
Η πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης προς την Κίνα και εντός αυτής έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες σε αμέτρητες κατασχέσεις πλοίων, αλλά και σε φυλακίσεις ναυτικών και συνεργών τους στα νότια κυρίως σύνορα και περιφέρειες της χώρας. Οι τεράστιες ποσότητες ζάχαρης που εισάγονται λαθραία στην Κίνα παράγονται κατά κύριο λόγο στην Ινδία και στην Ταϊλάνδη και μεταφέρονται με φορτηγά πλοία ή και μικρής χωρητικότητας σκάφη σε χώρες της ινδοκινεζικής χερσονήσου, πριν εισέλθουν στην κινεζική ενδοχώρα, κυρίως μέσω των ποταμιών της περιοχής.
Το Πεκίνο έχει διαπιστώσει από το 2018 ότι πάνω από 2 εκατ. τόνοι ζάχαρης «εισέρχονται» χωρίς δασμούς στην Κίνα, με αποτέλεσμα οι κινεζικές αρχές να προχωρήσουν, το προηγούμενο έτος, σε δραστικές ενέργειες για την πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης στις θάλασσες και στα ποτάμια της χώρας.
Ήδη πριν από μερικές εβδομάδες οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Nantong, στον ποταμό Γιανγκτσέ, κατέσχεσαν πλοίο που μετέφερε περίπου 600 τόνους ζάχαρη Ταϊλάνδης. Η προκαταρκτική εξέταση των αρμόδιων ανακριτικών οργάνων έδειξε ότι η ζάχαρη δεν είχε πιστοποιητικά εισαγωγής και ότι οι ναυτικοί του σκάφους δεν είχαν κανένα πιστοποιητικό ή δίπλωμα ναυτολόγησης και ασκήσεως του ναυτικού επαγγέλματος. Νωρίτερα μέσα στο 2019, οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Jiangyin της επαρχίας Jiangsu της Ανατολικής Κίνας εξιχνίασαν μια υπόθεση λαθρεμπορίου και κατασχέθηκαν πάνω από 1.000 τόνοι ζάχαρης, ενώ συνελήφθησαν εννέα άτομα και κατασχέθηκε ένα πλοίο. Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η τοπική υπηρεσία ανέφερε ότι το περασμένο καλοκαίρι είχαν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη ύποπτοι για πέντε περιπτώσεις λαθρεμπορίας και είχαν κατασχεθεί περίπου 2.700 τόνοι ζάχαρης.
Ωστόσο, η καταστολή του λαθρεμπορίου ζάχαρης στην Κίνα έχει οδηγήσει τις αγορές στην Ασία σε τεράστια αμηχανία, αφού οι υπερβολικές και ανεξέλεγκτες ποσότητες παραγωγής ζάχαρης στην Ασία οδηγούν το τελευταίο διάστημα αφενός στην πτώση των τιμών και αφετέρου σε ένα ευρύτερο πρόβλημα αποθήκευσης για τους παγκόσμιους προμηθευτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ