
Η Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δ’ τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία βελγικών συμφερόντων εμφάνισε κέρδη $160,8 εκατ. κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους έναντι καθαρών κερδών $279.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2018, καταγράφοντας σημαντική αύξηση. Συνολικά για το 2019, η Euronav είχε κέρδη $118,88 εκατ., όταν το 2018 εμφάνιζε οικονομικές ζημίες $110,07 εκατ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο ανέκαμψε το Q4 καθώς η συνήθης παρατεταμένη περίοδος συντήρησης πολλών διυλιστηρίων αντιστράφηκε ενόψει sulphur cap. Aπό την άλλη, οι περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου του ΟPEC υπήρξε αμελητέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν κυρίως λόγω των αυξημένων εμπορευματικών ροών αργού από τον Ατλαντικό (Κόλπος του Μεξικό, Bραζιλία και το νέο πεδίο Johan Sverdrup στη Νορβηγία) προς την Άπω Ανατολή. Παράλληλα οι ΗΠΑ εξακολουθούν να εξάγουν σημαντικές ποσότητες πετρελαίου και τον περασμένο Δεκέμβριο οι εξαγωγές της άγγιξαν τα πολύ υψηλά επίπεδα των 4,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Οι γεωπολιτικές εντάσεις κυρίως στη Μέση Ανατολή παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά και το Q1. Αντιθέτως o αριθμός των δεξαμενόπλοιων που εξήλθαν της αγοράς για scrubbers ήταν χαμηλότερος του αναμενομένου και συνεπώς η επίδραση στη ναυλαγορά αποδείχτηκε περιορισμένη. Για το 2020, αναμένονται ακόμη 96 δεξαμενόπλοια, ήτοι 1,9% του τονάζ, να εξοπλιστούν με scrubbers, προσθέτοντας ένα ακόμη θετικό στοιχείο για τη ναυλαγορά.
Από την πλευρά της προσφοράς, το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά 25ετίας με τους πλοιοκτήτες να εμφανίζονται απρόθυμοι για παραγγελίες νεότευκτων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Η περιορισμένη πλέον πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και η αβεβαιότητα σχετικά με τις τεχνολογικές απαιτήσεις στα πλοία στο εγγύς μέλλον, αποτελούν τις κύριες συνιστώσες για τις μειωμένες παραγγελίες.
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euronav, o CEO της εταιρείας, Hugo De Stoop, ότι τα fundamentals της αγοράς οδήγησαν τη ναυλαγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων σε υψηλά 11ετίας το Q4.
Φωτό: Εuronav/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ