
Ήταν 11 Μαρτίου 2011 όταν ένας μεγάλος σεισμός προκάλεσε την καταστροφή στο πυρηνικό εργοστάσιο στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας. Το πυρηνικό ατύχημα είναι το μόνο που χαρακτηρίστηκε ως «σοβαρότητας επιπέδου 7», σύμφωνα με τη Διεθνή Κλίμακα Πυρηνικών Γεγονότων, μετά την πυρηνική καταστροφή στο Τσέρνομπιλ.
Η ιαπωνική κυβέρνηση, προκειμένου να ψύξει τους πυρήνες του αντιδραστήρα, έχει ήδη χρησιμοποιήσει πάνω από 1 εκατ. τόνους νερού, η ποσότητα του οποίου μέρα με τη μέρα αυξάνεται. Το νερό που χρησιμοποιείται μολύνεται από τον πυρηνικό αντιδραστήρα και στη συνέχεια αποθηκεύεται.
Όμως, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου είναι τώρα αντιμέτωπη με ένα νέο πρόβλημα. Ο αποθηκευτικός χώρος μειώνεται και αναμένεται να έχει εξαντληθεί έως το 2022. Μέχρι στιγμής έχουν αποθηκευτεί περισσότεροι από 1,18 εκατ. τόνοι νερού, με τη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα να είναι 1,37 εκατ. τόνοι.
Σύμφωνα με ειδικούς, η πιο λογική και πλέον πιθανότερη λύση είναι η απελευθέρωση του νερού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους κατοίκους της Ιαπωνίας, και ιδιαίτερα από όσους στηρίζονται στον τομέα της αλιείας για την επιβίωσή τους. Ταυτόχρονα, αντιδράσεις και ανησυχία για το εγχείρημα εκφράζουν και οι γείτονες χώρες της Ιαπωνίας, με τη Νότια Κορέα να προτείνει τη συνεργασία των δύο χωρών, για την αποφυγή σοβαρής μόλυνσης του ωκεανού.
Οι διάφορες εναλλακτικές εξετάζονται εδώ και πολλά χρόνια και η τελική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα. Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα πράξει το καλύτερο δυνατό για την αποφυγή σοβαρών περιβαλλοντικών και οικονομικών επιπτώσεων στη χώρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ