
Κορυφαίοι traders πετρελαίου του κόσμου λαμβάνουν έκτακτα μέτρα για τη διασφάλιση της επάρκειας αργού καθώς ο κορονοϊός καλπάζει.
Πιο συγκεκριμένα, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει ότι οι Vitol SA, Royal Dutch Shell Plc και Litasco SA είναι μεταξύ των εταιρειών που σπεύδουν να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε δεξαμενόπλοια εν μέσω ανησυχιών για την εξάπλωση του κινεζικού ιού. Κύκλοι της αγοράς, μεταξύ των οποίων και ναυλομεσίτες, σημειώνουν ότι οι εν λόγω εταιρείες συζητούν το ενδεχόμενο ενοικίασης μεγάλων δεξαμενόπλοιων για λόγους αποθήκευσης, καθώς η βίαιη πτώση της κινεζικής ζήτησης για αργό οδηγεί σε αιτήματα για αναστολή της μεταφοράς τέτοιων φορτίων.
Ενώ η άνοδος της ζήτησης για πλωτή αποθήκευση πετρελαίου προκαλεί ελάχιστα σοκ στην αγορά, της οποίας κινητήριος μοχλός είναι η Κίνα, εντούτοις η εξέλιξη αυτή καταδεικνύει το μέγεθος της αγοραστικής αδυναμίας στην ασιατική χώρα. Θεωρητικά, πάντως, η αποθήκευση πετρελαίου στη θάλασσα φαντάζει λιγότερο επικερδής από άλλες επιλογές στην ξηρά.
Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί κάποια τέτοια συμφωνία και είναι πιθανό οι εταιρείες εμπορίας πετρελαίου να εξετάσουν την οικονομική βιωσιμότητα μιας τέτοιας κίνησης προτού προβούν σε αυτήν, αναφέρει το Bloomberg.
Τέλος, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση πως η ζήτηση των κινεζικών διυλιστηρίων για αργό έχει μειωθεί κατά 15%, ήτοι 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, καθώς ο κορονοϊός βάζει φρένο στις μετακινήσεις από και προς την Κίνα.
Φωτό: Sergio Souza/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ