
Η πανδημία που μαίνεται και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη πτώση στη ζήτηση των αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες, έχοντας καθηλώσει την πλειονότητα του στόλου τους, υπομένουν τις εξελίξεις και προσπαθούν να επιβιώσουν οικονομικά. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικά, η Delta Airlines χρειάζεται περίπου $60 εκατ. την ημέρα για να επιβιώσει.
Οι ΗΠΑ, μέσω του CARES, ενός σχεδίου στήριξης για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα χρηματοδοτήσουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου $25 δισ. συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, τη χρηματοδότησή τους από το αμερικανικό κράτος ανακοίνωσαν ήδη οι: American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, Southwest, Spirit, JetBlue και Alaska Airlines. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κρίθηκε απαραίτητη για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν μέχρι το πέρας της παρούσας κρίσης και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας. Η αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ απασχολεί περίπου 750.000 ανθρώπους. Με την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στα ύψη, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να κάνουν το παν για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.
Η χρηματοδότηση των αερομεταφορέων θα γίνει με δύο τρόπους. Το μεγαλύτερο μέρος θα δοθεί απευθείας ως κρατική επιδότηση, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που έχει εξασφαλίσει η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία θα δοθεί με τη μορφή ενός δανείου με προνομιακούς όρους, όπως μεγάλη περίοδος αποπληρωμής και χαμηλά επιτόκια.
Το κατά πόσο αυτά τα μέτρα αρκούν για τη συνέχιση της λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται άμεσα και από τους χειρισμούς της χώρας για τον περιορισμό της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Φωτό: Etienne Laurent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ