
Τεχνικά προβλήματα στον σχεδιασμό των αεροσκαφών Boeing 737 MAX καθώς και έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης των πιλότων για την αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών φαίνεται πως οδήγησαν στο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air στην Ινδονησία πέρυσι τον Οκτώβριο.
Αυτά μετέφεραν Ινδονήσιοι ερευνητές του National Transportation Safety Committee στις οικογένειες των 189 θυμάτων. Μεταξύ των αιτιών της συντριβής του αεροσκάφους είναι και οι λανθασμένες εκτιμήσεις της Boeing αναφορικά με τη λειτουργία του αυτόματου συστήματος αποφυγής απώλειας στήριξης MCAS. Μάλιστα, δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει ότι η συντριβή αεροσκάφους Boeing 737 MAX της Ethiopian Airlines τον περασμένο Μάρτιο ενδεχομένως να σχετίζεται επίσης με το σύστημα MCAS.
Να σημειωθεί ότι το τελικό πόρισμα του National Transportation Safety Committee για τα αίτια που οδήγησαν στο αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air αναμένεται να δημοσιοποιηθούν την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου.
Με τα αεροσκάφη της Boeing καθηλωμένα εδώ και αρκετούς μήνες, ο κατασκευαστικός κολοσσός προχώρησε σε σημαντικές διοικητικές αλλαγές, καθώς την Τρίτη 22 Οκτωβρίου καθαίρεσε τον εκτελεστικό διευθυντή στο τμήμα εμπορικών αεροσκαφών, Κέβιν Μακ Άλιστερ. Ουσιαστικά, η απομάκρυνση του κ. Μακ Άλιστερ αποτελεί την πρώτη μετά τα δύο τραγικά συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν αεροσκάφη της Boeing.
Υπενθυμίζεται παράλληλα ότι η Southwest Airlines, ο αερομεταφορέας που διαθέτει τα περισσότερα Boeing 737 MAX στον στόλο του από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία, προειδοποίησε πρόσφατα ότι η επανέναρξη εμπορικών πτήσεων των καθηλωμένων αεροσκαφών ενδέχεται να καθυστερήσει ακόμα και μέχρι τον Μάρτιο του 2020.
Φαίνεται λοιπόν ότι το μέλλον των Boeing 737 MAX εξελίσσεται σε γρίφο για δυνατούς λύτες…
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ