
Συγκρατημένα θετική εικόνα παρουσίασαν οι εταιρείες διαχείρισης containerships το 2019, καθώς η μία μετά την άλλη προβαίνουν σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.
Με εξαίρεση τη Stolt-Nielsen, η οποία κινήθηκε σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα το 2019, σε σχέση με το 2018, οι υπόλοιπες εταιρείες πέτυχαν μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών αλλά και διψήφια ποσοστά ανόδου στα EBITDA και στα καθαρά κέρδη τους.
Οι πωλήσεις σημείωσαν μικρή αύξηση σε σχέση με το 2018, κινούμενες θετικά από 1,6% (ZIM) έως και 8,5% (Hapag-Lloyd). Εξαίρεση, με μικρή κάμψη στους κύκλους εργασιών, αποτέλεσαν η A.P. Moller-Maersk (-0,9%) και η Stolt-Nielsen (-4,2%).
Ωστόσο, παρά τη σταθεροποίηση στους κύκλους εργασιών, όλες οι εταιρείες πέτυχαν ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα στα κέρδη EBITDA. Με εξαίρεση και πάλι τη Stolt-Nielsen (-6,4%), όλες οι εταιρείες πέτυχαν διψήφιο ποσοστό αύξησης στα EBITDA, από +14,3% για την A.P. Moller-Maersk έως και +156,1% για τη ZIM.
Τέλος, πολύ θετική η εικόνα και για τα καθαρά κέρδη, καθώς στο σύνολό τους βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, κινούμενες σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Ιδιαίτερα η OOCL πέτυχε καθαρά κέρδη που έφτασαν τα $1,349 δισ. Οι ζημίες που κατέγραψε η A.P. Moller-Maersk προήλθαν από το κλείσιμο της Maersk Oil τον Μάρτιο του 2018 και τη διάσπαση της Maersk Drilling τον Απρίλιο του 2019.
Οι προοπτικές για το 2020 υπόκεινται σε σημαντικές αβεβαιότητες και επηρεάζονται από την επίδραση του Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία, καθώς επίσης και τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου. Επιπλέον, η εφαρμογή της οδηγίας του IMO 2020 προκαλεί επίσης ερωτηματικά σχετικά με τον αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων και των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τις ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ