
Στο τελευταίο της Oil Market Report, η ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη θα αυξηθεί κατά 7% το 2020, ακολουθώντας τις εκτιμήσεις για οικονομική ανάπτυξη της ασιατικής χώρας.
Το ΑΕΠ της Ινδίας αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6% φέτος, καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις, ενώ θα προβεί και σε αποεπενδύσεις κρατικών ζημιογόνων εταιρειών, όπως η Air India, με σκοπό την άντληση κεφαλαίων $14 δις έως το α΄ εξάμηνο του 2020.
Συνολικά για τα έτη 2014-2018, η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη είχε αυξηθεί κατά 38%, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Drewry. Ωστόσο, η αεροπορική βιομηχανία της χώρας υπέστη μεγάλο πλήγμα όταν η ιδιωτική εταιρεία Jet Airways διέκοψε τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2019, με αποτέλεσμα την καθήλωση 100 αεροσκαφών. Στοιχεία του Υπουργείου Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου καταδεικνύουν ότι η ζήτηση για το εν λόγω καύσιμο μειώθηκε από τους 715.000 τόνους τον Μάρτιο του 2019 σε 645.000 τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι κυβερνητικές πολιτικές είχαν ως απόρροια να πυροδοτηθεί η ζήτηση κατά 8,4% μεταξύ Q3 και Q4 του 2019.
Η παραγωγή και οι εξαγωγές κηροζίνης στην Ινδία παρουσίασαν αύξηση 7,3% και 6,3% αντίστοιχα τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Petroleum Planning and Analysis Cell (PPAC). Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών αυτών κατευθύνεται προς ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας στήριξη στις διά θαλάσσης ροές ελέω και υψηλής ζήτησης ανά τονο-μίλι. Από την άλλη, η Ινδία εισάγει μικρές ποσότητες κηροζίνης από τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα, την Κίνα και τη Μαλαισία, απασχολώντας κυρίως το ενδοασιατικό θαλάσσιο εμπόριο. Ωστόσο, το περασμένο έτος, οι εν λόγω εξαγωγές μειώθηκαν κατά 4,6%, καθώς η παραγωγή μειώθηκε, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κατά 70%.
Η Drewry αναμένει ότι φέτος το σκηνικό θα αλλάξει και παραμένει αισιόδοξη για την οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας, που θα σημάνει ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εσωτερικές πτήσεις θα αυξηθούν, ενώ οι χαμηλού κόστους αεροπορικές θα ενισχύουν την επιβατική κίνηση και συνεπώς τη ζήτηση για κηροζίνη.
Φωτό: Raj Rana/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ