
Ο γενικός διευθυντής του FAO, Qu Dongyu, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη ότι οδηγούμαστε σε ανθρωπιστική κρίση στο Κέρας της Αφρικής, μετά την ανεξέλεγκτη πλέον επιδρομή των ακρίδων της ερήμου σε όλες τις χώρες της ευρύτερης περιοχής.
Η συγκεκριμένη επιδρομή είναι η χειρότερη που έχει καταγραφεί εδώ και 25 χρόνια τόσο στην Αιθιοπία όσο και στη Σομαλία, καθώς και η χειρότερη που έχει σημειωθεί στην Κένυα τα τελευταία 70 χρόνια. Το Τζιμπουτί και η Ερυθραία ήδη βρίσκονται στο έλεος των ακρίδων, ενώ οι ειδικοί θεωρούν ότι σύντομα οι ακρίδες θα εξαπλωθούν και σε άλλες γειτονικές χώρες, ιδίως στο Σουδάν, στο Νότιο Σουδάν και στην Ουγκάντα. Ενδείξεις υπάρχουν για χειροτέρευση της κατάστασης και στην Αραβική Χερσόνησο, αφού τα σμήνη μετακινούνται πιο βόρεια, προς το Ομάν, τη Σαουδική Αραβία και την Υεμένη.
Ειδικά στο Νότιο Σουδάν, όπου η επισιτιστική κρίση έχει οδηγήσει τον FAO στο να κηρύξει τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, οι ακρίδες θα μπορούσαν να εξαλείψουν τα βοσκοτόπια και τις καλλιέργειες, προκαλώντας την επιδείνωση μιας ήδη τραγικής κατάστασης για τους τοπικούς πληθυσμούς.
Η συγκεκριμένη ακρίδα θεωρείται το πιο καταστρεπτικό μεταναστευτικό έντομο στον κόσμο ‒ ένα μικρό σμήνος που καλύπτει ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο μπορεί να καταστρέψει τεράστιες εκτάσεις γεωργικής παραγωγής.
Τα βοσκοτόπια και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις σε έξι χώρες έχουν ήδη υποστεί σοβαρότατες και ανυπολόγιστες ζημιές, ενώ στη νότια Αιθιοπία, στη βόρεια Κένυα και στη δυτική Σομαλία σχεδόν 12 εκατ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν οξεία επισιτιστική και οικονομική κρίση, αφού βασίζονται στη γεωργία για την επιβίωσή τους. Ιδίως στην Κένυα, τα σμήνη εισέβαλαν σε όλες τις βόρειες επαρχίες της χώρας σε λιγότερο από έναν μήνα, προκαλώντας σημαντική ζημιά στις καλλιέργειες αλλά και στα ζώα, που στερήθηκαν την τροφή τους από τους συγκεκριμένους βοσκότοπους.
Οι ανησυχίες είναι πλέον έντονες, αφού μια νέα γενιά ακρίδων αναμένεται να εκκολαφθεί τον Φεβρουάριο και μία επιπλέον τον Απρίλιο, που θα συμπέσουν με την επόμενη περίοδο καλλιέργειας στις αγροτικές περιοχές των παραπάνω χωρών.
Φωτό: Juan Medina/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Έκκληση για άμεση δράση απηύθυναν διευθύνοντες σύμβουλοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στους ηγέτες της ΕΕ. Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ