
Oι εξαγωγές iron ore της Βραζιλίας παρουσιάστηκαν μειωμένες κατά 19% τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν μήνα πριν, καθώς οι σφοδρές βροχοπτώσεις στη χώρα είχαν ως απόρροια καθυστερήσεις στα λιμάνια.
Πιο συγκεκριμένα, οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος άγγιξαν τους 20,08 εκατ. τόνους έναντι 24,67 εκατ. τόνων τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες του περασμένου Δεκεμβρίου και 33,13 εκατ. τόνων το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.
Οι βροχοπτώσεις ωστόσο δεν αποτελούν τη μοναδική αιτία για τη σημαντική αυτή μείωση, καθώς το δυστύχημα σε ορυχείο της Vale έναν χρόνο πριν επηρεάζει ακόμη αρνητικά την παραγωγή του βραζιλιάνικου μεταλλευτικού κολοσσού.
Συνήθως οι αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τα βραζιλιάνικα λιμάνια στα αντίστοιχα κινεζικά πραγματοποιούνται εντός 45 ημερών, συνεπώς οι όποιες ελλείψεις θα γίνουν αισθητές γύρω στον Μάρτιο, σημειώνει η Argus.
Οι στρεβλώσεις στην προσφορά iron ore από πλευράς Βραζιλίας έχουν μικρό αντίκτυπο στις τιμές της Κίνας, καθώς αυτές μονοπωλούνται από τον κορονοϊό. Αν οι ανησυχίες για την εξάπλωση του ιού υποχωρήσουν τον επόμενο μήνα και η κινεζική ζήτηση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα, οι χαμηλότερες προμήθειες ενδέχεται να παράσχουν στήριξη στις τιμές σιδηρομεταλλεύματος στα τέλη Φεβρουαρίου ή τον Μάρτιο.
Φωτό: Fortescue Metals Group LTD/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ