
Ανησυχία αν όχι τρόμο προκαλούν οι πρόσφατες εντάσεις ΗΠΑ-Ιράν μετά την βομβιστική επίθεση και την δολοφονία του Ιρανού υποστράτηγου Κασέμ Σουλεϊμανί από αμερικανική επιδρομή στο αεροδρόμιο της Βαγδάτης. Μάλιστα άμεση ήταν η απάντηση της Τεχεράνης καθώς χθες εξαπέλυσε πύραυλο σε βάσεις των ΗΠΑ στο Ιράκ, βάζοντας κυριολεκτικά «φωτιά» στη Μέση Ανατολή.
Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αποτελεί, το τελευταίο διάστημα, πεδίο έντονου προβληματισμού και σκεπτικισμού για τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων, που κατά κόρον πλέουν στην περιοχή για την μεταφορά πετρελαίου. Ας μην λησμονούμε και τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ το περασμένο καλοκαίρι.
Σύμφωνα λοιπόν με τη Wall Street Journal και τους Financial Times, μεγάλες διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων όπως η Petrobras και η κρατική της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, αποφάσισαν να διακόψουν τους πλόες τους στα Στενά του Ορμούζ, στον απόηχο των τελευταίων ραγδαίων εξελίξεων. Μάλιστα, την Τρίτη 7 Ιανουαρίου, η Ουάσιγκτον έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανές επιθέσεις ιρανικών δυνάμεων σε αμερικανικά πλοία που πλέουν ή/και θα πλεύσουν στα ύδατα της Μέσης Ανατολής.
Από την πλευρά τους, αξιωματούχοι στον Κόλπο επιχειρούν να ρίξουν τους τόνους και να καθησυχάσουν τη διεθνή κοινότητα ότι δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός κίνδυνος για την ναυσιπλοΐα αλλά και για τον τομέα της ενέργειας στην περιοχή. Στο πλαίσιο συνεδρίου στο Άμπου Ντάμπι, ο υπουργός Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Suhail al-Mazrouei, δήλωσε ότι δεν υπάρχει κανένας άμεσος κίνδυνος για την μεταφορά πετρελαίου μέσω του κρίσιμου αυτού κόμβου, που ουσιαστικά ευθύνεται για το 20% των παγκόσμιων ροών μαύρου χρυσού.
Διεθνείς αναλυτές εκφράζουν τις ανησυχίες τους ότι η «εκδίκηση» του Ιράν δεν θα σταματήσει στον πύραυλο στις αμερικανικές βάσεις, ενώ το προηγούμενο διάστημα είδαν το φως της δημοσιότητας 13 σενάρια «αντεπίθεσης» του Ιράν στην Ουάσιγκτον.
Τέλος στο μέτωπο του πετρελαίου, ο OPEC δεν συζητά αυτή τη στιγμή νέα μέτρα για να προστατευθεί η προσφορά, ωστόσο δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί σε περίπτωση ανεπάρκειας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ