
Του Καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore – MPA) στα πλαίσια της προστασίας της χώρας από τον κορονοϊό (COVID-19) εξέδωσε εγκύκλιο προς όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αναφορικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα λιμάνια της.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η Σιγκαπούρη καταβάλλει κάθε προσπάθεια να διατηρηθούν οι λειτουργίες των λιμανιών της στον υψηλότερο επιχειρησιακό βαθμό σε ό,τι αφορά υπηρεσίες φόρτωσης, εκφόρτωσης πετρέλευσης, εφοδιασμού και επισκευών ενώ παράλληλα εφαρμόζει προληπτικά μέτρα όπως συχνές απολυμάνσεις, χρήση ειδικών θερμομέτρων καθώς και την τήρηση αποστάσεων. Σε ό,τι αφορά δε την προστασία των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια της Σιγκαπούρης η Αρχή έχει πάρει μέτρα για την ασφαλή καραντίνα των πλοίων και τη διαχείριση υπόπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών κορονοϊού.
Το λιμάνι της Σιγκαπούρης όμως αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο σταθμό αλλαγής των πληρωμάτων παγκοσμίως όχι μόνο για τα πλοία που ελλιμενίζονται για τις υπηρεσίες χειρισμού φορτίου και όλων των άλλων λιμενικών υπηρεσιών αλλά και των πλοίων που διέρχονται από το Στενό και σταματούν μόνο για την αλλαγή πληρωμάτων και την επιβίβαση επιθεωρητών ή εκπροσώπων της εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και το διεθνές αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης είναι ο μεγαλύτερος αεροπορικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ασίας, της άπω Ανατολής και της Ωκεανίας.
Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές πληρωμάτων η αρχή της Σιγκαπούρης για την αποφυγή εισερχομένων κρουσμάτων κορονοϊού και την προστασία των ναυτικών ανέστειλε κάθε επαναπατρισμό ναυτικών από τα λιμάνια της, πλην των περιπτώσεων όπου η αλλαγή είναι επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας του πλοίου αλλά και κοινωνικούς λόγους. Αναλυτικότερα:
· Στην περίπτωση που ο ναυτικός έχει συμπληρώσει το μέγιστο της θητείας του στο πλοίο και πρέπει να αντικατασταθεί
· Σε περίπτωση που αποδεδειγμένα δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο όπως προβλέπεται από τις διεθνείς συμβάσεις(fit for duty)
· Για λόγους κοινωνικής ευαισθησίας όπως θάνατος μέλους της οικογένειας του ναυτικού.
Από την πλευρά του το πλοίο πρέπει για κάθε αλλαγή που εμπίπτει στις παραπάνω περιπτώσεις να υποβάλει τα ανάλογα δικαιολογητικά όπως:
1. Ο λόγος αντικατάστασης
2. Τη σύμβαση του ναυτικού όπου φαίνεται ότι έχει λήξει ο χρόνος της υπηρεσίας του στο πλοίο
3. Το σχέδιο των πτήσεων μέχρι τον επαναπατρισμό
4. Βεβαίωση γιατρού ότι δεν είναι κατάλληλος να εκτελέσει τα καθήκοντά του στο πλοίο. Η βεβαίωση αυτή φυσικά θα εκδοθεί μετά από εξέταση που θα γίνει στο λιμάνι είτε με την αποβίβαση του ναυτικού και την μεταφορά του σε διαγνωστικό κέντρο είτε με την επιβίβαση γιατρού στο πλοίο.
5. Εκτίμηση της ικανότητας του ναυτικού να ταξιδέψει (πιθανά με βεβαίωση του πλοιάρχου)
6. Πρέπει επίσης για να επιτραπεί ο επαναπατρισμός, να διασφαλίζεται ότι ο ναυτικός που θα αντικαταστήσει τον επαναπατριζόμενο τις τελευταίες 14 μέρες ήταν καλά στην υγεία του και δεν έχει έρθει σε επαφή με ύποπτο ή επιβεβαιωμένο κρούσμα στο ίδιο διάστημα.
Στην εγκύκλιο δεν αναφέρεται με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να διασφαλιστεί και ποιος θα το πιστοποιήσει με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η διαδικασία αντικατάστασης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ