
Η Αίγυπτος ανακοίνωσε σήμερα ότι άρχισε να εισάγει φυσικό αέριο από το Ισραήλ, το οποίο θα υγροποιείται και θα εξάγεται στην Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας ανάμεσα στις δύο χώρες που αποτιμάται στα 13,3 δισεκ. ευρώ.
Η συμφωνία αυτή «αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα των δύο χωρών», ανέφερε σε μια ανακοίνωση το αιγυπτιακό υπουργείο Πετρελαίου.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η Αίγυπτος φιλοδοξεί μέσω της συμφωνίας αυτής να γίνει περιφερειακός «κόμβος» στον τομέα του αερίου.
«Η συνεργασία στον ενεργειακό τομέα ανάμεσα στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο είναι η πρώτη στο είδος της μετά την υπογραφή των συμφωνιών ειρήνης», δήλωσε από την πλευρά του ο Ισραηλινός υπουργός Ενέργειας Γιουβάλ Στάινιτζ, σύμφωνα με τα ισραηλινά ΜΜΕ.
Η Αίγυπτος ήταν η πρώτη αραβική χώρα που υπέγραψε συμφωνία ειρήνης με το Ισραήλ το 1979.
Η συμφωνία για το αέριο που υπέγραψε πέρυσι ο αιγυπτιακός όμιλος Dolphinous Holdings προβλέπει τον εφοδιασμό με φυσικό αέριο που προέρχεται από τα κοιτάσματα αερίου Λεβιάθαν και Ταμάρ στο Ισραήλ.
Οι εξαγωγές από το Λεβιάθαν ξεκίνησαν σήμερα και εκείνες από το κοίτασμα Ταμάρ προβλέπεται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με την ισραηλινή Delek, μέλος της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται το Λεβιάθαν, το Ισραήλ θα παρέχει 64 δισεκ. κυβικά μέτρα αερίου για 15 χρόνια, κυρίως μέσω ενός υποθαλάσσιου αγωγού που συνδέει την ισραηλινή πόλη Ασκελόν με την Αλ-Αρίς, στην Αίγυπτο.
«Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μια νέα εποχή στον τομέα της ενέργειας στη Μέση Ανατολή», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Γιόσι Άμπου, διευθύνων σύμβουλος της Delek.
Το Κάιρο είχε εξαγάγει αέριο στο Ισραήλ και στο παρελθόν, όμως ο χερσαίος αγωγός αποτέλεσε στόχο πολλών επιθέσεων τζιχαντιστών στη χερσόνησο του Σινά, στα σύνορα με το Ισραήλ, το 2011 και 2012.
Αύριο, Πέμπτη, θα πραγματοποιηθεί συνέντευξη Τύπου στο Κάιρο παρουσία του Στάινιτζ για την επίσημη επικύρωση της διμερούς συμφωνίας.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ