
Η πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης προς την Κίνα και εντός αυτής έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες σε αμέτρητες κατασχέσεις πλοίων, αλλά και σε φυλακίσεις ναυτικών και συνεργών τους στα νότια κυρίως σύνορα και περιφέρειες της χώρας. Οι τεράστιες ποσότητες ζάχαρης που εισάγονται λαθραία στην Κίνα παράγονται κατά κύριο λόγο στην Ινδία και στην Ταϊλάνδη και μεταφέρονται με φορτηγά πλοία ή και μικρής χωρητικότητας σκάφη σε χώρες της ινδοκινεζικής χερσονήσου, πριν εισέλθουν στην κινεζική ενδοχώρα, κυρίως μέσω των ποταμιών της περιοχής.
Το Πεκίνο έχει διαπιστώσει από το 2018 ότι πάνω από 2 εκατ. τόνοι ζάχαρης «εισέρχονται» χωρίς δασμούς στην Κίνα, με αποτέλεσμα οι κινεζικές αρχές να προχωρήσουν, το προηγούμενο έτος, σε δραστικές ενέργειες για την πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης στις θάλασσες και στα ποτάμια της χώρας.
Ήδη πριν από μερικές εβδομάδες οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Nantong, στον ποταμό Γιανγκτσέ, κατέσχεσαν πλοίο που μετέφερε περίπου 600 τόνους ζάχαρη Ταϊλάνδης. Η προκαταρκτική εξέταση των αρμόδιων ανακριτικών οργάνων έδειξε ότι η ζάχαρη δεν είχε πιστοποιητικά εισαγωγής και ότι οι ναυτικοί του σκάφους δεν είχαν κανένα πιστοποιητικό ή δίπλωμα ναυτολόγησης και ασκήσεως του ναυτικού επαγγέλματος. Νωρίτερα μέσα στο 2019, οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Jiangyin της επαρχίας Jiangsu της Ανατολικής Κίνας εξιχνίασαν μια υπόθεση λαθρεμπορίου και κατασχέθηκαν πάνω από 1.000 τόνοι ζάχαρης, ενώ συνελήφθησαν εννέα άτομα και κατασχέθηκε ένα πλοίο. Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η τοπική υπηρεσία ανέφερε ότι το περασμένο καλοκαίρι είχαν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη ύποπτοι για πέντε περιπτώσεις λαθρεμπορίας και είχαν κατασχεθεί περίπου 2.700 τόνοι ζάχαρης.
Ωστόσο, η καταστολή του λαθρεμπορίου ζάχαρης στην Κίνα έχει οδηγήσει τις αγορές στην Ασία σε τεράστια αμηχανία, αφού οι υπερβολικές και ανεξέλεγκτες ποσότητες παραγωγής ζάχαρης στην Ασία οδηγούν το τελευταίο διάστημα αφενός στην πτώση των τιμών και αφετέρου σε ένα ευρύτερο πρόβλημα αποθήκευσης για τους παγκόσμιους προμηθευτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ