
Κορυφαίοι traders πετρελαίου του κόσμου λαμβάνουν έκτακτα μέτρα για τη διασφάλιση της επάρκειας αργού καθώς ο κορονοϊός καλπάζει.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει ότι οι Vitol SA, Royal Dutch Shell Plc και Litasco SA είναι μεταξύ των εταιρειών που σπεύδουν να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε δεξαμενόπλοια εν μέσω ανησυχιών για την εξάπλωση του κινεζικού ιού. Κύκλοι της αγοράς, μεταξύ των οποίων και ναυλομεσίτες, σημειώνουν ότι οι εν λόγω εταιρείες συζητούν το ενδεχόμενο ενοικίασης μεγάλων δεξαμενόπλοιων για λόγους αποθήκευσης, καθώς η βίαιη πτώση της κινεζικής ζήτησης για αργό οδηγεί σε αιτήματα για αναστολή της μεταφοράς τέτοιων φορτίων.
Ενώ η άνοδος της ζήτησης για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου προκαλεί ελάχιστα σοκ στην αγορά, της οποίας κινητήριος μοχλός είναι η Κίνα, εντούτοις η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει το μέγεθος της αγοραστικής αδυναμίας στην ασιατική χώρα. Θεωρητικά, πάντως, η αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα φαντάζει λιγότερο επικερδής από άλλες επιλογές στην ξηρά.
Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί κάποια τέτοια συμφωνία και είναι πιθανό οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου να εξετάσουν την οικονομική βιωσιμότητα μιας τέτοιας κίνησης προτού προβούν σε αυτήν, αναφέρει το Bloomberg.
Τέλος, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση πως η ζήτηση των κινεζικών διυλιστηρίων για αργό έχει μειωθεί κατά 15%, ήτοι 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, καθώς ο κορονοϊός βάζει φρένο στις μετακινήσεις από και προς την Κίνα.
Φωτό: Sergio Souza/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ