
Οι ηγέτες της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας, της Κίνας και της Νότιας Αφρικής εκφράζουν εκ νέου σήμερα την υποστήριξή τους στις πολυμερείς προσεγγίσεις και το ελεύθερο εμπόριο, ενώ καταδικάζουν τον προστατευτισμό.
Σε κοινή διακήρυξή τους μετά το πέρας της διήμερης συνόδου κορυφής της ομάδας BRICS, οι πέντε αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων στέκονται στη «θεμελιώδη σημασία» που έχει το «διεθνές εμπόριο» το οποίο είναι «βασισμένο σε κανόνες, διαφανές, χωρίς διακρίσεις, ανοικτό, ελεύθερο και χωρίς αποκλεισμούς».
«Επαναλαμβάνουμε τη δέσμευσή μας να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε το πολυμερές εμπορικό σύστημα, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου στο κέντρο του. Έχει κρίσιμη σημασία όλα τα κράτη μέλη του ΠΟΕ να αποφεύγουν τη λήψη μονομερών μέτρων προστατευτισμού, τα οποία αντίκεινται στο πνεύμα και στους κανόνες του», συνεχίζει το κείμενο.
Η ομάδα BRICS αναγνωρίζει ταυτόχρονα ότι είναι σημαντικό να προωθηθούν μεταρρυθμίσεις στον τρόπο λειτουργίας του ΠΟΕ, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι θα είναι πιο «αποτελεσματικός» και σε θέση να «αντιμετωπίσει πιο επαρκώς σημερινές και μελλοντικές προκλήσεις». Είναι επίσης ανάγκη να γίνουν μεταρρυθμίσεις σε άλλους διεθνείς θεσμούς, όπως ο ΟΗΕ, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο κ.ά., προσθέτουν.
Η Διακήρυξη της Μπραζίλιας υπογράφεται από τον πρόεδρο της Βραζιλίας Ζαΐχ Μπολσονάρου, τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, τον πρόεδρο της Νότιας Αφρικής Σίριλ Ραμαφόσα, τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι και τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ