
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προειδοποιεί ότι τα χαμηλά επιτόκια και η μειωμένη οικονομική ανάπτυξη, εν μέρει λόγω της σινοαμερικανικής εμπορικής διένεξης, έδωσαν ώθηση στον δανεισμό επιχειρήσεων με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας, δημιουργώντας τις συνθήκες για μια νέα παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση.
Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων μεταδίδει ότι το ΔΝΤ επισημαίνει τον κίνδυνο χορήγησης νέων δανείων με υψηλά ρίσκα, καλώντας τις κυβερνήσεις να διευρύνουν τους ρυθμιστικούς κανόνες πέραν των τραπεζών, οι οποίες αποτέλεσαν την πηγή της κρίσης του 2008.
Στην τελευταία έκθεση του οργανισμού για την παγκόσμια χρηματοοικονομική σταθερότητα εκτιμάται ότι, σε μια πιθανή επιβράδυνση ίση με τη μισή εκείνης του 2008, το αστρονομικό ποσό των $19 τρις δανείων, που αποτελεί το 40% του επιχειρηματικού δανεισμού παγκοσμίως, θα έθετε σε υψηλότατο κίνδυνο ‒μεταξύ άλλων‒ ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία.
Ο επικεφαλής της ομάδας σύνταξης της έρευνας, Tobias Adrian, ανέφερε ότι η επιδείνωση των εμπορικών εντάσεων θα επιβάρυνε περαιτέρω την κατάσταση, καθώς οι επενδυτές γίνονται περισσότερο απαισιόδοξοι, με αποτέλεσμα τον περιορισμό νέων επενδυτικών σχεδίων.
«Καλούμε τους κυβερνώντες ανά τον κόσμο να συνεργαστούν ώστε να επιλυθούν οι εμπορικές εντάσεις, που αποτελούν σημαντική πηγή αβεβαιότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας ωθεί τις κεντρικές τράπεζες να μειώσουν τα επιτόκια, προκειμένου να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, καθιστώντας ευκολότερο τον δανεισμό επιχειρήσεων και κυβερνήσεων. «Αν ανακύψει μια νέα κρίση, είναι πιθανό πολλοί εκ των δανειζομένων να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις», σημειώνει το ΔΝΤ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ