
Η Ινδονησία έχει δεσμεύσει περίπου 256.000 εκτάρια γης στη νήσο Βόρνεο για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί επίσημα. Η νέα πρωτεύουσα θα έχει περίπου τετραπλάσιο μέγεθος από την Τζακάρτα, στην οποία κατοικούν 10 εκατομμύρια άνθρωποι και αποτελεί το πολιτικό, διοικητικό και εμπορικό κέντρο της χώρας.
Οι συνεχείς πλημμύρες στη μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας Τζακάρτα έχουν οδηγήσει στη σταδιακή βύθιση τμημάτων της πόλης, ενώ η τεράστια αστυφιλία καθιστά τόσο την ατμόσφαιρα όσο και το κυκλοφοριακό της Τζακάρτα μη επιλύσιμα, πλέον, θέματα. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης όμως είναι η ανάγκη να επεκταθεί η οικονομική ανάπτυξη πέρα από το κύριο και εξαιρετικά πυκνοκατοικημένο νησί της Ιάβας, ωθώντας τον πρόεδρο της νησιωτικής χώρας, Joko Widodo, να επιταχύνει τα σχέδια για τη μετεγκατάσταση της νέας πρωτεύουσας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας όρισε τον διάδοχο του θρόνου, πρίγκιπα του εμιράτου του Άμπου Ντάμπι, σεΐχη Μοχάμεντ Μπιν Ζαῒντ Αλ Ναχάν να προεδρεύσει της επιτροπής που θα επιβλέπει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Επενδύσεων της Ινδονησίας, το οποίο αποτελεί και τον συντονιστικό φορέα της κυβέρνησης για το μεγαλεπήβολο έργο, ο διευθύνων σύμβουλος της SoftBank και ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ θα συμμετάσχουν επίσης στην επιτροπή.
Η επιτροπή θα συμβουλεύσει την κυβέρνηση για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, το κόστος της οποίας θα ξεπεράσει τα $34 δις, και θα προσπαθήσει να δώσει ώθηση της εμπιστοσύνης στους υποψήφιους επενδυτές, όπως ανέφερε το υπουργείο.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας στη νήσο Βόρνεο μέσα στο 2020, η οποία θα αποτελεί την πιο σύγχρονη, «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη, σημείο επενδυτικών ευκαιριών παγκόσμιων επενδυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο σχέδιο εισαγωγής στη χώρα διεθνών κεφαλαίων. Η χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας πόλης θα βασίζεται σε ιδιωτικές και κρατικές συμπράξεις, που θα αναλάβουν περίπου το 80% του κόστους κατασκευής. Ήδη αυτή την εβδομάδα, στο Άμπου Ντάμπι, την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, υπογράφηκαν συμφωνίες αξίας $22,8 δις μεταξύ κατασκευαστικών και επενδυτικών εταιρειών από την Ινδονησία και τα ΗΑΕ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (INTERMEPA) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των εκλογών της Εκτελεστικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκαν την 29η Ιουλίου 2025: Η κα Σεμίραμις…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε σήμερα πως έδωσε εντολή σε δύο πυρηνικά υποβρύχια να πάρουν θέση σε περιοχές κοντά στη Ρωσία, ως…
Τουλάχιστον δύο πλοία φορτωμένα με ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό τα διυλιστήρια στην Ινδία έχουν εκτραπεί προς άλλους προορισμούς μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ,…
Την παραλαβή ενός Kamsarmax bulk carrier, του «MV CYMONA OCEAN», από τα ναυπηγεία της Oshima ανακοίνωσε η Alassia NewShips Management, συμφερόντων του κ. Νικόλα…
Σταθερός στο 2% παρέμεινε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat. Στην Ελλάδα εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο…
Τάσεις σταθεροποίησης καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, καθώς οι καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους φαίνεται να αποκλιμακώνονται, παρά την οριακή εβδομαδιαία πτώση. Συγκεκριμένα, ο…
Το παρατεταμένο κύμα καύσωνα που σαρώνει την Ευρώπη «ροκανίζει» τα αποθέματα φυσικού αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), τα οποία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλό πενταετίας…
Η CMA CGM, ο γαλλικός κολοσσός των μεταφορών, αποτελεί τον νέο επενδυτή στη νεοφυή επιχείρηση Hycamite TCD Technologies Ltd. Η Hycamite, που δραστηριοποιείται στις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ