
Από την ίδια παγίδα της παρατεταμένης αναιμικής ανάπτυξης και του χαμηλού πληθωρισμού όπου έχει πέσει η οικονομία της Ιαπωνίας απειλείται και η οικονομία της Ευρωζώνης.
Σε έρευνα που δημοσιεύει η Deutsche Bank σημειώνεται ότι η οικονομία της Ευρωζώνης βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μακρά περίοδο ταυτόχρονης χαμηλής ανάπτυξης και πληθωρισμού ή, αλλιώς, «ιαπωνοποίηση».
Ο Chief Investment Officer της γερμανικής τράπεζας, Markus Mueller, αναφέρει σχετικά ότι «καθώς οι υφιστάμενες στρατηγικές επιλογές της ΕΚΤ αναμένεται να συνεχιστούν, με μικρές διαφοροποιήσεις, και το 2020, η Ευρωζώνη θα κληθεί να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις με αυτές που βιώνει η Ιαπωνία επί σειρά δεκαετιών, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990».
Ο Γερμανός τραπεζίτης θέτει το ερώτημα κατά πόσον οι οικονομίες των χωρών του ευρώ θα άντεχαν μια τέτοια κατάσταση επί μακρό χρονικό διάστημα και πώς θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα δομικά εμπόδια που υπάρχουν.
Σαν μια νότα αισιοδοξίας, ωστόσο, επισημαίνεται ότι η Ευρώπη βίωσε πιο ξεκάθαρες περιόδους κρίσεων, σε σχέση με την Ιαπωνία, ενώ παράλληλα απέφυγε φαινόμενα αρνητικών πληθωρισμών. Επιπλέον, η ανάπτυξη της Ευρωζώνης είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη ιαπωνική, ενώ παράλληλα, καθώς οι οικονομίες των ευρωπαϊκών χωρών είναι περισσότερο διαφοροποιημένες, σε συνδυασμό με την ελαστικότητα στις αγορές εργασίας και την εγχώρια κατανάλωση, τις καθιστούν περισσότερο ανθεκτικές.
«Η ευελιξία, οι δομικές μεταρρυθμίσεις και η καινοτομία αποτελούν τα κλειδιά για την Ευρωζώνη ώστε να αποφύγει περιπτώσεις “ιαπωνοποίησης”. Η περαιτέρω ευρωπαϊκή ολοκλήρωση θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να ενισχυθεί η ευελιξία της ευρωπαϊκής οικονομίας, προκειμένου να διατηρηθεί ανταγωνιστική και σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», καταλήγει ο Γερμανός αναλυτής της Deutsche Bank.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ