
Ο γενικός διευθυντής του FAO, Qu Dongyu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη ότι οδηγούμαστε σε ανθρωπιστική κρίση στο Κέρας της Αφρικής, μετά την ανεξέλεγκτη πλέον επιδρομή των ακρίδων της ερήμου σε όλες τις χώρες της ευρύτερης περιοχής.
Η συγκεκριμένη επιδρομή είναι η χειρότερη που έχει καταγραφεί εδώ και 25 χρόνια τόσο στην Αιθιοπία όσο και στη Σομαλία, καθώς και η χειρότερη που έχει σημειωθεί στην Κένυα τα τελευταία 70 χρόνια. Το Τζιμπουτί και η Ερυθραία ήδη βρίσκονται στο έλεος των ακρίδων, ενώ οι ειδικοί θεωρούν ότι σύντομα οι ακρίδες θα εξαπλωθούν και σε άλλες γειτονικές χώρες, ιδίως στο Σουδάν, στο Νότιο Σουδάν και στην Ουγκάντα. Ενδείξεις υπάρχουν για χειροτέρευση της κατάστασης και στην Αραβική Χερσόνησο, αφού τα σμήνη μετακινούνται πιο βόρεια, προς το Ομάν, τη Σαουδική Αραβία και την Υεμένη.
Ειδικά στο Νότιο Σουδάν, όπου η επισιτιστική κρίση έχει οδηγήσει τον FAO στο να κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, οι ακρίδες θα μπορούσαν να εξαλείψουν τα βοσκοτόπια και τις καλλιέργειες, προκαλώντας την επιδείνωση μιας ήδη τραγικής κατάστασης για τους τοπικούς πληθυσμούς.
Η συγκεκριμένη ακρίδα θεωρείται το πιο καταστρεπτικό μεταναστευτικό έντομο στον κόσμο ‒ ένα μικρό σμήνος που καλύπτει ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο μπορεί να καταστρέψει τεράστιες εκτάσεις γεωργικής παραγωγής.
Τα βοσκοτόπια και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις σε έξι χώρες έχουν ήδη υποστεί σοβαρότατες και ανυπολόγιστες ζημιές, ενώ στη νότια Αιθιοπία, στη βόρεια Κένυα και στη δυτική Σομαλία σχεδόν 12 εκατ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν οξεία επισιτιστική και οικονομική κρίση, αφού βασίζονται στη γεωργία για την επιβίωσή τους. Ιδίως στην Κένυα, τα σμήνη εισέβαλαν σε όλες τις βόρειες επαρχίες της χώρας σε λιγότερο από έναν μήνα, προκαλώντας σημαντική ζημιά στις καλλιέργειες αλλά και στα ζώα, που στερήθηκαν την τροφή τους από τους συγκεκριμένους βοσκότοπους.
Οι ανησυχίες είναι πλέον έντονες, αφού μια νέα γενιά ακρίδων αναμένεται να εκκολαφθεί τον Φεβρουάριο και μία επιπλέον τον Απρίλιο, που θα συμπέσουν με την επόμενη περίοδο καλλιέργειας στις αγροτικές περιοχές των παραπάνω χωρών.
Φωτό: Juan Medina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ