
Η πανδημία του κορονοϊού έχει οδηγήσει σε πρωτοφανείς στρεβλώσεις στις παγκόσμιες παραγωγικές διαδικασίες και στις εφοδιαστικές αλυσίδες κατά το α΄ τρίμηνο του έτους. Τα «λουκέτα» σε πολλές επιχειρήσεις, οι αυστηρότεροι έλεγχοι στα σύνορα και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις έχουν επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητα των κοινωνιών παγκοσμίως.
Στο κλίμα αυτό της αβεβαιότητας δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστοι οι διεθνείς κόμβοι εμπορίου, όπως το λιμάνι του Ρότερνταμ. Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευμάτων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης κατέγραψε ετήσια μείωση 9,3%, στους 112,4 εκατ. τόνους, το α΄ τρίμηνο. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά το α΄ τρίμηνο του 2019, ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων, LNG και βιοκαυσίμων ανήλθε σε επίπεδα-ρεκόρ. Στα επιμέρους στοιχεία, ο όγκος ξηρών φορτίων που διακινήθηκε από και προς το Ρότερνταμ σημείωσε μείωση 14% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 16,7 εκατ. τόνους. Ιδιαίτερα για τον άνθρακα η μείωση άγγιξε το 39,6%. Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση προϊόντων πετρελαίου, αυτή υποχώρησε 32,8% σε ετήσια βάση.
Ο Allard Castelein, CEO του λιμανιού του Ρότερνταμ, σημείωσε χαρακτηριστικά: «Ο αντίκτυπος της μείωσης της ζήτησης λόγω της κρίσης του κορονοϊού θα είναι έκδηλος από τον Απρίλιο και μετά. Μια πτώση της τάξεως του 10-20% σε ετήσια βάση στη διακίνηση εμπορευμάτων από και προς το λιμάνι μοιάζει αρκετά πιθανή. Εξαρτάται από το πόσο σύντομα θα αρθούν τα μέτρα και πόσο γρήγορα θα ανακάμψουν η παραγωγή και το διεθνές εμπόριο».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ