
Η Ινδονησία έχει δεσμεύσει περίπου 256.000 εκτάρια γης στη νήσο Βόρνεο για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί επίσημα. Η νέα πρωτεύουσα θα έχει περίπου τετραπλάσιο μέγεθος από την Τζακάρτα, στην οποία κατοικούν 10 εκατομμύρια άνθρωποι και αποτελεί το πολιτικό, διοικητικό και εμπορικό κέντρο της χώρας.
Οι συνεχείς πλημμύρες στη μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας Τζακάρτα έχουν οδηγήσει στη σταδιακή βύθιση τμημάτων της πόλης, ενώ η τεράστια αστυφιλία καθιστά τόσο την ατμόσφαιρα όσο και το κυκλοφοριακό της Τζακάρτα μη επιλύσιμα, πλέον, θέματα. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης όμως είναι η ανάγκη να επεκταθεί η οικονομική ανάπτυξη πέρα από το κύριο και εξαιρετικά πυκνοκατοικημένο νησί της Ιάβας, ωθώντας τον πρόεδρο της νησιωτικής χώρας, Joko Widodo, να επιταχύνει τα σχέδια για τη μετεγκατάσταση της νέας πρωτεύουσας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας όρισε τον διάδοχο του θρόνου, πρίγκιπα του εμιράτου του Άμπου Ντάμπι, σεΐχη Μοχάμεντ Μπιν Ζαῒντ Αλ Ναχάν να προεδρεύσει της επιτροπής που θα επιβλέπει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Επενδύσεων της Ινδονησίας, το οποίο αποτελεί και τον συντονιστικό φορέα της κυβέρνησης για το μεγαλεπήβολο έργο, ο διευθύνων σύμβουλος της SoftBank και ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ θα συμμετάσχουν επίσης στην επιτροπή.
Η επιτροπή θα συμβουλεύσει την κυβέρνηση για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, το κόστος της οποίας θα ξεπεράσει τα $34 δις, και θα προσπαθήσει να δώσει ώθηση της εμπιστοσύνης στους υποψήφιους επενδυτές, όπως ανέφερε το υπουργείο.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας στη νήσο Βόρνεο μέσα στο 2020, η οποία θα αποτελεί την πιο σύγχρονη, «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη, σημείο επενδυτικών ευκαιριών παγκόσμιων επενδυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο σχέδιο εισαγωγής στη χώρα διεθνών κεφαλαίων. Η χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας πόλης θα βασίζεται σε ιδιωτικές και κρατικές συμπράξεις, που θα αναλάβουν περίπου το 80% του κόστους κατασκευής. Ήδη αυτή την εβδομάδα, στο Άμπου Ντάμπι, την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, υπογράφηκαν συμφωνίες αξίας $22,8 δις μεταξύ κατασκευαστικών και επενδυτικών εταιρειών από την Ινδονησία και τα ΗΑΕ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ