
Τεχνικά προβλήματα στον σχεδιασμό των αεροσκαφών Boeing 737 MAX καθώς και έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης των πιλότων για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών φαίνεται πως οδήγησαν στο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air στην Ινδονησία πέρυσι τον Οκτώβριο.
Αυτά μετέφεραν Ινδονήσιοι ερευνητές του National Transportation Safety Committee στις οικογένειες των 189 θυμάτων. Μεταξύ των αιτιών της συντριβής του αεροσκάφους είναι και οι λανθασμένες εκτιμήσεις της Boeing αναφορικά με τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS. Μάλιστα, δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει ότι η συντριβή αεροσκάφους Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines τον περασμένο Μάρτιο ενδεχομένως να σχετίζεται επίσης με το σύστημα MCAS.
Να σημειωθεί ότι το τελικό πόρισμα του National Transportation Safety Committee για τα αίτια που οδήγησαν στο αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air αναμένεται να δημοσιοποιηθούν την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου.
Με τα αεροσκάφη της Boeing καθηλωμένα εδώ και αρκετούς μήνες, ο κατασκευαστικός κολοσσός προχώρησε σε σημαντικές διοικητικές αλλαγές, καθώς την Τρίτη 22 Οκτωβρίου καθαίρεσε τον εκτελεστικό διευθυντή στο τμήμα εμπορικών αεροσκαφών, Κέβιν Μακ Άλιστερ. Ουσιαστικά, η απομάκρυνση του κ. Μακ Άλιστερ αποτελεί την πρώτη μετά τα δύο τραγικά συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν αεροσκάφη της Boeing.
Υπενθυμίζεται παράλληλα ότι η Southwest Airlines, ο αερομεταφορέας που διαθέτει τα περισσότερα Boeing 737 MAX στον στόλο του από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία, προειδοποίησε πρόσφατα ότι η επανέναρξη εμπορικών πτήσεων των καθηλωμένων αεροσκαφών ενδέχεται να καθυστερήσει ακόμα και μέχρι τον Μάρτιο του 2020.
Φαίνεται λοιπόν ότι το μέλλον των Boeing 737 MAX εξελίσσεται σε γρίφο για δυνατούς λύτες…
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ