
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε πρόσφατα την ανάλυσή της σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις του Covid-19 στην αεροπορική βιομηχανία. Δεδομένου ότι η εξάπλωση του ιού βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς να δείχνει σημάδια υποχώρησης, τα νούμερα είναι προσωρινά και έχουν ληφθεί υπόψη μόνο οι επιβατικές αεροπορικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, το συνολικό κόστος για τις αερομεταφορές θα είναι μεταξύ 63 και 113 δισ. δολαρίων, ανάλογα με τα διαφορετικά σενάρια που έχει προβλέψει η Ένωση. Το καλύτερο, λοιπόν, σενάριο των 63 δισ. αφορά την περίπτωση που ο Covid-19 μείνει περιορισμένος στις αγορές που έχει ήδη πλήξει και έχουν επιβεβαιωθεί περισσότερα από 100 κρούσματα, με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα έως και 2 Μαρτίου.
Το συγκεκριμένο σενάριο θεωρείται σε μεγάλο βαθμό απίθανο, καθώς ακόμα και λίγες ημέρες είναι αρκετές για να αλλάξουν οι υπάρχουσες συνθήκες, ενώ αρκετές χώρες είναι ήδη πολύ κοντά στο να φτάσουν και να ξεπεράσουν τα 100 κρούσματα. Το χειρότερο οικονομικό σενάριο αφορά την περίπτωση όπου θα υπάρξει ευρεία μετάδοση του κορονοϊού, αλλά πολλοί θεωρούν ότι είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με τον πρώτο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη οικονομική ανάλυση της IATA, που δημοσιεύτηκε μόλις λίγο καιρό πριν, στις 20 Φεβρουαρίου 2020, προέβλεπε ότι οι οικονομικές απώλειες για την αεροπορική βιομηχανία θα είναι μόλις 29,3 δισ. δολάρια, καθώς προϋπόθεση ήταν ο ιός να μείνει περιορισμένος κυρίως στην Κίνα. Οι ραγδαίες εξελίξεις που έλαβαν χώρα σε λίγες μόλις ημέρες ανάγκασαν την διεθνή ένωση να προχωρήσει σε αναθεώρηση των προβλέψεών της.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους με τελευταίο παράδειγμα την Austrian Airlines, η οποία ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες της τις πτήσεις μέχρι τις 28 Μαρτίου ενώ καθηλωμένο στο έδαφος αναμένεται να παραμείνει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των αεροσκαφών της Ryanair σε όλη την Ευρώπη, τις επόμενες 7-10 ημέρες, εξαιτίας των ταξιδιωτικών περιορισμών, λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Παράλληλα η Airbus ανακοίνωσε πως «αναστέλλει προσωρινά» για τέσσερις ημέρες την παραγωγή της στη Γαλλία και την Ισπανία.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ