
Παρά το γεγονός ότι τα περιστατικά πειρατείας σε πλοία στο σύνολό τους μειώθηκαν το 2019, οι απαγωγές μελών πληρωμάτων στον Κόλπο της Γουινέας έλαβαν ανησυχητικές διαστάσεις το περασμένο έτος, σύμφωνα με το International Chamber of Commerce’s International Maritime Bureau (IMB).
Σύμφωνα με το απολογιστικό report του ΙΜΒ, το περασμένο έτος σημειώθηκαν 162 περιστατικά πειρατείας και ένοπλων ληστρικών επιθέσεων σε πλοία, σε σχέση με τα 201 το 2018. Όπως σημειώνει το ΙΜΒ, η μείωση αυτή αναμφίβολα αποτελεί θετική εξέλιξη, ωστόσο σε ορισμένες περιοχές, όπως στον Κόλπο της Γουινέας, η ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων διατρέχει ανά πάσα στιγμή κίνδυνο.
Μάλιστα στον Κόλπο της Γουινέας τα περιστατικά απαγωγών ναυτικών παρουσίασαν αξιοσημείωτη άνοδο από 78 το 2018 σε 121 το 2019. «Παραμένουμε ανήσυχοι για την άνευ προηγουμένου αύξηση των περιστατικών στην περιοχή. Τα τελευταία αυτά στοιχεία επιβεβαιώνουν τη μεγάλη σημασία της συνεργασίας και της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ πλοίων και των αρχών του Κόλπου της Γουινέας», σημειώνει ο Michael Howlett, διευθυντής του ICC του ΙΜΒ.
Όσον αφορά τα Στενά της Σιγκαπούρης, το report καταδεικνύει ότι υπήρξε αύξηση στις ένοπλες επιθέσεις, οι οποίες ανήλθαν σε δώδεκα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι έντεκα εξ αυτών σημειώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Το 2018 καταγράφηκαν από το IMB τρία τέτοια περιστατικά.
Τέλος, αναφορικά με τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα της Ινδονησίας, το περασμένο έτος σημειώθηκαν 25 περιστατικά πειρατείας έναντι 36 το 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική πορεία καταγράφουν οι αξίες των VLCCs σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC…
Σταθερές είναι οι πρόσφατες τάσεις στη ναυλαγορά των LPG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Νέες κυρώσεις στα πλοία του «σκιώδους» στόλου της Ρωσίας επέβαλε πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο, σε μια προσπάθεια του Λονδίνου να εντείνει την πίεση κατά…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός A.P. Moller-Maersk (Maersk) προειδοποίησε την Πέμπτη 8 Μαΐου ότι η εντεινόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο κίνδυνος ενός παγκόσμιου εμπορικού πολέμου ενδέχεται…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ