Αποτελεί το LNG μια ρεαλιστική λύση για τους στόχους του ΙΜΟ;

    192
    Αποτελεί το LNG μια ρεαλιστική λύση για τους στόχους του ΙΜΟ;

    Καθώς όλο και περισσότερες διαχειρίστριες εταιρείες στρέφονται στο LNG για την πρόωση των πλοίων τους, ένα νέο report από το International Council on Clean Transportation (ICCT) έρχεται να ταράξει τα νερά αναφορικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Πιο συγκεκριμένα, η νέα μελέτη επιχειρεί να συγκρίνει τις εκπομπές GHG που εκλύουν στην ατμόσφαιρα τα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των κρουαζιερόπλοιων, που καίνε MGO, VLSFO, LNG και HSFO.

    Το βασικό εύρημα που προκύπτει από τη μελέτη είναι ότι το LNG, παρά το γεγονός ότι εκπέμπει 25% λιγότερες εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα, εντούτοις δεν εκπληρώνει τους μακροχρόνιους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των GHG εκπομπών και δυνητικά θα μπορούσε να επιδεινώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας.

    Το LNG είναι κυρίως μεθάνιο που παγιδεύει στην ατμόσφαιρα 86 φορές περισσότερη θερμότητα από ό,τι το ίδιο ποσοστό CO2 σε μια περίοδο 20 ετών. Το report, το οποίο ξεκίνησε η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση Stand.earth, αναφέρει τέλος ότι οι συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές LNG τόσο onshore όσο και offshore καθιστούν δυσκολότερη τη μετάβαση σε καύσιμα με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.

    λνγΦωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ