
Η πανδημία που μαίνεται και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη πτώση στη ζήτηση των αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες, έχοντας καθηλώσει την πλειονότητα του στόλου τους, υπομένουν τις εξελίξεις και προσπαθούν να επιβιώσουν οικονομικά. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικά, η Delta Airlines χρειάζεται περίπου $60 εκατ. την ημέρα για να επιβιώσει.
Οι ΗΠΑ, μέσω του CARES, ενός σχεδίου στήριξης για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα χρηματοδοτήσουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου $25 δισ. συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, τη χρηματοδότησή τους από το αμερικανικό κράτος ανακοίνωσαν ήδη οι: American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, Southwest, Spirit, JetBlue και Alaska Airlines. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κρίθηκε απαραίτητη για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν μέχρι το πέρας της παρούσας κρίσης και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας. Η αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ απασχολεί περίπου 750.000 ανθρώπους. Με την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στα ύψη, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να κάνουν το παν για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.
Η χρηματοδότηση των αερομεταφορέων θα γίνει με δύο τρόπους. Το μεγαλύτερο μέρος θα δοθεί απευθείας ως κρατική επιδότηση, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που έχει εξασφαλίσει η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία θα δοθεί με τη μορφή ενός δανείου με προνομιακούς όρους, όπως μεγάλη περίοδος αποπληρωμής και χαμηλά επιτόκια.
Το κατά πόσο αυτά τα μέτρα αρκούν για τη συνέχιση της λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται άμεσα και από τους χειρισμούς της χώρας για τον περιορισμό της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Φωτό: Etienne Laurent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…

Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…

Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…

Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…

Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…

Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…

Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ