
Η χαμηλή ζήτηση που έχει προκύψει από την ταχεία εξάπλωση του νέου κορονοϊού έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο να περιορίσουν την προσφερόμενη χωρητικότητά τους. Ένα από τα πρώτα μέτρα που λαμβάνουν είναι να μειώσουν τις πτήσεις τους με τα γιγαντιαία αεροσκάφη Airbus A380, λόγω της εξαιρετικά μεγάλης χωρητικότητάς τους.
Μέχρι στιγμής, η Emirates, η εταιρεία με τα περισσότερα Airbus A380 στον στόλο της, φαίνεται πως έχει μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών τύπου Α380 που χρησιμοποιείει για δρομολόγια, λόγω της μειωμένης ζήτησης και της διακοπής της αεροπορικής σύνδεσης της εταιρείας με την Κίνα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν αναφορές για καθήλωση περισσότερων από 20 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Το ίδιο συμβαίνει και με την κινεζική China Southern, η οποία έχει πληγεί ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα τα δικά της αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί από τον Φεβρουάριο. Σε αντίστοιχες πρακτικές έχουν προχωρήσει και άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Asiana, Malaysia και HiFly. Ωστόσο δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για τη χρήση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν την καθήλωση ολόκληρου του Α380 στόλου τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη χωρητικότητά τους. Οι Lufthansa, Korean Air και Qantas, στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους, «προσγείωσαν» και τα Airbus A380 αεροσκάφη που διαθέτουν.
Φυσικά, σε αυτές τις εξελίξεις σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και το υψηλό κόστος λειτουργίας του Α380, κάτι το οποίο οδήγησε στην απόφαση για διακοπή της παραγωγής του από την Airbus από το 2021 και μετά. Ταυτόχρονα, ήδη μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει στη σταδιακή «συνταξιοδότηση» του A380 στόλου τους, όπως η Air France και η Singapore Airlines.
Φωτό : Andy Rain/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ