
Παρά το γεγονός ότι ΗΠΑ και Ιράν φαίνεται να ρίχνουν τους τόνους, προκειμένου να αποφευχθεί γενικότερη σύρραξη στη Μέση Ανατολή, οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων και LNG/LPG Carriers έρχονται αντιμέτωπες με μια σκληρή πραγματικότητα: τη σημαντική αύξηση των δαπανών ασφάλισης για τα πλοία τους.
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, τα λεγόμενα war risk premiums για τα δεξαμενόπλοια που θα πλεύσουν στα Στενά του Ορμούζ αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά το προσεχές διάστημα, προσθέτοντας στα λειτουργικά κόστη των διαχειριστριών εταιρειών εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια.
Όπως ανέφερε στο Reuters o Svein Ringbakken, Managing Director του νορβηγικού ναυτασφαλιστικού οργανισμού Den Norske Krigsforsikring for Skib (DNK), υπάρχει έντονος προβληματισμός για την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου και πρόσθεσε ότι ήδη τα ασφάλιστρα για τα πλοία που πλέουν στην περιοχή έχουν αυξηθεί και ενδέχεται να αυξηθούν, ανάλογα με τις εξελίξεις.
Άλλοι, πάλι, κύκλοι εντός της βιομηχανίας εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι τα εν λόγω κόστη δεν θα αυξηθούν, καθώς η αγορά ναυτασφαλίσεων έχει ήδη προεξοφλήσει μια πιθανή επίθεση σε δεξαμενόπλοια στη Μέση Ανατολή.
Φωτό: Guillaume Horcajuelo/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ