
Η πανδημία που μαίνεται και τα αυστηρά μέτρα περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού που έχουν επιβληθεί από κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ως αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη πτώση στη ζήτηση των αερομεταφορών. Οι αεροπορικές εταιρείες, έχοντας καθηλώσει την πλειονότητα του στόλου τους, υπομένουν τις εξελίξεις και προσπαθούν να επιβιώσουν οικονομικά. Ωστόσο, μέρα με τη μέρα, οι συνθήκες γίνονται ακόμα πιο δύσκολες. Χαρακτηριστικά, η Delta Airlines χρειάζεται περίπου $60 εκατ. την ημέρα για να επιβιώσει.
Οι ΗΠΑ, μέσω του CARES, ενός σχεδίου στήριξης για τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, θα χρηματοδοτήσουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες με περίπου $25 δισ. συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, τη χρηματοδότησή τους από το αμερικανικό κράτος ανακοίνωσαν ήδη οι: American Airlines, Delta Airlines, United Airlines, Southwest, Spirit, JetBlue και Alaska Airlines. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα χρηματοδότησης κρίθηκε απαραίτητη για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν μέχρι το πέρας της παρούσας κρίσης και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας. Η αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ απασχολεί περίπου 750.000 ανθρώπους. Με την ανεργία να έχει εκτοξευτεί στα ύψη, από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι αμερικανικές εταιρείες θέλουν να κάνουν το παν για να προστατεύσουν τους εργαζομένους τους.
Η χρηματοδότηση των αερομεταφορέων θα γίνει με δύο τρόπους. Το μεγαλύτερο μέρος θα δοθεί απευθείας ως κρατική επιδότηση, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ. Το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που έχει εξασφαλίσει η εκάστοτε αεροπορική εταιρεία θα δοθεί με τη μορφή ενός δανείου με προνομιακούς όρους, όπως μεγάλη περίοδος αποπληρωμής και χαμηλά επιτόκια.
Το κατά πόσο αυτά τα μέτρα αρκούν για τη συνέχιση της λειτουργίας των αεροπορικών εταιρειών εξαρτάται άμεσα και από τους χειρισμούς της χώρας για τον περιορισμό της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.
Φωτό: Etienne Laurent/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ