
Η Ουάσιγκτον ενδέχεται τις επόμενες ημέρες να άρει τις κυρώσεις που είχε επιβάλει σε πλοία της COSCO με την κατηγορία ότι μεταφέρουν παράνομα ιρανικό πετρέλαιο, αναφέρουν στο Reuters κύκλοι της αγοράς.
Υψηλόβαθμα στελέχη κινεζικών πετρελαϊκών εταιρειών σημειώνουν ότι η COSCO έχει αφαιρεθεί από τη λίστα των εταιρειών στις οποίες έχουν επιβληθεί αμερικανικές κυρώσεις. Ωστόσο, σύσσωμος ο ενεργειακός κλάδος της Κίνας αναμένει την επίσημη τοποθέτηση των ΗΠΑ προκειμένου να επιβεβαιωθεί το σενάριο. Στο ίδιος μήκος κύματος κινούνται και στελέχη της COSCO Shipping Energy Transportation Co. Ltd., μητρικής της COSCO Shipping Tanker Dalian, τα οποία τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση στην κινεζική εταιρεία.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, από την πλευρά του, αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Reuters. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε κυρώσεις στην COSCO Shipping Tanker Dalian στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων να εξέλθει της αγοράς και οι ναύλοι να ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα για το χρονικό διάστημα που ακολούθησε.
Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι, εάν τελικά η Ουάσιγκτον προβεί σε άρση των κυρώσεων, η ναυλαγορά, ιδίως για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια, ίσως πληγεί, δεδομένου ότι τους τελευταίους τρεις μήνες 25 VLCCs της Dalian ήταν εκτός αγοράς.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ιρανικού πετρελαίου και το 2019 εισήγαγε 14,77 εκατ. τόνους, μείωση κατά 50% σε σχέση με τις εισαγωγές του 2018. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη παραμένει ασαφές εάν η άρση των κυρώσεων σε πλοία της COSCO αυτόματα συνεπάγεται ότι ο κινεζικός κολοσσός θα σταματήσει να εμπορεύεται ιρανικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ