
Ήταν 11 Μαρτίου 2011 όταν ένας μεγάλος σεισμός προκάλεσε την καταστροφή στο πυρηνικό εργοστάσιο στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. Το πυρηνικό ατύχημα είναι το μόνο που χαρακτηρίστηκε ως «σοβαρότητας επιπέδου 7», σύμφωνα με τη Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, μετά την πυρηνική καταστροφή στο Τσέρνομπιλ.
Η ιαπωνική κυβέρνηση, προκειμένου να ψύξει τους πυρήνες του αντιδραστήρα, έχει ήδη χρησιμοποιήσει πάνω από 1 εκατ. τόνους νερού, η ποσότητα του οποίου μέρα με τη μέρα αυξάνεται. Το νερό που χρησιμοποιείται μολύνεται από τον πυρηνικό αντιδραστήρα και στη συνέχεια αποθηκεύεται.
Όμως, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι τώρα αντιμέτωπη με ένα νέο πρόβλημα. Ο αποθηκευτικός χώρος μειώνεται και αναμένεται να έχει εξαντληθεί έως το 2022. Μέχρι στιγμής έχουν αποθηκευτεί περισσότεροι από 1,18 εκατ. τόνοι νερού, με τη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα να είναι 1,37 εκατ. τόνοι.
Σύμφωνα με ειδικούς, η πιο λογική και πλέον πιθανότερη λύση είναι η απελευθέρωση του νερού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους κατοίκους της Ιαπωνίας, και ιδιαίτερα από όσους στηρίζονται στον τομέα της αλιείας για την επιβίωσή τους. Ταυτόχρονα, αντιδράσεις και ανησυχία για το εγχείρημα εκφράζουν και οι γείτονες χώρες της Ιαπωνίας, με τη Νότια Κορέα να προτείνει τη συνεργασία των δύο χωρών, για την αποφυγή σοβαρής μόλυνσης του ωκεανού.
Οι διάφορες εναλλακτικές εξετάζονται εδώ και πολλά χρόνια και η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα πράξει το καλύτερο δυνατό για την αποφυγή σοβαρών περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων στη χώρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ