
Σύμφωνα με ένα νέο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε στην Τεχεράνη, το Ιράν και η Συρία ενδυναμώνουν τη συνεργασία τους σε θέματα Liner ναυτιλίας, ναυτικής εκπαίδευσης και εκμετάλλευσης των λιμενικών εγκαταστάσεων των δύο κρατών. Με τη συνεργασία αυτή ενθαρρύνονται τόσο οι ιδιωτικές όσο και οι δημόσιες επιχειρήσεις να συμμετάσχουν για
την εξασφάλιση της επιτυχίας και τη βελτίωση της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας των δύο κρατών.
Το μνημόνιο εστιάζεται στην αύξηση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω των τακτικών ναυτιλιακών γραμμών των δύο χωρών και συμφωνήθηκε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες των δύο χωρών θα διαπραγματευτούν για την υλοποίηση του σχεδίου και θα ανακοινώσουν σύντομα τις τελικές αποφάσεις στις αρμόδιες αρχές των δύο χωρών.
Οι ακριβείς συνθήκες συνεργασίας μεταξύ του λιμένα Ιμάμ Χομεϊνί και του λιμένα της Λατάκιας συζητούνται περαιτέρω από τις αρμόδιες αρχές, στο πλαίσιο του παρόντος μνημονίου, ενώ και οι δύο αντιπροσωπείες συμφώνησαν ότι η έβδομη σύνοδος της μεικτής επιτροπής για τους λιμένες και τη ναυτιλιακή συνεργασία θα φιλοξενηθεί από τη συριακή πλευρά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Η Τεχεράνη και η Δαμασκός έχουν συμφωνήσει να συνεργαστούν πλέον σε πολλά κοινά μέτωπα, ενώ πριν από λίγες ημέρες αξιωματούχοι και των δύο κρατών στη Δαμασκό ανακοίνωσαν μια σειρά έργων που θα υλοποιηθούν προς όφελος των πολιτών της Συρίας.
Ο Σύριος υπουργός Εμπορίου, Atef Naddaf, εξέφρασε την έντονη επιθυμία της συριακής κυβέρνησης να αναπτυχθούν στενότατες οικονομικές και εμπορικές σχέσεις μεταξύ των δύο κρατών, με τρόπο που θα συμβάλει «στην αντιμετώπιση των μονομερών, καταναγκαστικών οικονομικών μέτρων των ΗΠΑ που επιβάλλονται στα δύο έθνη», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο πρώτος αντιπρόεδρος του Ιράν, Hassan Danaeifar, επιβεβαίωσε τη δέσμευση της χώρας του να υλοποιήσει τα έργα που η Συρία επιθυμεί, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της εσωτερικής της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ