
															Ήταν 11 Μαρτίου 2011 όταν ένας μεγάλος σεισμός προκάλεσε την καταστροφή στο πυρηνικό εργοστάσιο στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. Το πυρηνικό ατύχημα είναι το μόνο που χαρακτηρίστηκε ως «σοβαρότητας επιπέδου 7», σύμφωνα με τη Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, μετά την πυρηνική καταστροφή στο Τσέρνομπιλ.
Η ιαπωνική κυβέρνηση, προκειμένου να ψύξει τους πυρήνες του αντιδραστήρα, έχει ήδη χρησιμοποιήσει πάνω από 1 εκατ. τόνους νερού, η ποσότητα του οποίου μέρα με τη μέρα αυξάνεται. Το νερό που χρησιμοποιείται μολύνεται από τον πυρηνικό αντιδραστήρα και στη συνέχεια αποθηκεύεται.
Όμως, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι τώρα αντιμέτωπη με ένα νέο πρόβλημα. Ο αποθηκευτικός χώρος μειώνεται και αναμένεται να έχει εξαντληθεί έως το 2022. Μέχρι στιγμής έχουν αποθηκευτεί περισσότεροι από 1,18 εκατ. τόνοι νερού, με τη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα να είναι 1,37 εκατ. τόνοι.
Σύμφωνα με ειδικούς, η πιο λογική και πλέον πιθανότερη λύση είναι η απελευθέρωση του νερού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους κατοίκους της Ιαπωνίας, και ιδιαίτερα από όσους στηρίζονται στον τομέα της αλιείας για την επιβίωσή τους. Ταυτόχρονα, αντιδράσεις και ανησυχία για το εγχείρημα εκφράζουν και οι γείτονες χώρες της Ιαπωνίας, με τη Νότια Κορέα να προτείνει τη συνεργασία των δύο χωρών, για την αποφυγή σοβαρής μόλυνσης του ωκεανού.
Οι διάφορες εναλλακτικές εξετάζονται εδώ και πολλά χρόνια και η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα πράξει το καλύτερο δυνατό για την αποφυγή σοβαρών περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων στη χώρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ