
Η χαμηλή ζήτηση που έχει προκύψει από την ταχεία εξάπλωση του νέου κορονοϊού έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες ανά τον κόσμο να περιορίσουν την προσφερόμενη χωρητικότητά τους. Ένα από τα πρώτα μέτρα που λαμβάνουν είναι να μειώσουν τις πτήσεις τους με τα γιγαντιαία αεροσκάφη Airbus A380, λόγω της εξαιρετικά μεγάλης χωρητικότητάς τους.
Μέχρι στιγμής, η Emirates, η εταιρεία με τα περισσότερα Airbus A380 στον στόλο της, φαίνεται πως έχει μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών τύπου Α380 που χρησιμοποιείει για δρομολόγια, λόγω της μειωμένης ζήτησης και της διακοπής της αεροπορικής σύνδεσης της εταιρείας με την Κίνα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν αναφορές για καθήλωση περισσότερων από 20 αεροσκαφών αυτού του τύπου. Το ίδιο συμβαίνει και με την κινεζική China Southern, η οποία έχει πληγεί ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα τα δικά της αεροσκάφη να έχουν καθηλωθεί από τον Φεβρουάριο. Σε αντίστοιχες πρακτικές έχουν προχωρήσει και άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Asiana, Malaysia και HiFly. Ωστόσο δεν έχουν υπάρξει επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για τη χρήση του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν την καθήλωση ολόκληρου του Α380 στόλου τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη χωρητικότητά τους. Οι Lufthansa, Korean Air και Qantas, στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους, «προσγείωσαν» και τα Airbus A380 αεροσκάφη που διαθέτουν.
Φυσικά, σε αυτές τις εξελίξεις σημαντικό ρόλο έχει διαδραματίσει και το υψηλό κόστος λειτουργίας του Α380, κάτι το οποίο οδήγησε στην απόφαση για διακοπή της παραγωγής του από την Airbus από το 2021 και μετά. Ταυτόχρονα, ήδη μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει στη σταδιακή «συνταξιοδότηση» του A380 στόλου τους, όπως η Air France και η Singapore Airlines.
Φωτό : Andy Rain/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ