
Στο τελευταίο της Oil Market Report, η ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη θα αυξηθεί κατά 7% το 2020, ακολουθώντας τις εκτιμήσεις για οικονομική ανάπτυξη της ασιατικής χώρας.
Το ΑΕΠ της Ινδίας αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6% φέτος, καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις, ενώ θα προβεί και σε αποεπενδύσεις κρατικών ζημιογόνων εταιρειών, όπως η Air India, με σκοπό την άντληση κεφαλαίων $14 δις έως το α΄ εξάμηνο του 2020.
Συνολικά για τα έτη 2014-2018, η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη είχε αυξηθεί κατά 38%, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Drewry. Ωστόσο, η αεροπορική βιομηχανία της χώρας υπέστη μεγάλο πλήγμα όταν η ιδιωτική εταιρεία Jet Airways διέκοψε τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2019, με αποτέλεσμα την καθήλωση 100 αεροσκαφών. Στοιχεία του Υπουργείου Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου καταδεικνύουν ότι η ζήτηση για το εν λόγω καύσιμο μειώθηκε από τους 715.000 τόνους τον Μάρτιο του 2019 σε 645.000 τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι κυβερνητικές πολιτικές είχαν ως απόρροια να πυροδοτηθεί η ζήτηση κατά 8,4% μεταξύ Q3 και Q4 του 2019.
Η παραγωγή και οι εξαγωγές κηροζίνης στην Ινδία παρουσίασαν αύξηση 7,3% και 6,3% αντίστοιχα τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Petroleum Planning and Analysis Cell (PPAC). Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών αυτών κατευθύνεται προς ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας στήριξη στις διά θαλάσσης ροές ελέω και υψηλής ζήτησης ανά τονο-μίλι. Από την άλλη, η Ινδία εισάγει μικρές ποσότητες κηροζίνης από τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα, την Κίνα και τη Μαλαισία, απασχολώντας κυρίως το ενδοασιατικό θαλάσσιο εμπόριο. Ωστόσο, το περασμένο έτος, οι εν λόγω εξαγωγές μειώθηκαν κατά 4,6%, καθώς η παραγωγή μειώθηκε, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κατά 70%.
Η Drewry αναμένει ότι φέτος το σκηνικό θα αλλάξει και παραμένει αισιόδοξη για την οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας, που θα σημάνει ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εσωτερικές πτήσεις θα αυξηθούν, ενώ οι χαμηλού κόστους αεροπορικές θα ενισχύουν την επιβατική κίνηση και συνεπώς τη ζήτηση για κηροζίνη.
Φωτό: Raj Rana/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ