
Η Σιγκαπούρη είναι ένα από τα σημαντικότερα οικονομικά κέντρα της Ασίας αλλά και του κόσμου. Αν και το ασιατικό κράτος έχει σχεδόν τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, η οικονομία του θεωρείται από τις πιο ανταγωνιστικές, ελεύθερες, καινοτόμες και φιλικές προς τις επιχειρήσεις. Πώς, λοιπόν, κατάφερε ένα τόσο σημαντικό κέντρο να περιορίσει την έξαρση του νέου κορονοϊού;
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, οι βασικοί λόγοι που η Σιγκαπούρη τα έχει καταφέρει τόσο καλά είναι τρεις. Αρχικά, η χώρα έχει θεσπίσει αυστηρούς νόμους για την ανίχνευση και τον περιορισμό νέων κρουσμάτων από τον ιό. Όσοι έχουν ταξιδέψει σε περιοχές όπου έχουν εμφανιστεί κρούσματα του ιού τίθενται σε καραντίνα άμεσα, ενώ ταυτόχρονα όποιος δώσει ψευδείς πληροφορίες σχετικά με το ταξιδιωτικό του ιστορικό διώκεται ποινικά. Μάλιστα, στην περίπτωση ενός άνδρα, διατάχθηκε απαγόρευση εισόδου του στη χώρα για πάντα.
Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι η αίσθηση συλλογικής ευθύνης που διακατέχει τους πολίτες της χώρας. Θεωρώντας σημαντικότερο το τι είναι καλύτερο για την κοινωνία και όχι για τους ίδιους, έχουν αποδεχτεί πλήρως τους περιορισμούς που τους έχουν επιβληθεί. Ταυτόχρονα, όμως, η χώρα ανέπτυξε και ένα νέο λογισμικό, με το οποίο οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν την τοποθεσία τους στις αρχές. Η νέα αυτή υπηρεσία χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τους αλλοδαπούς εργαζομένους στη χώρα, που ανέρχονται σε περίπου 12.000.
Τέλος, σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει το εξαιρετικό σύστημα υγείας της Σιγκαπούρης. Οι ειδικοί φαίνεται πως έχουν αναπτύξει ένα καινούργιο εργαλείο που εντοπίζει το πώς συνδέονται μεταξύ τους τα κρούσματα του κορονοϊού, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα τις αρχές του ασιατικού κράτους να εντοπίζουν γρηγορότερα τυχόν κρούσματα και να περιορίζουν τη μετάδοση του ιού.
Η νέα πανδημία βρήκε τη χώρα αρκετά προετοιμασμένη, μετά την επιδημία του ιού SARS το 2003, καθώς είχε λάβει μέτρα προστασίας σε περίπτωση μιας νέας επιδημίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ