
Ένα ολοκληρωμένο ρυθμιστικό πλαίσιο για τον περιορισμό των συνεπειών του κορονοϊού και την αποφυγή της κατάρρευσης του διά θαλάσσης εμπορίου από και προς την Ευρώπη ζητούν με κοινή επιστολή τους προς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο η ECSA και η European Transport Workers’ Federation (ETF).
Πιο συγκεκριμένα, ΕCSA και ETF υπογραμμίζουν την αναγκαιότητα η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία να συνεχίσει εύρυθμα τη λειτουργία της, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία και τους Ευρωπαίους πολίτες. «Θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι βασικά αγαθά, όπως φάρμακα, τρόφιμα και ενέργεια, θα εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις διεθνείς αγορές. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε η εφοδιαστική αλυσίδα θα επηρεαστεί σημαντικά, με την οικονομική επίδραση της κρίσης να διογκώνεται πέραν των υπαρχόντων τρεχόντων επιπέδων», τονίζεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Συνεπώς, ΕCSA και ETF ζητούν από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ τη λήψη άμεσων μέτρων για την υποστήριξη της βιομηχανίας και του εργατικού της δυναμικού μπροστά στις σημαντικές αυτές προκλήσεις. Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης των υπουργών Μεταφορών των κρατών-μελών της ΕΕ για τις συνέπειες του κορονοϊού,
ΕCSA και ETF καλούν τις Βρυξέλλες να λάβουν άμεσα μέτρα για να περιοριστεί ο οικονομικός, επιχειρησιακός και κοινωνικός αντίκτυπος της πανδημίας.
Ο κοινωνικός αντίκτυπος
«Τα μέτρα που έχουν λάβει τα κράτη-μέλη της ΕΕ για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού επιδρούν σημαντικά στην κίνηση των ναυτικών. Παράλληλα, και η διακοπή της λειτουργίας πολλών λιμανιών έχει ως αποτέλεσμα εργαζόμενοι σε στεριά και θάλασσα να αντιμετωπίζουν πρωτοφανή ζητήματα, που χρήζουν άμεσης δράσης», αναφέρεται στην επιστολή.
Οι δύο φορείς καλούν την ΕΕ να προωθήσει μέτρα προκειμένου οι ναυτικοί να εξαιρεθούν από τις ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και να μπορούν να επιστρέφουν στα σπίτια τους, αλλά και να πραγματοποιούνται ομαλά οι αλλαγές πληρωμάτων. Στο ίδιο μήκος κύματος, καλούν τα flag και port states να συλλάβουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και να εξετάζουν κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
ECSA και ETF κάνουν επίσης έκκληση για παράταση της ισχύος των πιστοποιητικών των ναυτικών κατά τουλάχιστον τρεις μήνες, καθώς πολλοί από αυτούς θα κληθούν να παραμείνουν για παραπάνω καιρό εν πλω χωρίς να έχουν τη δυνατότητα εκπαίδευσης και συνεπώς ανανέωσης των πιστοποιητικών τους.
Μεταξύ άλλων μέτρων που ζητούνται περιλαμβάνονται:
· Ξεκάθαρες οδηγίες για τον ελλιμενισμό ή όχι κρουαζιερόπλοιων στους ευρωπαϊκούς λιμένες.
· Παράταση της ισχύος των πιστοποιητικών των πλοίων για δεξαμενισμό κατά τρεις μήνες.
· Ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για την υποστήριξη των τραπεζών, που με τη σειρά τους θα κληθούν να λύσουν τα προβλήματα ρευστότητας των πλοιοκτητών.
· Άμεση ενεργοποίηση του πακέτου της ΕΚΤ που αποφασίστηκε στις 13 Μαρτίου, προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να συνεχίσει να απορροφά κεφάλαια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ