
Η πανδημία που μαίνεται και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη πτώση στη ζήτηση των αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες, έχοντας καθηλώσει την πλειονότητα του στόλου τους, υπομένουν τις εξελίξεις και προσπαθούν να επιβιώσουν οικονομικά. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικά, η Delta Airlines χρειάζεται περίπου $60 εκατ. την ημέρα για να επιβιώσει.
Οι ΗΠΑ, μέσω του CARES, ενός σχεδίου στήριξης για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα χρηματοδοτήσουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου $25 δισ. συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, τη χρηματοδότησή τους από το αμερικανικό κράτος ανακοίνωσαν ήδη οι: American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, Southwest, Spirit, JetBlue και Alaska Airlines. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κρίθηκε απαραίτητη για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν μέχρι το πέρας της παρούσας κρίσης και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας. Η αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ απασχολεί περίπου 750.000 ανθρώπους. Με την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στα ύψη, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να κάνουν το παν για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.
Η χρηματοδότηση των αερομεταφορέων θα γίνει με δύο τρόπους. Το μεγαλύτερο μέρος θα δοθεί απευθείας ως κρατική επιδότηση, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που έχει εξασφαλίσει η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία θα δοθεί με τη μορφή ενός δανείου με προνομιακούς όρους, όπως μεγάλη περίοδος αποπληρωμής και χαμηλά επιτόκια.
Το κατά πόσο αυτά τα μέτρα αρκούν για τη συνέχιση της λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται άμεσα και από τους χειρισμούς της χώρας για τον περιορισμό της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Φωτό: Etienne Laurent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ