
Τη ραγδαία αύξηση των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων Covid-19 ανακοίνωσε η Αυστραλία, η οποία συνδέεται άμεσα με τους επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου που αποβιβάστηκαν στο Σίδνεϊ. Το γεγονός ότι οι αρχές επέτρεψαν στους επιβάτες να αποβιβαστούν προκάλεσε κύμα αντιδράσεων στη χώρα και επικρίσεις για τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, το κρουαζιερόπλοιο «Ruby Princess» ξεκίνησε από την Αυστραλία για ένα ταξίδι έντεκα ημερών στη Νέα Ζηλανδία, πριν επιστρέψει στο Σίδνεϊ στις 19 Μαρτίου. Το παράξενο στην υπόθεση είναι ότι το κρουαζιερόπλοιο δεν χαρακτηρίστηκε ως υψηλού κινδύνου απειλή για τη μετάδοση του ιού αλλά ως μέτρια, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν επιβάτες που είχαν εκδηλώσει συμπτώματα. Ως αποτέλεσμα των λανθασμένων χειρισμών, οι 2.700 επιβάτες αποβιβάστηκαν, εκ των οποίων οι 130 έχουν ήδη βρεθεί θετικοί στον νέο κορονοϊό. Σύμφωνα με αναφορές από διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, περισσότεροι από 150 είχαν εμφανίσει πυρετό.
Το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο θεωρείται η μεγαλύτερη πηγή μετάδοσης του ιού στην Αυστραλία. Παρά τα σχετικά λίγα κρούσματα που έχουν εμφανιστεί μέχρι στιγμής στη χώρα, σε συνάρτηση με το μέγεθός της, ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι πλέον αυξάνονται με γρηγορότερο ρυθμό. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι αρμόδιες αρχές της Αυστραλίας έχουν ανακοινώσει την εντατικοποίηση των ελέγχων όσον αφορά την εφαρμογή των μέτρων καραντίνας που έχουν επιβληθεί στη χώρα. Ταυτόχρονα, υπάρχει και ο φόβος για το αν τελικά η μετάδοση του ιού από τους επιβάτες θα περιοριστεί ή αν θα επέλθει μεγαλύτερη έξαρση των κρουσμάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ