
Υπεγράφη την Τετάρτη από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και τους εκπροσώπους των ανάδοχων εταιρειών «F B Design S.R.L» και «Electronica Marittima S.R.L» σύμβαση για την προμήθεια 15 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών με δικαίωμα προαίρεσης για τρία επιπλέον, συνολικού προϋπολογισμού, 33.780.000,00 ευρώ.
Η παράδοση του συνόλου των σκαφών θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2020 και θα ολοκληρωθεί το 2ο εξάμηνο του 2023.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από δυο διαφορετικά χρηματοδοτικά προγράμματα, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 και από την Ειδική Δράση “Εξοπλισμός Οργανισμού FRONTEX” του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στόχος του είναι να αυξήσει την επιχειρησιακή δυνατότητα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Η ολοκλήρωση του έργου επιτεύχθηκε έπειτα από συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ καθώς και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης από την Γενική Γραμματεία Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισής Κοινοτικών Πόρων.


Τα χαρακτηριστικά των σκαφών
Τα εν λόγω σκάφη είναι ειδικά σχεδιασμένα για αποστολές επιτήρησης των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων, της διάσωσης της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα καθώς και στην διενέργεια του ελέγχου αναφορικά με την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου της Κοινής Αλιευτικής Πολιτικής.
Έχουν ολικό μήκος 16,10 μέτρα & πλάτος 3,74 μέτρα ενώ είναι κατασκευασμένα από ειδικά ενισχυμένο συνθετικό υλικό, High-TechCompositeMaterial.
Φέρουν δύο (02) Κύριες Μηχανές συνολικής ισχύος 1618 KW ενώ η τελική ταχύτητα που θα αναπτύσσουν θα είναι άνω των 50 κόμβοι και η οικονομική ταχύτητα άνω των σαράντα (40) κόμβων με αυτονομία και ακτίνα δράσης 450 μιλίων. Επίσης φέρουν προστατευτική αντιβαλλιστική προστασία, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με σύγχρονο ηλεκτρονικό & ναυτιλιακό εξοπλισμό, καθώς και με σύγχρονα μέσα παρακολούθησης (Θερμικές Κάμερες). Λόγω των ειδικών τεχνικών χαρακτηριστικών που φέρουν τα σκάφη, τα καθιστά ιδανικά για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.


ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ