
Ούτε η Υποσαχάρια Αφρική δεν μένει ανεπηρέαστη από τη συνεχιζόμενη κρίση της πανδημίας του κορονοϊού, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η οποία προβλέπει δραστική ύφεση από -2,1 έως -5,1% για το 2020, έναντι ανάπτυξης 2,4% το 2019, γεγονός που σηματοδοτεί την πρώτη χρονιά ύφεσης στην περιοχή τα τελευταία 25 χρόνια.
«Η πανδημία του Covid-19 δοκιμάζει τα όρια των κοινωνιών και των οικονομιών σε όλο τον κόσμο και οι αφρικανικές χώρες είναι πιθανό να πληγούν ιδιαίτερα σκληρά», δήλωσε ο Hafez Ghanem, αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Αφρική. «Συλλέγουμε όλους τους πιθανούς πόρους για να βοηθήσουμε τις χώρες να καλύψουν τις ανάγκες υγείας και επιβίωσης των ανθρώπων, διασφαλίζοντας παράλληλα τα μέσα διαβίωσης και τις θέσεις εργασίας μακροπρόθεσμα, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης των επίσημων διμερών πληρωμών για την εξυπηρέτηση του χρέους, ενώ υποστηρίζουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις προς όφελος της επισιτιστικής ασφάλειας».
Οι συντάκτες της εξαμηνιαίας έκθεσης Pulse της Παγκόσμιας Τράπεζας συστήνουν στους Αφρικανούς υπευθύνους χάραξης πολιτικής να επικεντρωθούν στη σωτηρία της ανθρώπινης ζωής, στην προστασία των συστημάτων υγείας και στην ταχεία δράση για την ελαχιστοποίηση των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων. Συνιστούν επίσης την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένων της διανομής τροφίμων και των απαλλαγών από τέλη, για την υποστήριξη των πολιτών.
Η ανάλυση δείχνει ότι ο Covid-19 θα κοστίσει στην περιοχή από 37 έως 79 δισ. δολάρια σε απώλειες παραγωγής για το 2020, λόγω ενός συνδυασμού επιδράσεων, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν εμπόδια στη λειτουργία του εμπορίου, κλυδωνίζοντας τις εξαγωγές βασικών προϊόντων. Επιπλέον, αναμένεται μείωση των ροών εξωτερικής χρηματοδότησης από εμβάσματα, τον τουρισμό, τις άμεσες ξένες επενδύσεις, την εξωτερική βοήθεια, αλλά και μέσω άμεσων επιπτώσεων στα συστήματα υγείας, καθώς επίσης και πιθανών προβλημάτων που ενδεχομένως να προκύψουν από τα μέτρα περιορισμού και την αντίδραση του κοινού.
Ενώ οι περισσότερες χώρες της περιοχής έχουν επηρεαστεί σε διαφορετικό βαθμό από την πανδημία, η αύξηση του πραγματικού ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος αναμένεται να πέσει δραστικά, ιδιαίτερα στις τρεις μεγαλύτερες οικονομίες της περιοχής ‒τη Νιγηρία, την Αγκόλα και τη Νότια Αφρική‒ ως αποτέλεσμα της επίμονα ασθενούς ανάπτυξης και των μειωμένων επενδύσεων. Οι χώρες που εξάγουν πετρέλαιο θα πληγούν επίσης σκληρά.
Φωτό: Nina Stock/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ