
Η φινλανδική δημοσίου συμφέροντος ακτοπλοϊκή εταιρεία FinFerries παρήγγειλε ένα νέο υβριδικό ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο για την αυτόνομη επαρχία Åland της Φινλανδίας. Μετά από μια λεπτομερή διαδικασία επιλογής, το πολωνικό ναυπηγείο Crist έχει λάβει τη σύμβαση κατασκευής του νέου πορθμείου, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει ακόμα ένα πορθμείο τους επόμενους μήνες.
Το νέο επιβατηγό πλοίο θα «τροφοδοτείται» ενεργειακά κυρίως από μπαταρίες που θα «φορτίζονται» από την ξηρά, ενώ οι γεννήτριες ντίζελ θα χρησιμοποιούνται ως εφεδρική ισχύς. Σύμφωνα με τη FinFerries, το νέο πλοίο θα έχει μήκος 100,5 μ., πλάτος 17,4 μ. και θα χωρητικότητα 375 επιβατών και 90 επιβατικών αυτοκινήτων.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου επιβατηγού πλοίου της χώρας με την ονομασία «Elektra». Ο σχεδιασμός του Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» αποτελεί σημείο αναφοράς για τον σχεδιασμό του νέου πορθμείου, όπως ανακοίνωσε η FinFerries. Το Ε/Γ-Ο/Γ «Elektra» εξυπηρετεί τη γραμμή Parainen-Nauvo από το καλοκαίρι του 2017. Αν και η μεταφορική ικανότητα του σκάφους είναι κατά 40% μεγαλύτερη από αυτήν του παλαιότερου σκάφους που λειτουργούσε στην ίδια γραμμή, το νέο πλοίο παράγει κατά 60% λιγότερες εκπομπές.
Η ενέργεια του «Elektra» προέρχεται κυρίως από μπαταρίες που φορτίζονται στους δύο αντικριστούς λιμένες της γραμμής πριν από τον απόπλου του πλοίου. Η χρήση των μηχανών καύσης ντίζελ γίνεται παράλληλα με τις μπαταρίες ως εφεδρική πηγή ενέργειας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνθήκες ισχυρού πάγου ή σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
Φωτό: www.finferries.fi/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ