
Η Αίγυπτος ανακοίνωσε σήμερα ότι άρχισε να εισάγει φυσικό αέριο από το Ισραήλ, το οποίο θα υγροποιείται και θα εξάγεται στην Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ανάμεσα στις δύο χώρες που αποτιμάται στα 13,3 δισεκ. ευρώ.
Η συμφωνία αυτή «αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα των δύο χωρών», ανέφερε σε μια ανακοίνωση το αιγυπτιακό υπουργείο Πετρελαίου.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η Αίγυπτος φιλοδοξεί μέσω της συμφωνίας αυτής να γίνει περιφερειακός «κόμβος» στον τομέα του αερίου.
«Η συνεργασία στον ενεργειακό τομέα ανάμεσα στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο είναι η πρώτη στο είδος της μετά την υπογραφή των συμφωνιών ειρήνης», δήλωσε από την πλευρά του ο Ισραηλινός υπουργός Ενέργειας Γιουβάλ Στάινιτζ, σύμφωνα με τα ισραηλινά ΜΜΕ.
Η Αίγυπτος ήταν η πρώτη αραβική χώρα που υπέγραψε συμφωνία ειρήνης με το Ισραήλ το 1979.
Η συμφωνία για το αέριο που υπέγραψε πέρυσι ο αιγυπτιακός όμιλος Dolphinous Holdings προβλέπει τον εφοδιασμό με φυσικό αέριο που προέρχεται από τα κοιτάσματα αερίου Λεβιάθαν και Ταμάρ στο Ισραήλ.
Οι εξαγωγές από το Λεβιάθαν ξεκίνησαν σήμερα και εκείνες από το κοίτασμα Ταμάρ προβλέπεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με την ισραηλινή Delek, μέλος της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται το Λεβιάθαν, το Ισραήλ θα παρέχει 64 δισεκ. κυβικά μέτρα αερίου για 15 χρόνια, κυρίως μέσω ενός υποθαλάσσιου αγωγού που συνδέει την ισραηλινή πόλη Ασκελόν με την Αλ-Αρίς, στην Αίγυπτο.
«Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μια νέα εποχή στον τομέα της ενέργειας στη Μέση Ανατολή», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Γιόσι Άμπου, διευθύνων σύμβουλος της Delek.
Το Κάιρο είχε εξαγάγει αέριο στο Ισραήλ και στο παρελθόν, όμως ο χερσαίος αγωγός αποτέλεσε στόχο πολλών επιθέσεων τζιχαντιστών στη χερσόνησο του Σινά, στα σύνορα με το Ισραήλ, το 2011 και 2012.
Αύριο, Πέμπτη, θα πραγματοποιηθεί συνέντευξη Τύπου στο Κάιρο παρουσία του Στάινιτζ για την επίσημη επικύρωση της διμερούς συμφωνίας.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ