. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,3%, όπως προαναφέρθηκε, από τα 20,971 δισ. τονομίλια στα 29,416 δισ. τονομίλια. Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τον όγκο σιτηρών και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019 ήταν κατά 50% ενισχυμένος σε σχέση με τα επίπεδα του 2010.
Ναύλοι
Αναφορικά με τους ναύλους στην αγορά των dry, αυτοί έφτασαν σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2010, ενώ «φτωχότερη» χρονιά θεωρείται το 2016. Έκτοτε βέβαια έχουν αυξηθεί και πέρυσι οι ναύλοι για τα Capesizes ήταν οι υψηλότεροι από το 2010.
Φωτό: Mudassir Ali/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ