
Ήταν 11 Μαρτίου 2011 όταν ένας μεγάλος σεισμός προκάλεσε την καταστροφή στο πυρηνικό εργοστάσιο στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. Το πυρηνικό ατύχημα είναι το μόνο που χαρακτηρίστηκε ως «σοβαρότητας επιπέδου 7», σύμφωνα με τη Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, μετά την πυρηνική καταστροφή στο Τσέρνομπιλ.
Η ιαπωνική κυβέρνηση, προκειμένου να ψύξει τους πυρήνες του αντιδραστήρα, έχει ήδη χρησιμοποιήσει πάνω από 1 εκατ. τόνους νερού, η ποσότητα του οποίου μέρα με τη μέρα αυξάνεται. Το νερό που χρησιμοποιείται μολύνεται από τον πυρηνικό αντιδραστήρα και στη συνέχεια αποθηκεύεται.
Όμως, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι τώρα αντιμέτωπη με ένα νέο πρόβλημα. Ο αποθηκευτικός χώρος μειώνεται και αναμένεται να έχει εξαντληθεί έως το 2022. Μέχρι στιγμής έχουν αποθηκευτεί περισσότεροι από 1,18 εκατ. τόνοι νερού, με τη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα να είναι 1,37 εκατ. τόνοι.
Σύμφωνα με ειδικούς, η πιο λογική και πλέον πιθανότερη λύση είναι η απελευθέρωση του νερού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους κατοίκους της Ιαπωνίας, και ιδιαίτερα από όσους στηρίζονται στον τομέα της αλιείας για την επιβίωσή τους. Ταυτόχρονα, αντιδράσεις και ανησυχία για το εγχείρημα εκφράζουν και οι γείτονες χώρες της Ιαπωνίας, με τη Νότια Κορέα να προτείνει τη συνεργασία των δύο χωρών, για την αποφυγή σοβαρής μόλυνσης του ωκεανού.
Οι διάφορες εναλλακτικές εξετάζονται εδώ και πολλά χρόνια και η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα πράξει το καλύτερο δυνατό για την αποφυγή σοβαρών περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων στη χώρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ