
Του Καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore – MPA) στα πλαίσια της προστασίας της χώρας από τον κορονοϊό (COVID-19) εξέδωσε εγκύκλιο προς όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αναφορικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα λιμάνια της.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η Σιγκαπούρη καταβάλλει κάθε προσπάθεια να διατηρηθούν οι λειτουργίες των λιμανιών της στον υψηλότερο επιχειρησιακό βαθμό σε ό,τι αφορά υπηρεσίες φόρτωσης, εκφόρτωσης πετρέλευσης, εφοδιασμού και επισκευών ενώ παράλληλα εφαρμόζει προληπτικά μέτρα όπως συχνές απολυμάνσεις, χρήση ειδικών θερμομέτρων καθώς και την τήρηση αποστάσεων. Σε ό,τι αφορά δε την προστασία των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια της Σιγκαπούρης η Αρχή έχει πάρει μέτρα για την ασφαλή καραντίνα των πλοίων και τη διαχείριση υπόπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών κορονοϊού.
Το λιμάνι της Σιγκαπούρης όμως αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο σταθμό αλλαγής των πληρωμάτων παγκοσμίως όχι μόνο για τα πλοία που ελλιμενίζονται για τις υπηρεσίες χειρισμού φορτίου και όλων των άλλων λιμενικών υπηρεσιών αλλά και των πλοίων που διέρχονται από το Στενό και σταματούν μόνο για την αλλαγή πληρωμάτων και την επιβίβαση επιθεωρητών ή εκπροσώπων της εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και το διεθνές αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης είναι ο μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ασίας, της άπω Ανατολής και της Ωκεανίας.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές πληρωμάτων η αρχή της Σιγκαπούρης για την αποφυγή εισερχομένων κρουσμάτων κορονοϊού και την προστασία των ναυτικών ανέστειλε κάθε επαναπατρισμό ναυτικών από τα λιμάνια της, πλην των περιπτώσεων όπου η αλλαγή είναι επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας του πλοίου αλλά και κοινωνικούς λόγους. Αναλυτικότερα:
· Στην περίπτωση που ο ναυτικός έχει συμπληρώσει το μέγιστο της θητείας του στο πλοίο και πρέπει να αντικατασταθεί
· Σε περίπτωση που αποδεδειγμένα δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο όπως προβλέπεται από τις διεθνείς συμβάσεις(fit for duty)
· Για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας όπως θάνατος μέλους της οικογένειας του ναυτικού.
Από την πλευρά του το πλοίο πρέπει για κάθε αλλαγή που εμπίπτει στις παραπάνω περιπτώσεις να υποβάλει τα ανάλογα δικαιολογητικά όπως:
1. Ο λόγος αντικατάστασης
2. Τη σύμβαση του ναυτικού όπου φαίνεται ότι έχει λήξει ο χρόνος της υπηρεσίας του στο πλοίο
3. Το σχέδιο των πτήσεων μέχρι τον επαναπατρισμό
4. Βεβαίωση γιατρού ότι δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο. Η βεβαίωση αυτή φυσικά θα εκδοθεί μετά από εξέταση που θα γίνει στο λιμάνι είτε με την αποβίβαση του ναυτικού και την μεταφορά του σε διαγνωστικό κέντρο είτε με την επιβίβαση γιατρού στο πλοίο.
5. Εκτίμηση της ικανότητας του ναυτικού να ταξιδέψει (πιθανά με βεβαίωση του πλοιάρχου)
6. Πρέπει επίσης για να επιτραπεί ο επαναπατρισμός, να διασφαλίζεται ότι ο ναυτικός που θα αντικαταστήσει τον επαναπατριζόμενο τις τελευταίες 14 μέρες ήταν καλά στην υγεία του και δεν έχει έρθει σε επαφή με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο διάστημα.
Στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να διασφαλιστεί και ποιος θα το πιστοποιήσει με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διαδικασία αντικατάστασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ