
Παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η μετάβαση στην εποχή του sulphur cap πραγματοποιείται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, η Alphaliner σημειώνει σε νέο της report ότι πολλά είναι τα containerships που αντιμετωπίζουν ζητήματα έλλειψης προμηθειών αποθειωμένων καυσίμων.
Πιο συγκεκριμένα, ο Οίκος αναφέρει μια σειρά παραδειγμάτων όπου έμφορτα containerships έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις στα λιμάνια για την τροφοδοσία LSFO.
Τα μεγαλύτερα ζητήματα καταγράφηκαν για την Pacific International Lines (PIL), με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία τον περασμένο μήνα είχε τουλάχιστον έξι πλοία αγκυροβολημένα, τα οποία ανέμεναν ανεφοδιασμό. Όλα τα πλοία ήταν τύπου Panamax και βρίσκονταν στις τακτικές γραμμές Ασίας-Δυτικής Αφρικής.
Δεδομένου ότι η Σιγκαπούρη αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων για τα πλοία και καθώς η ζήτηση για LSFO αυξάνεται, οι τιμές στην περιοχή αυξήθηκαν στα $700/τόνο, έναντι $550 στις αρχές Δεκεμβρίου.
Μάλιστα, οι διαχειρίστριες εταιρείες που τα πλοία τους πραγματοποιούν πλόες εντός της Ασίας αναμένεται να «χτυπηθούν» βάναυσα από την αύξηση αυτή, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιμή των βαρέων καυσίμων κυμαίνεται στα $300/τόνο.
Από την άλλη, η τιμή του LSFO στο Ρότερνταμ κινείται χαμηλότερα, στα $580/τόνο. Ωστόσο, στον ολλανδικό λιμένα η ζήτηση είναι μικρότερη, καθώς εκεί πολλά πλοία έχουν εγκαταστήσει scrubbers και ουσιαστικά προμηθεύονται αποθειωμένα καύσιμα μόνο για την περίπτωση που προσεγγίζουν λιμάνια, τα οποία έχουν απαγορεύσει τη χρήση των εν λόγω συστημάτων.
Τέλος, κορυφαίες εταιρείες της liner ναυτιλίας φαίνεται να επιχειρούν να περάσουν τα κόστη από τη μετάβαση αυτή στους ναυλωτές, με τη CMA CGM να ανακοινώνει πρόσφατα αυξήσεις στα συμβόλαιά της.
Φωτό: Capturing Life as it happens/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ