
Συγκρατημένα θετική εικόνα παρουσίασαν οι εταιρείες διαχείρισης containerships το 2019, καθώς η μία μετά την άλλη προβαίνουν σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.
Με εξαίρεση τη Stolt-Nielsen, η οποία κινήθηκε σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα το 2019, σε σχέση με το 2018, οι υπόλοιπες εταιρείες πέτυχαν μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών αλλά και διψήφια ποσοστά ανόδου στα EBITDA και στα καθαρά κέρδη τους.
Οι πωλήσεις σημείωσαν μικρή αύξηση σε σχέση με το 2018, κινούμενες θετικά από 1,6% (ZIM) έως και 8,5% (Hapag-Lloyd). Εξαίρεση, με μικρή κάμψη στους κύκλους εργασιών, αποτέλεσαν η A.P. Moller-Maersk (-0,9%) και η Stolt-Nielsen (-4,2%).
Ωστόσο, παρά τη σταθεροποίηση στους κύκλους εργασιών, όλες οι εταιρείες πέτυχαν ιδιαίτερα βελτιωμένη εικόνα στα κέρδη EBITDA. Με εξαίρεση και πάλι τη Stolt-Nielsen (-6,4%), όλες οι εταιρείες πέτυχαν διψήφιο ποσοστό αύξησης στα EBITDA, από +14,3% για την A.P. Moller-Maersk έως και +156,1% για τη ZIM.
Τέλος, πολύ θετική η εικόνα και για τα καθαρά κέρδη, καθώς στο σύνολό τους βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, κινούμενες σε πολύ καλύτερα επίπεδα. Ιδιαίτερα η OOCL πέτυχε καθαρά κέρδη που έφτασαν τα $1,349 δισ. Οι ζημίες που κατέγραψε η A.P. Moller-Maersk προήλθαν από το κλείσιμο της Maersk Oil τον Μάρτιο του 2018 και τη διάσπαση της Maersk Drilling τον Απρίλιο του 2019.
Οι προοπτικές για το 2020 υπόκεινται σε σημαντικές αβεβαιότητες και επηρεάζονται από την επίδραση του Covid-19 στην παγκόσμια οικονομία, καθώς επίσης και τη μεγάλη πτώση των τιμών του πετρελαίου. Επιπλέον, η εφαρμογή της οδηγίας του IMO 2020 προκαλεί επίσης ερωτηματικά σχετικά με τον αντίκτυπο στις τιμές των καυσίμων και των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τις ασταθείς μακροοικονομικές συνθήκες.
Φωτό: Bernd Dittrich/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ