
O περιορισμός των κινεζικών εισαγωγών αυστραλιανού άνθρακα είναι πιθανόν να συνεχιστεί και το επόμενο έτος, καθώς το Πεκίνο επιθυμεί να υψώσει «τείχος προστασίας» για τους εγχώριους παραγωγούς και τις τιμές.
Κατά συνέπεια, οι ελπίδες της Καμπέρα για την παύση των (ανεπίσημων) κινεζικών ποσοστώσεων στις εισαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία φαίνεται να εξανεμίζονται, καθώς αναλυτές και traders σημειώνουν ότι το Πεκίνο θα ακολουθήσει την ίδια εμπορική πολιτική το προσεχές διάστημα.
Μάλιστα, η άποψη αυτή κύκλων της αγοράς ενισχύθηκε περαιτέρω, καθώς τα σημαντικά λιμάνια των Guangzhou και Fuzhou στα νότια της Κίνας απαγόρευσαν τις αφίξεις άνθρακα την περασμένη εβδομάδα.
Παράλληλα, αναλυτές σημειώνουν ότι οι εισαγωγές άνθρακα έχουν κινηθεί σε υψηλότερα του αναμενομένου επίπεδα φέτος, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο Κινεζικός Δράκος θα επιζητήσει τη μείωσή τους, προκειμένου να προστατευτούν οι εγχώριοι παραγωγοί. Οι ίδιοι προβλέπουν ότι, εάν η Κίνα δεν περιορίσει τις εισαγωγές άνθρακα κατά τους επόμενους δύο μήνες, αυτές θα αγγίξουν τους 340 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 20%. Φέτος ο ασιατικός γίγαντας εισάγει τις μεγαλύτερες ποσότητες άνθρακα από Μογγολία και Ρωσία.
Να σημειωθεί ότι τόσο το αυστραλιανό δολάριο όσο και οι μετοχές εταιρειών εξόρυξης υποχώρησαν νωρίτερα μέσα στον χρόνο, έπειτα από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για απαγόρευση των εισαγωγών άνθρακα από σημαντικά λιμάνια της βορειοανατολικής Κίνας.
Πιθανώς η εξέλιξη αυτή να επηρεάσει (όπως ήδη επηρεάζει) τη ρότα που διαγράφουν τα bulkers και μένει να δούμε σε τι βαθμό θα συμβεί αυτό.
Φωτό: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ