
Η Ινδονησία έχει δεσμεύσει περίπου 256.000 εκτάρια γης στη νήσο Βόρνεο για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, που δεν έχει ακόμη ονομαστεί επίσημα. Η νέα πρωτεύουσα θα έχει περίπου τετραπλάσιο μέγεθος από την Τζακάρτα, στην οποία κατοικούν 10 εκατομμύρια άνθρωποι και αποτελεί το πολιτικό, διοικητικό και εμπορικό κέντρο της χώρας.
Οι συνεχείς πλημμύρες στη μητροπολιτική περιοχή της πρωτεύουσας Τζακάρτα έχουν οδηγήσει στη σταδιακή βύθιση τμημάτων της πόλης, ενώ η τεράστια αστυφιλία καθιστά τόσο την ατμόσφαιρα όσο και το κυκλοφοριακό της Τζακάρτα μη επιλύσιμα, πλέον, θέματα. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης όμως είναι η ανάγκη να επεκταθεί η οικονομική ανάπτυξη πέρα από το κύριο και εξαιρετικά πυκνοκατοικημένο νησί της Ιάβας, ωθώντας τον πρόεδρο της νησιωτικής χώρας, Joko Widodo, να επιταχύνει τα σχέδια για τη μετεγκατάσταση της νέας πρωτεύουσας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας όρισε τον διάδοχο του θρόνου, πρίγκιπα του εμιράτου του Άμπου Ντάμπι, σεΐχη Μοχάμεντ Μπιν Ζαῒντ Αλ Ναχάν να προεδρεύσει της επιτροπής που θα επιβλέπει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Επενδύσεων της Ινδονησίας, το οποίο αποτελεί και τον συντονιστικό φορέα της κυβέρνησης για το μεγαλεπήβολο έργο, ο διευθύνων σύμβουλος της SoftBank και ο πρώην Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ θα συμμετάσχουν επίσης στην επιτροπή.
Η επιτροπή θα συμβουλεύσει την κυβέρνηση για την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας, το κόστος της οποίας θα ξεπεράσει τα $34 δις, και θα προσπαθήσει να δώσει ώθηση της εμπιστοσύνης στους υποψήφιους επενδυτές, όπως ανέφερε το υπουργείο.
Η κυβέρνηση της Ινδονησίας αναμένεται να ξεκινήσει την κατασκευή της νέας πρωτεύουσας στη νήσο Βόρνεο μέσα στο 2020, η οποία θα αποτελεί την πιο σύγχρονη, «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη, σημείο επενδυτικών ευκαιριών παγκόσμιων επενδυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο σχέδιο εισαγωγής στη χώρα διεθνών κεφαλαίων. Η χρηματοδότηση για την κατασκευή της νέας πόλης θα βασίζεται σε ιδιωτικές και κρατικές συμπράξεις, που θα αναλάβουν περίπου το 80% του κόστους κατασκευής. Ήδη αυτή την εβδομάδα, στο Άμπου Ντάμπι, την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, υπογράφηκαν συμφωνίες αξίας $22,8 δις μεταξύ κατασκευαστικών και επενδυτικών εταιρειών από την Ινδονησία και τα ΗΑΕ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ