
Η Ουάσιγκτον ενδέχεται τις επόμενες ημέρες να άρει τις κυρώσεις που είχε επιβάλει σε πλοία της COSCO με την κατηγορία ότι μεταφέρουν παράνομα ιρανικό πετρέλαιο, αναφέρουν στο Reuters κύκλοι της αγοράς.
Υψηλόβαθμα στελέχη κινεζικών πετρελαϊκών εταιρειών σημειώνουν ότι η COSCO έχει αφαιρεθεί από τη λίστα των εταιρειών στις οποίες έχουν επιβληθεί αμερικανικές κυρώσεις. Ωστόσο, σύσσωμος ο ενεργειακός κλάδος της Κίνας αναμένει την επίσημη τοποθέτηση των ΗΠΑ προκειμένου να επιβεβαιωθεί το σενάριο. Στο ίδιος μήκος κύματος κινούνται και στελέχη της COSCO Shipping Energy Transportation Co. Ltd., μητρικής της COSCO Shipping Tanker Dalian, τα οποία τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση στην κινεζική εταιρεία.
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, από την πλευρά του, αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα του Reuters. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση Τραμπ επέβαλε κυρώσεις στην COSCO Shipping Tanker Dalian στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, με αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων να εξέλθει της αγοράς και οι ναύλοι να ανέλθουν σε πολύ υψηλά επίπεδα για το χρονικό διάστημα που ακολούθησε.
Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι, εάν τελικά η Ουάσιγκτον προβεί σε άρση των κυρώσεων, η ναυλαγορά, ιδίως για τα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια, ίσως πληγεί, δεδομένου ότι τους τελευταίους τρεις μήνες 25 VLCCs της Dalian ήταν εκτός αγοράς.
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ιρανικού πετρελαίου και το 2019 εισήγαγε 14,77 εκατ. τόνους, μείωση κατά 50% σε σχέση με τις εισαγωγές του 2018. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη παραμένει ασαφές εάν η άρση των κυρώσεων σε πλοία της COSCO αυτόματα συνεπάγεται ότι ο κινεζικός κολοσσός θα σταματήσει να εμπορεύεται ιρανικό πετρέλαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ