
Η πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης προς την Κίνα και εντός αυτής έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες σε αμέτρητες κατασχέσεις πλοίων, αλλά και σε φυλακίσεις ναυτικών και συνεργών τους στα νότια κυρίως σύνορα και περιφέρειες της χώρας. Οι τεράστιες ποσότητες ζάχαρης που εισάγονται λαθραία στην Κίνα παράγονται κατά κύριο λόγο στην Ινδία και στην Ταϊλάνδη και μεταφέρονται με φορτηγά πλοία ή και μικρής χωρητικότητας σκάφη σε χώρες της ινδοκινεζικής χερσονήσου, πριν εισέλθουν στην κινεζική ενδοχώρα, κυρίως μέσω των ποταμιών της περιοχής.
Το Πεκίνο έχει διαπιστώσει από το 2018 ότι πάνω από 2 εκατ. τόνοι ζάχαρης «εισέρχονται» χωρίς δασμούς στην Κίνα, με αποτέλεσμα οι κινεζικές αρχές να προχωρήσουν, το προηγούμενο έτος, σε δραστικές ενέργειες για την πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης στις θάλασσες και στα ποτάμια της χώρας.
Ήδη πριν από μερικές εβδομάδες οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Nantong, στον ποταμό Γιανγκτσέ, κατέσχεσαν πλοίο που μετέφερε περίπου 600 τόνους ζάχαρη Ταϊλάνδης. Η προκαταρκτική εξέταση των αρμόδιων ανακριτικών οργάνων έδειξε ότι η ζάχαρη δεν είχε πιστοποιητικά εισαγωγής και ότι οι ναυτικοί του σκάφους δεν είχαν κανένα πιστοποιητικό ή δίπλωμα ναυτολόγησης και ασκήσεως του ναυτικού επαγγέλματος. Νωρίτερα μέσα στο 2019, οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Jiangyin της επαρχίας Jiangsu της Ανατολικής Κίνας εξιχνίασαν μια υπόθεση λαθρεμπορίου και κατασχέθηκαν πάνω από 1.000 τόνοι ζάχαρης, ενώ συνελήφθησαν εννέα άτομα και κατασχέθηκε ένα πλοίο. Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η τοπική υπηρεσία ανέφερε ότι το περασμένο καλοκαίρι είχαν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη ύποπτοι για πέντε περιπτώσεις λαθρεμπορίας και είχαν κατασχεθεί περίπου 2.700 τόνοι ζάχαρης.
Ωστόσο, η καταστολή του λαθρεμπορίου ζάχαρης στην Κίνα έχει οδηγήσει τις αγορές στην Ασία σε τεράστια αμηχανία, αφού οι υπερβολικές και ανεξέλεγκτες ποσότητες παραγωγής ζάχαρης στην Ασία οδηγούν το τελευταίο διάστημα αφενός στην πτώση των τιμών και αφετέρου σε ένα ευρύτερο πρόβλημα αποθήκευσης για τους παγκόσμιους προμηθευτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ