
Η Ινδία, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τέταρτη θέση παραγωγών σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως, σε πρόσφατη έκθεση του Cogencis συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να μετατραπεί στον μεγαλύτερο καθαρό εισαγωγέα για το 2020.
Η μεγάλη αυτή αλλαγή προβλέπεται να συντελεστεί λόγω εσωτερικής αναδιάταξης της λειτουργίας των ορυχείων της χώρας. Συγκεκριμένα, τον ερχόμενο Μάρτιο λήγουν οι συμβάσεις μισθώσεως σε 24 ορυχεία συνολικής παραγωγής 210 εκατ. τόνων το 2018, δηλαδή περίπου του 30% της συνολικής παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Ινδίας. Τα ορυχεία θα τεθούν και πάλι σε δημοπρασία τον Απρίλιο, όμως για τη λειτουργία τους υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια λόγω των καθυστερήσεων στις εκδόσεις των αδειών, που θα είναι προσαρμοσμένες στη νέα περιβαλλοντική πραγματικότητα.
Κατά την περσινή χρονιά, η Ινδία εισήγαγε 12,8 εκατ. τόνους iron ore και εξήγαγε αντίστοιχα 17,18 εκατ. τόνους, με το ισοζύγιο να διαμορφώνεται υπέρ των εξαγωγών κατά περίπου 4 εκατ. τόνους. Η επερχόμενη αλλαγή φαίνεται πως θα αλλάξει τις ισορροπίες στη χώρα και θα αυξήσει το κόστος παραγωγής στα εγχώρια χαλυβουργεία.
Θετική νότα στην όλη υπόθεση, η οποία προβληματίζει τη βιομηχανική κοινότητα της χώρας, αποτελεί η ποιότητα του iron ore που προέρχεται κυρίως από τις χώρες της Βραζιλίας και της Αυστραλίας και διαθέτει υψηλά επίπεδα σιδήρου (άνω του 60%) σε σχέση με την τοπική παραγωγή (κάτω του 58%).
Φωτό: Christian Sprogoe/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ