
Η Ουάσιγκτον συνεχίζει ακάθεκτη τις κυρώσεις της ενάντια σε πετρελαϊκές εταιρείες που ουσιαστικά υποστηρίζουν οικονομικά το καθεστώς του προέδρου Μαδούρο στη Βενεζουέλα.
Πιο συγκεκριμένα, την Πέμπτη 12 Μαρτίου, το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι επιβάλλει κυρώσεις σε δεύτερη θυγατρική της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft PJSC.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου οι νέες αμερικανικές κυρώσεις θα αφορούν την TNK Trading International SA, θυγατρική της Rosneft με έδρα τη Γενεύη, με την κατηγορία ότι μεταφέρει πετρέλαιο της Βενεζουέλας βοηθώντας εμμέσως τον Μαδούρο να παραμένει στην εξουσία. Υπενθυμίζεται ότι για τον ίδιο λόγο η αμερικανική κυβέρνηση είχε επιβάλει κυρώσεις και σε άλλη θυγατρική της Rosneft, την Rosneft Trading SA.
Όπως αποκαλύπτει δημοσίευμα του Bloomberg, μετά τις επιβληθείσες κυρώσεις στη Rosneft Trading SA, η TNK Trading International SΑ είχε επισπεύσει τις αποστολές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα στις διεθνείς αγορές.
Τα τελευταία χρόνια, η Rosneft έχει αναδειχθεί σε σημαντικό εμπορικό εταίρο της Βενεζουέλας, καθώς, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η ρωσική εταιρεία προβαίνει σε μεγάλες αγορές πετρελαίου προκειμένου να μειωθεί το χρέος της Βενεζουέλας.
Μετά τις κυρώσεις της Ουάσιγκτον, άμεση ήταν η απάντηση της Rosneft, η οποία ουσιαστικά κατηγόρησε την αμερικανική κυβέρνηση για το γεγονός ότι επιτρέπει στη Chevron να συνεχίζει να εμπορεύεται πετρέλαιο από τη χώρα της Λατινικής Αμερικής.
Και όλα αυτά ενώ μαίνεται η τιτανομαχία των πετρελαϊκών υπερδυνάμεων, Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας, με αποτέλεσμα οι τιμές πετρελαίου να υποχωρήσουν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, προκαλώντας σοβαρό πλήγμα στο καθεστώς Μαδούρο του οποίου η βασική πηγή εσόδων αποτελούν οι εξαγωγές πετρελαίου. Σύμφωνα με αναλυτές, το οικονομικό πλήγμα για τη Βενεζουέλα από τον «πόλεμο» τιμών μεταξύ Μόσχας και Ριάντ αναμένεται να αγγίξει τα $6 δις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ