
Η Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δ’ τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία βελγικών συμφερόντων εμφάνισε κέρδη $160,8 εκατ. κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους έναντι καθαρών κερδών $279.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2018, καταγράφοντας σημαντική αύξηση. Συνολικά για το 2019, η Euronav είχε κέρδη $118,88 εκατ., όταν το 2018 εμφάνιζε οικονομικές ζημίες $110,07 εκατ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο ανέκαμψε το Q4 καθώς η συνήθης παρατεταμένη περίοδος συντήρησης πολλών διυλιστηρίων αντιστράφηκε ενόψει sulphur cap. Aπό την άλλη, οι περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου του ΟPEC υπήρξε αμελητέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν κυρίως λόγω των αυξημένων εμπορευματικών ροών αργού από τον Ατλαντικό (Κόλπος του Μεξικό, Bραζιλία και το νέο πεδίο Johan Sverdrup στη Νορβηγία) προς την Άπω Ανατολή. Παράλληλα οι ΗΠΑ εξακολουθούν να εξάγουν σημαντικές ποσότητες πετρελαίου και τον περασμένο Δεκέμβριο οι εξαγωγές της άγγιξαν τα πολύ υψηλά επίπεδα των 4,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Οι γεωπολιτικές εντάσεις κυρίως στη Μέση Ανατολή παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά και το Q1. Αντιθέτως o αριθμός των δεξαμενόπλοιων που εξήλθαν της αγοράς για scrubbers ήταν χαμηλότερος του αναμενομένου και συνεπώς η επίδραση στη ναυλαγορά αποδείχτηκε περιορισμένη. Για το 2020, αναμένονται ακόμη 96 δεξαμενόπλοια, ήτοι 1,9% του τονάζ, να εξοπλιστούν με scrubbers, προσθέτοντας ένα ακόμη θετικό στοιχείο για τη ναυλαγορά.
Από την πλευρά της προσφοράς, το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά 25ετίας με τους πλοιοκτήτες να εμφανίζονται απρόθυμοι για παραγγελίες νεότευκτων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Η περιορισμένη πλέον πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και η αβεβαιότητα σχετικά με τις τεχνολογικές απαιτήσεις στα πλοία στο εγγύς μέλλον, αποτελούν τις κύριες συνιστώσες για τις μειωμένες παραγγελίες.
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euronav, o CEO της εταιρείας, Hugo De Stoop, ότι τα fundamentals της αγοράς οδήγησαν τη ναυλαγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων σε υψηλά 11ετίας το Q4.
Φωτό: Εuronav/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ