
Η φινλανδική δημοσίου συμφέροντος ακτοπλοϊκή εταιρεία FinFerries παρήγγειλε ένα νέο υβριδικό ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο για την αυτόνομη επαρχία Åland της Φινλανδίας. Μετά από μια λεπτομερή διαδικασία επιλογής, το πολωνικό ναυπηγείο Crist έχει λάβει τη σύμβαση κατασκευής του νέου πορθμείου, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει ακόμα ένα πορθμείο τους επόμενους μήνες.
Το νέο επιβατηγό πλοίο θα «τροφοδοτείται» ενεργειακά κυρίως από μπαταρίες που θα «φορτίζονται» από την ξηρά, ενώ οι γεννήτριες ντίζελ θα χρησιμοποιούνται ως εφεδρική ισχύς. Σύμφωνα με τη FinFerries, το νέο πλοίο θα έχει μήκος 100,5 μ., πλάτος 17,4 μ. και θα χωρητικότητα 375 επιβατών και 90 επιβατικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου επιβατηγού πλοίου της χώρας με την ονομασία «Elektra». Ο σχεδιασμός του Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» αποτελεί σημείο αναφοράς για τον σχεδιασμό του νέου πορθμείου, όπως ανακοίνωσε η FinFerries. Το Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» εξυπηρετεί τη γραμμή Parainen-Nauvo από το καλοκαίρι του 2017. Αν και η μεταφορική ικανότητα του σκάφους είναι κατά 40% μεγαλύτερη από αυτήν του παλαιότερου σκάφους που λειτουργούσε στην ίδια γραμμή, το νέο πλοίο παράγει κατά 60% λιγότερες εκπομπές.
Η ενέργεια του «Elektra» προέρχεται κυρίως από μπαταρίες που φορτίζονται στους δύο αντικριστούς λιμένες της γραμμής πριν από τον απόπλου του πλοίου. Η χρήση των μηχανών καύσης ντίζελ γίνεται παράλληλα με τις μπαταρίες ως εφεδρική πηγή ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνθήκες ισχυρού πάγου ή σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Φωτό: www.finferries.fi/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ