
Παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής η μετάβαση στην εποχή του sulphur cap πραγματοποιείται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, η Alphaliner σημειώνει σε νέο της report ότι πολλά είναι τα containerships που αντιμετωπίζουν ζητήματα έλλειψης προμηθειών αποθειωμένων καυσίμων.
Πιο συγκεκριμένα, ο Οίκος αναφέρει μια σειρά παραδειγμάτων όπου έμφορτα containerships έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις στα λιμάνια για την τροφοδοσία LSFO.
Τα μεγαλύτερα ζητήματα καταγράφηκαν για την Pacific International Lines (PIL), με έδρα τη Σιγκαπούρη, η οποία τον περασμένο μήνα είχε τουλάχιστον έξι πλοία αγκυροβολημένα, τα οποία ανέμεναν ανεφοδιασμό. Όλα τα πλοία ήταν τύπου Panamax και βρίσκονταν στις τακτικές γραμμές Ασίας-Δυτικής Αφρικής.
Δεδομένου ότι η Σιγκαπούρη αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κόμβους ανεφοδιασμού καυσίμων για τα πλοία και καθώς η ζήτηση για LSFO αυξάνεται, οι τιμές στην περιοχή αυξήθηκαν στα $700/τόνο, έναντι $550 στις αρχές Δεκεμβρίου.
Μάλιστα, οι διαχειρίστριες εταιρείες που τα πλοία τους πραγματοποιούν πλόες εντός της Ασίας αναμένεται να «χτυπηθούν» βάναυσα από την αύξηση αυτή, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι η τιμή των βαρέων καυσίμων κυμαίνεται στα $300/τόνο.
Από την άλλη, η τιμή του LSFO στο Ρότερνταμ κινείται χαμηλότερα, στα $580/τόνο. Ωστόσο, στον ολλανδικό λιμένα η ζήτηση είναι μικρότερη, καθώς εκεί πολλά πλοία έχουν εγκαταστήσει scrubbers και ουσιαστικά προμηθεύονται αποθειωμένα καύσιμα μόνο για την περίπτωση που προσεγγίζουν λιμάνια, τα οποία έχουν απαγορεύσει τη χρήση των εν λόγω συστημάτων.
Τέλος, κορυφαίες εταιρείες της liner ναυτιλίας φαίνεται να επιχειρούν να περάσουν τα κόστη από τη μετάβαση αυτή στους ναυλωτές, με τη CMA CGM να ανακοινώνει πρόσφατα αυξήσεις στα συμβόλαιά της.
Φωτό: Capturing Life as it happens/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ