
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προειδοποιεί ότι τα χαμηλά επιτόκια και η μειωμένη οικονομική ανάπτυξη, εν μέρει λόγω της σινοαμερικανικής εμπορικής διένεξης, έδωσαν ώθηση στον δανεισμό επιχειρήσεων με υψηλό βαθμό επικινδυνότητας, δημιουργώντας τις συνθήκες για μια νέα παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση.
Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων μεταδίδει ότι το ΔΝΤ επισημαίνει τον κίνδυνο χορήγησης νέων δανείων με υψηλά ρίσκα, καλώντας τις κυβερνήσεις να διευρύνουν τους ρυθμιστικούς κανόνες πέραν των τραπεζών, οι οποίες αποτέλεσαν την πηγή της κρίσης του 2008.
Στην τελευταία έκθεση του οργανισμού για την παγκόσμια χρηματοοικονομική σταθερότητα εκτιμάται ότι, σε μια πιθανή επιβράδυνση ίση με τη μισή εκείνης του 2008, το αστρονομικό ποσό των $19 τρις δανείων, που αποτελεί το 40% του επιχειρηματικού δανεισμού παγκοσμίως, θα έθετε σε υψηλότατο κίνδυνο ‒μεταξύ άλλων‒ ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κίνα, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία.
Ο επικεφαλής της ομάδας σύνταξης της έρευνας, Tobias Adrian, ανέφερε ότι η επιδείνωση των εμπορικών εντάσεων θα επιβάρυνε περαιτέρω την κατάσταση, καθώς οι επενδυτές γίνονται περισσότερο απαισιόδοξοι, με αποτέλεσμα τον περιορισμό νέων επενδυτικών σχεδίων.
«Καλούμε τους κυβερνώντες ανά τον κόσμο να συνεργαστούν ώστε να επιλυθούν οι εμπορικές εντάσεις, που αποτελούν σημαντική πηγή αβεβαιότητας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας ωθεί τις κεντρικές τράπεζες να μειώσουν τα επιτόκια, προκειμένου να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη, καθιστώντας ευκολότερο τον δανεισμό επιχειρήσεων και κυβερνήσεων. «Αν ανακύψει μια νέα κρίση, είναι πιθανό πολλοί εκ των δανειζομένων να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις», σημειώνει το ΔΝΤ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί κατεξοχήν μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες, με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο εξωτερικό της περιβάλλον να επηρεάζουν άμεσα τη…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ