
Από την ίδια παγίδα της παρατεταμένης αναιμικής ανάπτυξης και του χαμηλού πληθωρισμού όπου έχει πέσει η οικονομία της Ιαπωνίας απειλείται και η οικονομία της Ευρωζώνης.
Σε έρευνα που δημοσιεύει η Deutsche Bank σημειώνεται ότι η οικονομία της Ευρωζώνης βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μακρά περίοδο ταυτόχρονης χαμηλής ανάπτυξης και πληθωρισμού ή, αλλιώς, «ιαπωνοποίηση».
Ο Chief Investment Officer της γερμανικής τράπεζας, Markus Mueller, αναφέρει σχετικά ότι «καθώς οι υφιστάμενες στρατηγικές επιλογές της ΕΚΤ αναμένεται να συνεχιστούν, με μικρές διαφοροποιήσεις, και το 2020, η Ευρωζώνη θα κληθεί να αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις με αυτές που βιώνει η Ιαπωνία επί σειρά δεκαετιών, από τις αρχές της δεκαετίας του 1990».
Ο Γερμανός τραπεζίτης θέτει το ερώτημα κατά πόσον οι οικονομίες των χωρών του ευρώ θα άντεχαν μια τέτοια κατάσταση επί μακρό χρονικό διάστημα και πώς θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα δομικά εμπόδια που υπάρχουν.
Σαν μια νότα αισιοδοξίας, ωστόσο, επισημαίνεται ότι η Ευρώπη βίωσε πιο ξεκάθαρες περιόδους κρίσεων, σε σχέση με την Ιαπωνία, ενώ παράλληλα απέφυγε φαινόμενα αρνητικών πληθωρισμών. Επιπλέον, η ανάπτυξη της Ευρωζώνης είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη ιαπωνική, ενώ παράλληλα, καθώς οι οικονομίες των ευρωπαϊκών χωρών είναι περισσότερο διαφοροποιημένες, σε συνδυασμό με την ελαστικότητα στις αγορές εργασίας και την εγχώρια κατανάλωση, τις καθιστούν περισσότερο ανθεκτικές.
«Η ευελιξία, οι δομικές μεταρρυθμίσεις και η καινοτομία αποτελούν τα κλειδιά για την Ευρωζώνη ώστε να αποφύγει περιπτώσεις “ιαπωνοποίησης”. Η περαιτέρω ευρωπαϊκή ολοκλήρωση θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να ενισχυθεί η ευελιξία της ευρωπαϊκής οικονομίας, προκειμένου να διατηρηθεί ανταγωνιστική και σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», καταλήγει ο Γερμανός αναλυτής της Deutsche Bank.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ