
Οι σοβαρές κοινωνικές αναταραχές στη Χιλή ξεπέρασαν σε διάρκεια τον ένα μήνα και πολλές περιοχές της χώρας βρίσκονται ακόμη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Παρόλο που σιγά σιγά φαίνεται να επέρχεται μια ομαλότητα στις λειτουργίες της χώρας, ιδιαίτερα μετά τη συμφωνία του Κογκρέσου της Χιλής για μεταρρυθμίσεις του συντάγματος, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει πληγεί σοβαρά.
Παρά τις όποιες δυσκολίες, ένα σημαντικό κομμάτι του εμπορίου της χώρας έμεινε σχεδόν ανεπηρέαστο. Ο λόγος για το εμπόριο χαλκού που, εξαιτίας των λίγων και μικρών απεργιών στα λιμάνια, κυρίως τις πρώτες ημέρες της εξέγερσης προς ένδειξη συμπαράστασης, κρατήθηκε σε υψηλούς ρυθμούς.
Σε στοιχεία που παρουσίασε ο οίκος Drewry, το εξαγωγικό εμπόριο χαλκού της Χιλής δεν επηρεάστηκε στον αναμενόμενο βαθμό, καθώς κατά τον Οκτώβριο οι εξαγωγές έφτασαν τους 1,17 εκατ. τόνους, σημειώνοντας μικρή μείωση κατά μόλις 3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.
Η Χιλή αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα χαλκού παγκοσμίως, με τα περισσότερα φορτία να έχουν προορισμό ασιατικές χώρες. Η ναυτιλιακή αγορά που απασχολείται περισσότερο με αυτό το είδος εμπορίου είναι τα μικρότερα πλοία ξηρού φορτίου και κυρίως τα Supra. Για το 2018, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Drewry, οι εξαγωγές χαλκού από τη Χιλή δημιούργησαν ζήτηση στον κλάδο των Supra της τάξεως των 100 δις τονομιλίων. Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι μια ενδεχόμενη δραστική πτώση του εμπορίου θα δημιουργούσε δυσάρεστες συνέπειες για τους ναύλους της συγκεκριμένης αγοράς.
Φωτό: Jens Buettner/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ