Τα πάνω κάτω στα λιμάνια ελέω… sulphur cap

    1482
    Τα πάνω κάτω στα λιμάνια ελέω… sulphur cap

    Παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η μετάβαση στην εποχή του sulphur cap πραγματοποιείται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, η Alphaliner σημειώνει σε νέο της report ότι πολλά είναι τα containerships που αντιμετωπίζουν ζητήματα έλλειψης προμηθειών αποθειωμένων καυσίμων.

    Πιο συγκεκριμένα, ο Οίκος αναφέρει μια σειρά παραδειγμάτων όπου έμφορτα containerships έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις στα λιμάνια για την τροφοδοσία LSFO.

    Τα μεγαλύτερα ζητήματα καταγράφηκαν για την Pacific International Lines (PIL), με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία τον περασμένο μήνα είχε τουλάχιστον έξι πλοία αγκυροβολημένα, τα οποία ανέμεναν ανεφοδιασμό. Όλα τα πλοία ήταν τύπου Panamax και βρίσκονταν στις τακτικές γραμμές Ασίας-Δυτικής Αφρικής.

    Δεδομένου ότι η Σιγκαπούρη αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων για τα πλοία και καθώς η ζήτηση για LSFO αυξάνεται, οι τιμές στην περιοχή αυξήθηκαν στα $700/τόνο, έναντι $550 στις αρχές Δεκεμβρίου.

    Μάλιστα, οι διαχειρίστριες εταιρείες που τα πλοία τους πραγματοποιούν πλόες εντός της Ασίας αναμένεται να «χτυπηθούν» βάναυσα από την αύξηση αυτή, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιμή των βαρέων καυσίμων κυμαίνεται στα $300/τόνο.

    Από την άλλη, η τιμή του LSFO στο Ρότερνταμ κινείται χαμηλότερα, στα $580/τόνο. Ωστόσο, στον ολλανδικό λιμένα η ζήτηση είναι μικρότερη, καθώς εκεί πολλά πλοία έχουν εγκαταστήσει scrubbers και ουσιαστικά προμηθεύονται αποθειωμένα καύσιμα μόνο για την περίπτωση που προσεγγίζουν λιμάνια, τα οποία έχουν απαγορεύσει τη χρήση των εν λόγω συστημάτων.

    Τέλος, κορυφαίες εταιρείες της liner ναυτιλίας φαίνεται να επιχειρούν να περάσουν τα κόστη από τη μετάβαση αυτή στους ναυλωτές, με τη CMA CGM να ανακοινώνει πρόσφατα αυξήσεις στα συμβόλαιά της.

    Φωτό: Capturing Life as it happens/Pixabay