
Η Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δ’ τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία βελγικών συμφερόντων εμφάνισε κέρδη $160,8 εκατ. κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους έναντι καθαρών κερδών $279.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2018, καταγράφοντας σημαντική αύξηση. Συνολικά για το 2019, η Euronav είχε κέρδη $118,88 εκατ., όταν το 2018 εμφάνιζε οικονομικές ζημίες $110,07 εκατ.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, η ζήτηση για αργό πετρέλαιο ανέκαμψε το Q4 καθώς η συνήθης παρατεταμένη περίοδος συντήρησης πολλών διυλιστηρίων αντιστράφηκε ενόψει sulphur cap. Aπό την άλλη, οι περικοπές στην παραγωγή πετρελαίου του ΟPEC υπήρξε αμελητέα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων καθώς τα τονομίλια αυξήθηκαν κυρίως λόγω των αυξημένων εμπορευματικών ροών αργού από τον Ατλαντικό (Κόλπος του Μεξικό, Bραζιλία και το νέο πεδίο Johan Sverdrup στη Νορβηγία) προς την Άπω Ανατολή. Παράλληλα οι ΗΠΑ εξακολουθούν να εξάγουν σημαντικές ποσότητες πετρελαίου και τον περασμένο Δεκέμβριο οι εξαγωγές της άγγιξαν τα πολύ υψηλά επίπεδα των 4,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα. Οι γεωπολιτικές εντάσεις κυρίως στη Μέση Ανατολή παρείχαν και συνεχίζουν να παρέχουν στήριξη στην αγορά και το Q1. Αντιθέτως o αριθμός των δεξαμενόπλοιων που εξήλθαν της αγοράς για scrubbers ήταν χαμηλότερος του αναμενομένου και συνεπώς η επίδραση στη ναυλαγορά αποδείχτηκε περιορισμένη. Για το 2020, αναμένονται ακόμη 96 δεξαμενόπλοια, ήτοι 1,9% του τονάζ, να εξοπλιστούν με scrubbers, προσθέτοντας ένα ακόμη θετικό στοιχείο για τη ναυλαγορά.
Από την πλευρά της προσφοράς, το orderbook βρίσκεται σε χαμηλά 25ετίας με τους πλοιοκτήτες να εμφανίζονται απρόθυμοι για παραγγελίες νεότευκτων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Η περιορισμένη πλέον πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και η αβεβαιότητα σχετικά με τις τεχνολογικές απαιτήσεις στα πλοία στο εγγύς μέλλον, αποτελούν τις κύριες συνιστώσες για τις μειωμένες παραγγελίες.
Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Euronav, o CEO της εταιρείας, Hugo De Stoop, ότι τα fundamentals της αγοράς οδήγησαν τη ναυλαγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων σε υψηλά 11ετίας το Q4.
Φωτό: Εuronav/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ