
Στις 6 Απριλίου διεξήχθη η γενική συνέλευση της Ένωσης Εφοπλιστών της Γαλλίας, στην οποία εξελέγη νέος πρόεδρος ο Jean-Emmanuel Sauvée για διάστημα δύο ετών, διαδεχόμενος τον Jean-Marc Roué.
Ο απερχόμενος πρόεδρος σε ομιλία του έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν, αναφερόμενος στην προσπάθεια τόσο εκείνου όσο και των συναδέλφων του να «επανασυνδέσουν το δίκτυο» μεταξύ των Γάλλων εφοπλιστών και της τότε νέας γαλλικής κυβέρνησης Μακρόν, γεγονός που εξασφάλισε και διατήρησε τα συμφέροντα της γαλλικής ναυτιλίας.
Αναφορά έγινε επίσης στη μετάβαση της γαλλικής ναυτιλίας στον ενεργειακό τομέα, στο καύσιμο LNG και στην προτροπή της Ένωσης Εφοπλιστών της Γαλλίας για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω της ελάττωσης της ταχύτητας των πλοίων.
Αναφορικά με τον κορονοϊό και τις επιπτώσεις του, ο κ. Jean-Marc Roué προέτρεψε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας όσο και τη γαλλική κυβέρνηση να σώσουν τη γαλλική σημαία και τη γαλλική ναυτιλία. Ο κ. Roué έκανε επίσης έκκληση προς το κράτος για τον προγραμματισμό ενός νέου σχεδίου Marshall για τη γαλλική ναυτιλία, η οποία, όπως και άλλοι κλάδοι, βρίσκεται σε δυσχερή θέση.
Κλείνοντας τον λόγο του, ο Jean-Marc Roué κάλεσε όλους τους Γάλλους εφοπλιστές να διατηρηθούν ενωμένοι για την επιτυχή διάσωση της γαλλικής σημαίας, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μονάχα με τη συνεργασία της Ένωσης Εφοπλιστών και των δημόσιων αρχών της χώρας. Τέλος, τόνισε πως ο νέος πρόεδρος της Ένωσης έχει τεράστιο έργο μπροστά του και ότι τόσο εκείνος όσο και οι υπόλοιποι εφοπλιστές είναι στο πλευρό του.
Ο νέος πρόεδρος των Γάλλων εφοπλιστών σε μήνυμά του υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία «βιώνουμε εξαιρετικά βίαια γεγονότα στο εξωτερικό περιβάλλον, που θα επηρεάσουν βαθιά τα οικονομικά μας μοντέλα και τις επιδόσεις των εταιρειών μας: αναφέρω ιδιαίτερα τις συνέπειες του Brexit, αλλά κυρίως την κρίση του κορονοϊού, με σημαντικές επιπτώσεις από οικονομική άποψη, που είναι πιθανό να είναι καταστροφικές».
Επιπλέον, ο κ. Jean-Emmanuel Sauvée στάθηκε στους ναυτικούς οι οποίοι «για άλλη μια φορά αποδεικνύουν το θάρρος και την αδιάσπαστη δέσμευσή τους και βοηθούν, με κάθε τρόπο, ώστε να παρέχονται στους πληθυσμούς βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Για να περάσουμε από μια τέτοια κρίση, πρέπει να βασιστούμε στις αξίες του τομέα μας: αλληλεγγύη, επαγγελματισμό, πραγματισμό και συνεχή διάλογο με όλους τους ενδιαφερομένους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ