Οι λόγοι για την άνοδο στα μικρότερης χωρητικότητας bulkers

Οι λόγοι για την άνοδο στα μικρότερης χωρητικότητας bulkers

461
Οι λόγοι για την άνοδο στα μικρότερης χωρητικότητας bulkers

Η δυναμική πορεία των εξαγωγών της Αργεντινής τη νέα σεζόν έδωσε μεγάλη ώθηση στη ναυλαγορά των dry bulk φορτίων και φαίνεται να… γλίτωσε τα μικρότερα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου από τις επιπτώσεις του κορονοϊού. Παρότι η σεζόν της Αργεντινής ξεκινάει τον Νοέμβριο και τελειώνει τον Δεκέμβριο, ειδικά τον Ιανουάριο οι εξαγωγές προς την Κίνα ανήλθαν σε 6,2 εκατ. τόνους σιτηρών (φασόλια σόγιας, σκληρά σιτηρά και σιτάρι). Σε σχέση με το 2019, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 34%.

Αντιθέτως, αν και η Βραζιλία ηγείται των διά θαλάσσης γεωργικών εξαγωγών παγκοσμίως, οι εξαγωγές σιτηρών της χώρας ήταν ιδιαίτερα χαμηλές στην αρχή της νέας χρονιάς. Η Βραζιλία εξήγαγε 5 εκατ. τόνους φασολιών σόγιας, τα 2/3 των οποίων εξήχθησαν προς την Κίνα. Το συνολικό ποσοστό εξαγωγών της Βραζιλίας δείχνει πως έχουν μειωθεί κατά 11%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ εικάζει ότι οι εξαγωγές της Βραζιλίας θα ενισχυθούν την περίοδο 2019-2020.

Υπάρχουν όμως κι άλλες παράμετροι που θα επηρεάσουν τις βραζιλιάνικες εξαγωγές. Αρχικά, η αφρικανική πανώλη των χοίρων στην Κίνα τον Αύγουστο του 2018 είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της θανάτωσης των χοίρων, με αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για φασόλια σόγιας.

Δεύτερον, η Κίνα έχει αρχικά συμφωνήσει σε αγορά επιπλέον 32 δισ. δολαρίων ΗΠΑ τα επόμενα δύο χρόνια σε γεωργικά αγαθά, ως μέρος της προκαταρκτικής εμπορικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ. Αυτή η παράμετρος πιθανώς να οδηγήσει σε αύξηση των αμερικανικών εξαγωγών φασολιών σόγιας προς την Κίνα, σε βάρος των βραζιλιάνικων.

Τρίτον, δεν πρέπει να ξεχνάμε την εξάπλωση του κορονοϊού, που μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τη γενικότερη ζήτηση ξηρών φορτίων.

Οι προβλέψεις όμως τελικά δεν είναι ευοίωνες: Αν και οι εξαγωγές σιτηρών μπορεί να οδηγήσουν σε μερική άνοδο των ναύλων, η αύξηση του στόλου των Panamaxes, Supramaxes και Handysizes κατά 4,5% προφανώς θα δυσχεράνει την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στη συγκεκριμένη αγορά. Η BIMCO ήταν ήδη απαισιόδοξη στις προβλέψεις της για το 2020 και για τη ναυλαγορά των ξηρών. Σημαντικές παράμετροι όπως η υπερπροσφορά πλοίων και οι επιπτώσεις της νομοθεσίας IMO 2020 ήταν δεδομένες, αλλά οι σημαντικές επιπτώσεις λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού και της αρνητικής ψυχολογίας της αγοράς καθιστούν σχετικά δυσοίωνη την πρόβλεψη της Κοπεγχάγης για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Πηγή: BIMCO

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.