
Η φινλανδική δημοσίου συμφέροντος ακτοπλοϊκή εταιρεία FinFerries παρήγγειλε ένα νέο υβριδικό ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο για την αυτόνομη επαρχία Åland της Φινλανδίας. Μετά από μια λεπτομερή διαδικασία επιλογής, το πολωνικό ναυπηγείο Crist έχει λάβει τη σύμβαση κατασκευής του νέου πορθμείου, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει ακόμα ένα πορθμείο τους επόμενους μήνες.
Το νέο επιβατηγό πλοίο θα «τροφοδοτείται» ενεργειακά κυρίως από μπαταρίες που θα «φορτίζονται» από την ξηρά, ενώ οι γεννήτριες ντίζελ θα χρησιμοποιούνται ως εφεδρική ισχύς. Σύμφωνα με τη FinFerries, το νέο πλοίο θα έχει μήκος 100,5 μ., πλάτος 17,4 μ. και θα χωρητικότητα 375 επιβατών και 90 επιβατικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου επιβατηγού πλοίου της χώρας με την ονομασία «Elektra». Ο σχεδιασμός του Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» αποτελεί σημείο αναφοράς για τον σχεδιασμό του νέου πορθμείου, όπως ανακοίνωσε η FinFerries. Το Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» εξυπηρετεί τη γραμμή Parainen-Nauvo από το καλοκαίρι του 2017. Αν και η μεταφορική ικανότητα του σκάφους είναι κατά 40% μεγαλύτερη από αυτήν του παλαιότερου σκάφους που λειτουργούσε στην ίδια γραμμή, το νέο πλοίο παράγει κατά 60% λιγότερες εκπομπές.
Η ενέργεια του «Elektra» προέρχεται κυρίως από μπαταρίες που φορτίζονται στους δύο αντικριστούς λιμένες της γραμμής πριν από τον απόπλου του πλοίου. Η χρήση των μηχανών καύσης ντίζελ γίνεται παράλληλα με τις μπαταρίες ως εφεδρική πηγή ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνθήκες ισχυρού πάγου ή σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Φωτό: www.finferries.fi/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Μια νέα ρήτρα, σχεδιασμένη για τα ειδικά τέλη της Κίνας σε πλοία συνδεδεμένα με τις ΗΠΑ, αναπτύσσει η BIMCO. «Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει αυξανόμενη…
Εν μέσω καταιγισμού κυρώσεων από τη Δύση, η επέκταση του «σκιώδους στόλου» συνεχίστηκε τον Σεπτέμβριο, αν και με βραδύτερο ρυθμό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ