
Η πανδημία που μαίνεται και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη πτώση στη ζήτηση των αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες, έχοντας καθηλώσει την πλειονότητα του στόλου τους, υπομένουν τις εξελίξεις και προσπαθούν να επιβιώσουν οικονομικά. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικά, η Delta Airlines χρειάζεται περίπου $60 εκατ. την ημέρα για να επιβιώσει.
Οι ΗΠΑ, μέσω του CARES, ενός σχεδίου στήριξης για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα χρηματοδοτήσουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου $25 δισ. συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, τη χρηματοδότησή τους από το αμερικανικό κράτος ανακοίνωσαν ήδη οι: American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, Southwest, Spirit, JetBlue και Alaska Airlines. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κρίθηκε απαραίτητη για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν μέχρι το πέρας της παρούσας κρίσης και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας. Η αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ απασχολεί περίπου 750.000 ανθρώπους. Με την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στα ύψη, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να κάνουν το παν για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.
Η χρηματοδότηση των αερομεταφορέων θα γίνει με δύο τρόπους. Το μεγαλύτερο μέρος θα δοθεί απευθείας ως κρατική επιδότηση, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που έχει εξασφαλίσει η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία θα δοθεί με τη μορφή ενός δανείου με προνομιακούς όρους, όπως μεγάλη περίοδος αποπληρωμής και χαμηλά επιτόκια.
Το κατά πόσο αυτά τα μέτρα αρκούν για τη συνέχιση της λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται άμεσα και από τους χειρισμούς της χώρας για τον περιορισμό της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Φωτό: Etienne Laurent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ